Τάδε έφη: "SFIGGA"
Ο Επιτάφιος γνωστός σε μας από το Θουκυδίδη, είναι ένα αριστούργημα ρητορικής τέχνης και ένας θαυμάσιος ύμνος για τη δημοκρατία. Φαίνεται καθαρά σ' αυτόν ότι η Αθήνα ήταν κράτος, που δεν μπορούσαν οι άθλιοι ν' ανέβουν στα κοινωνικά αξιώματα, αλλά μόνο οι ικανοί, ανεξάρτητα από τη φυλή και καταγωγή και την οικονομική κατάσταση. Ακόμη ότι όλοι ήταν ελεύθεροι να πουν τη γνώμη τους και ότι σέβονταν σε μεγάλο βαθμό τους συμπατριώτες τους. Παραπέρα εξαίρει τις πολιτιστικές χαρές που παρέχει η πόλη, την ανδρεία των πολιτών και την ανατροφή των νέων, καθώς και το πως ετοιμάζονται για τον πόλεμο. Ιδιαίτερα περιγράφει, πως οι Αθηναίοι «φιλόκαλοι και φιλοσοφημένοι», χωρίς να θεωρούν απαραίτητη την «πολυτέλεια» και χωρίς μαλθακότητα, είναι όλοι ενεργοί πολίτες, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε ασχολία τους. Θεωρούσαν δε «άχρηστους» τους πολίτες εκείνους που δεν είχαν γνώμη για τα κοινά. «Διαχρονικές και πολύτιμες διδαχές», που πρέπει να εφαρμοστούν στα «κοινά» και σήμερα, εξάλλου το ζητούμενο ποιο είναι; Οι πολίτες, να είναι «ενεργοί» και να συμμετέχουν ουσιαστικά στα «κοινά», πόσω δε μάλλον, που οι μη ασχολούμενοι με τα κοινά ήταν κατά κυριολεξία «άχρηστοι».
Ο Επιτάφιος γνωστός σε μας από το Θουκυδίδη, είναι ένα αριστούργημα ρητορικής τέχνης και ένας θαυμάσιος ύμνος για τη δημοκρατία. Φαίνεται καθαρά σ' αυτόν ότι η Αθήνα ήταν κράτος, που δεν μπορούσαν οι άθλιοι ν' ανέβουν στα κοινωνικά αξιώματα, αλλά μόνο οι ικανοί, ανεξάρτητα από τη φυλή και καταγωγή και την οικονομική κατάσταση. Ακόμη ότι όλοι ήταν ελεύθεροι να πουν τη γνώμη τους και ότι σέβονταν σε μεγάλο βαθμό τους συμπατριώτες τους. Παραπέρα εξαίρει τις πολιτιστικές χαρές που παρέχει η πόλη, την ανδρεία των πολιτών και την ανατροφή των νέων, καθώς και το πως ετοιμάζονται για τον πόλεμο. Ιδιαίτερα περιγράφει, πως οι Αθηναίοι «φιλόκαλοι και φιλοσοφημένοι», χωρίς να θεωρούν απαραίτητη την «πολυτέλεια» και χωρίς μαλθακότητα, είναι όλοι ενεργοί πολίτες, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε ασχολία τους. Θεωρούσαν δε «άχρηστους» τους πολίτες εκείνους που δεν είχαν γνώμη για τα κοινά. «Διαχρονικές και πολύτιμες διδαχές», που πρέπει να εφαρμοστούν στα «κοινά» και σήμερα, εξάλλου το ζητούμενο ποιο είναι; Οι πολίτες, να είναι «ενεργοί» και να συμμετέχουν ουσιαστικά στα «κοινά», πόσω δε μάλλον, που οι μη ασχολούμενοι με τα κοινά ήταν κατά κυριολεξία «άχρηστοι».
Η διαχείριση της κοινωνικής πολιτικής και οι κανόνες που πρέπει να κατισχύσουν στην τοπική αυτοδιοίκηση και σε τοπικό επίπεδο περιγράφονται πολύ γλαφυρά στο βιβλίο: «Μεταρρύθμιση του κοινωνικού κράτους και τοπική αυτοδιοίκηση. Συντονισμός και δικτύωση των δομών κοινωνικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο». (Πρόλογος Ευάγγελου Βενιζέλου, σε συνεργασία με τον Δημήτρη Απίστουλα, 284 σελ., εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2006). Σε κάθε όμως περίπτωση τα όσα διαδραματίζονται και συμβαίνουν στις τοπικές κοινωνίες αποτελούν «μικρογραφία» του ευρύτερου πολιτικού σκηνικού και «απηχούν» τις δυσλειτουργίες του.
Λίγο ως πολύ και φαινόμενα φιλαυτίας θα υπάρξουν και νεποτισμού και ναρκισσισμού και εγωπάθειας αλλά και θα υπάρξουν και πρόσωπα ικανά, Δήμαρχος και Δημοτικοί Σύμβουλοι, που θα μπορέσουν να «αφουγκραστούν» τα προβλήματα της κάθε τοπικής κοινωνίας και να δώσουν τις «άριστες» λύσεις. Και φυσικά αν οι «προγραμματικές δηλώσεις» και ο μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός για τη διαχείριση των κοινών των Βαγίων, δεν είναι απαρχής γνωστός και ευκρινής, τότε μοιραίως πως, θα «περιπέσουν» οι αιρετοί εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, στη «δίνη» των διαρθρωτικών και εγγενών δυσχερειών του συστήματος, θα έχουν να αντιμετωπίσουν τα συνήθη οξύτατα προβλήματα, με κύριο το γεγονός της υποχρηματοδότησης των ΟΤΑ, και, όπως είναι γνωστό χωρίς πόρους, τίποτα δεν θα μπορεί να πραγματοποιηθεί. Εκτός αν πιστεύουν ό,τι οι τοπικοί Βοιωτοί βουλευτές ή και ο κ. «εκάστοτε Βοιωτός Υπουργός», θα συνδράμουν κατά τρόπο «μοναδικό» και θα τακτοποιήσουν ως «δια μαγείας» κάθε εκκρεμότητα, διοικητική, χωροταξική και οικονομική … Το «απαύγασμα» της αντίληψης του υποτελούς δημοτικού άρχοντα και της εκούσιας ή ακούσιας, αδιάφορο, «αναγόρευσης» των βουλευτών, σε υπερτοπικούς παράγοντες, σαν να κάνουν «ελεημοσύνη» στην τοπική κοινωνία … «Σκηνικά» βγαλμένα από παλιά, μόνον οι «κουμπαριές» λείπουν…Στο χέρι λοιπόν των δημοτών είναι να «ανα-δείξουν» τους «άξιους» και να «καταποντίσουν» τους «άχρηστους» όπως περιέγραφε ο Θουκυδίδης …
Και φυσικά οι παραλείψεις των Δημοτικών Αρχών «εν Βαγίοις», έχουν και «προηγούμενο» όπως θάχουν και «επόμενο», αλλά ας δούμε τι στοιχεία υπήρχαν λ.χ για το πόσιμο νερό και τι ήξεραν οι Βοιωτοί και οι Βαγαίοι για την νιτρορύπανση, το χρώμιο κλπ. Δεν νομίζω να υπήρχαν συγκεκριμένα στοιχεία προς έρευνα και αξιολόγηση και να στάθηκαν κάποιοι εκ των δημοτικών αρχόντων απαθείς και σε «ρόλο Πόντιου Πιλάτου» … Και στο βάθος νάσου κι έρχεται ο Καποδίστριας 2 … Όπως συνήθως γίνεται σ΄ αυτή τη χώρα, πρώτα βγαίνουν στη γύρα τα μαντάτα, να δουν οι κυβερνώντες το κλίμα που δημιουργείται και μετά ακολουθούν τα προετοιμασμένα σχέδια. Έτσι λοιπόν και τώρα, για να μη χάσουμε τις συνήθειές μας, οι διαρροές για την εφαρμογή του σχεδίου Καποδίστριας 2, δίνουν και παίρνουν. Αυτό που θα επακολουθήσει σίγουρα δεν θα είναι πρωτόγνωρο, αφού τώρα πια η Κυβέρνηση, μας έχει πείσει για το «είδος των μεταρρυθμίσεων» που θέλει να επιβάλλει. Ψάχνει άραγε να βρει τι συμφέρει τη χώρα, ή τι εξυπηρετεί καλλίτερα τα σχέδια του κομματικού της μηχανισμού, με ότι αυτό συνεπάγεται; Και εδώ είναι που πρέπει οι Βαγαίοι να ανησυχούν και πολύ, για το τι «σενάριο», θα διαδραματισθεί μετά ή με τον «Καποδίστρια Νο2» …
2 σχόλια:
Αφιερωμένος εξαιρετικά, κατά την προσφιλή έκφραση των ραδιοπειρατών των ερτζιανών της δεκαετίας του ’70, μαζί με τα υπόλοιπα αριστουργήματα της αρχαιοελληνικής γραμματείας σ’ όλους του ευρωλιγούρηδες κοκωβιούς που στο άκουσμα τους και μόνο πετούν τον ίκτερο, μη γνωρίζοντας τρομάρα τους ότι ρίχνουν νερό στο μύλο γνωστών ″φιλελλήνων″ τύπου Φαλμεράιρερ.
Σχόλιο
(Άκουγα σήμερα στη Βουλή τον Υπουργό Δικαιοσύνης,με αφορμή τα επεισόδια που δημιουργήθηκαν στα ΑΕΙ, να προειδοποιεί τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης ότι «ανοίγουν τους ασκούς του Αιόλου». Κατακαημένε Αίολε, χαμάλη σε ρωμαϊκή γαλέρα σε κατάντησε ο επί της Δικαιοσύνης Υπουργός. Αν θυμάμαι καλά από την ελληνική μυθολογία έναν ασκό είχε κυρ υπουργέ ο καημένος ο θεός κι εκεί μέσα είχε κλείσει τους ανέμους, .)
ο Αίολος ήταν σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ο "θεός διαχειριστής" των ανέμων, μαζί με τους οκτώ βοηθούς του (Βορέα, Καικία, Απηλιώτη, Εύρο, Νότο, Λιψ, Ζέφυρο, Σκίρωνα).
Όπως όπως βλέπετε, οι Υπουργοί... για τους "ασκούς του Αιόλου",ίσως θέλουν να τηρούν στάση "μαοϊκή", με την έννοια ότι, αφήνουν όλα τα λουλούδια να ανθίσουν...
Έτσι λοιπόν και ο ασκός απόκτησε παρέα.
Να υποθέσουμε ότι τα "λουλούδια-*ασκοί" είναι οι πράξεις τους και το έργο τους, το κυβερνητικό, "σεμνό" και συνάμα ταπεινό...
"Δύστυχα" λουλούδια και ασκοί, πως μπλέξατε στα καλά καθούμενα στο "άρμα" της επανίδρυσης ...
Αφού λοιπόν οι κύριοι Υπουργοί αναφέρονται σε ασκούς, μάλλον δίκιο έχουν, "Κύριος οίδε", πόσο ακόμη θα τους "αυγατίσουν"...
"Περιβάλλον στο απόσπασμα", αποβολή (μας) από το Kyoto, "ενεργειακές κουτοπονηριές" με θερμικά εργοστάσια και "πυρηνικά οικολογικής προέλευσης" κατά ΥΠΕΧΩΔΕ (μεριά...), ακρίβεια, καρτέλ, ανεξελέγκτη και ασύδοτη αγορά, "ανταγωνισμός" κατ΄ευφημισμό και μόνον στις φαντασιώσεις των κυβερνώντων...
Και στο βάθος; Προσδεθείτε και μείνετε ήρεμοι!!!
Οι αναταράξεις μην σαν φοβίζουν ...
Μτεά τα 41 "κατά Φώλια" μέτρα, έρχονται (και) τα επόμενα 10!!!
Συγχωρήστεμε αλλά εγώ κάτι δεν κατάλαβα: Είναι καινούργια, άρα μαθηματικά πάμε στα "51 μέτρα" ή έγινε έκπτωση και κατάντησαν "10"; Αν ο πολίτης παραμείνει απαθής και χωρίς να τους "κράξει", και μάλιστα "χοντρά", να το θυμηθείτε: σε λίγο και τα "10μέτρα" θα ισούνται με το "0", όπως και τόσες άλλες φορές...
"SFIGGA".
Δημοσίευση σχολίου