Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

ΑΥΤΑ είναι τα τέσσερα τρόφιμα που χαλούν την άμυνα του DNA!

Αναψυκτικά
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά είναι “κακά νέα” για τα τελομερή. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, που έγινε σε 5.039 ενήλικες και δημοσιεύτηκε στο AmericanJournalofPublicHealth, η ημερήσια κατανάλωση 565 γραμμαρίων αναψυκτικών σχετίζεται με 4.6 χρόνια πρόωρης γήρανσης. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ερευνητές ούτε τα αναψυκτικά διαίτης είναι καλά για τον οργανισμό, καθώς έχουν συνδεθεί με αύξηση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σε ποσοστό 67%.
Επεξεργασμένο κρέας
Το επεξεργασμένο κρέας, όπως τα χοτ ντογκ και τα αλλαντικά, αποτελούν επίσης “εχθρό” των τελομερών. Μια έρευνα που έγινε το 2008 σε 840 ανθρώπους και δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition εξέτασε τις επιδράσεις που είχε το επεξεργασμένο κρέας στο μήκος των τελομερών. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ερευνητών, όσοι κατανάλωναν μία ή περισσότερες μερίδες επεξεργασμένου κρέατος την εβδομάδα είχαν πιο κοντά τελομερή, σε σχέση με εκείνους που δεν έτρωγαν καθόλου επεξεργασμένο κρέας.
Κόκκινο κρέας
Η υψηλή κατανάλωση κρέατος έχει συνδεθεί με την εμφάνιση καρδιακών ασθενειών και καρκίνου και αυτό μπορεί να οφείλεται στην επίδραση που έχει επάνω στα τελομερή. Μια έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Clinical Nutrition, αναφέρει ότι όσο αυξάνεται η κατανάλωση κρέατος στα ποντίκια, τόσο μειώνεται το μήκος των τελομερών στα κύτταρα του παχέος εντέρου. Παρόμοια αποτελέσματα φαίνεται να υπάρχουν και από το λευκό κρέας, ωστόσο οι επιδράσεις από το κόκκινο κρέας είναι μεγαλύτερες.
Αλκοόλ
Μια έρευνα του 2010, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης για την Έρευνα για τον Καρκίνο, ανέφερε ότι το αλκοόλ μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία συρρίκνωσης των τελομερών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: