Σάββατο 24 Μαΐου 2008

Τι είναι τα weblogs ή blogs ;

Από "Τάδε έφη: «SFIGGA»"

Η λέξη «weblog» προέρχεται από το συνδυασμό δύο λέξεων: web που σημαίνει “διαδίκτυο” και «log» που σημαίνει “καταχώρηση”. Συνήθως χρησιμοποιείται η σύντμηση «blog». Blogging ονομάζεται η διαδικασία δημιουργίας και φόρτωσης πληροφοριών σε ένα blog, ενώ ο δημιουργός λέγεται blogger. Τα blogs ή ιστολόγια, όπως λέγονται στα Ελληνικά, είναι “εικονικά ημερολόγια” που αποθηκεύονται στο Διαδίκτυο και αποτελούνται γενικά από κείμενο και εικόνες και μπορεί να έχουν μορφή ημερολογίου. Τα ιστολόγια βρίσκονται και σε διάφορους ιστοχώρους όπου τα άτομα μπορούν να εγγραφούν ως μέλη και μετά να δημιουργήσουν και να δημοσιεύσουν τα blogs τους καθώς και σχόλια στις καταχωρήσεις άλλων.
Αυτή τη στιγμή «κυκλοφορούν» 70 εκατομμύρια blogs. Τον Απρίλιο του 2007, ο ρυθμός δημιουργίας νέων ιστολογίων έφτανε τα 1,4 νέα blogs ανά δευτερόλεπτο! Τα στοιχεία αυτά, που προέρχονται από τη μηχανή αναζήτησης «blog Technorati», είναι ενδεικτικά της ραγδαίας διάδοσης αυτών των ηλεκτρονικών ημερολογίων. Θέτουν όμως και προβληματισμούς καθώς τα λεγόμενα «splogs» (ψεύτικα και spam blogs) που δημιουργούνται καθημερινά υπολογίζονταν τον Απρίλιο του 2007 σε 3.000 έως 7.000 ιστολόγια.
Η «άγνοια» όμως των νέων τεχνολογιών, οδηγεί κάποιους σε «ολική επαναφορά», μιας σύγχρονης Ιεράς Εξέτασης, για να κάψουν τις «μάγισσες του Διαδικτύου»
«Δαιμονοποίηση» και υπερβολή άνευ ορίων !!!
Και κανένας δεν τονίζει το γεγονός, ότι τα blogs είναι η «εκδίκηση» της ανωνυμίας, του ανώνυμου δηλαδή πολίτη, που θέλει να διαμαρτυρηθεί και να φωνάξει, να πει και «μια κουβέντα παραπάνω» για όλες τις μορφές εξουσίας, του ανώνυμου πολίτη που δεν έχει πρόσβαση στα κλασσικά μέσα ενημέρωσης και στα κέντρα λήψης αποφάσεων, εκεί, όπου όλα ευτυχώς είναι «αντικειμενικά και τέλεια», εκεί που όλα «δουλεύουν» με μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση και την ιδανική πληροφόρηση του πολίτη! Οποία υποκρισία…
Κάποιοι λοιπόν συνδημότες, που είδαν ή βλέπουν με καχυποψία το blogvagia-gr”, αφενός είναι σε «διάσταση» ή έχουν πάρει «διαζύγιο» με τις νέες τεχνολογίες και αφετέρου δεν αντιλαμβάνονται ότι αποτελεί αυτό, ένα σύγχρονο «βήμα» γνήσιου, δημοκρατικού και ανεπιτήδευτου διαλόγου και όπως λέει ο τίτλος του:
Είναι ένας «ελεύθερος Δήμος ιδεών»…
Για να προστρέχουν εκεί, όποιοι το επιθυμούν, ως “bloggers”, σε αναζήτηση «ιδεών και ανταλλαγή «εμπειριών» …
Για τη δημιουργία «κυψελών ιδεών» …
Για τη δημιουργία μιας «ιντερνετικής δεξαμενής ιδεών», μέσα στην οποία όλοι οι δημότες ελεύθερα μπορούν να «ρίξουν» τις σταγόνες της εμπειρίας τους, της γνώσης τους, τις σταγόνες των κρίσεων τους, τις σταγόνες των απορρίψεων τους, τις σταγόνες των προτάσεων τους.
Αυτές οι «μεγάλες σταγόνες βροχής» που δεν είναι παρά οι σκέψεις που «ρίχνουν» οι δημότες στη «δεξαμενή», έχουν μια απεριόριστη ποικιλία, μια πλούσια περιεκτικότητα, ένα απέραντο φάσμα συστατικών και αποτελούν το πλουσιότερο «λίπασμα» για την τοπική ανάπτυξη, την Ιστορία του τόπου και τον πολιτισμό του, την καθημερινότητα και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που βιώνουν οι δημότες, τη δημοκρατική διακυβέρνηση ...
Ατυχούν λοιπόν όποιοι διαβλέπουν ή φαντασιώνονται «ανώνυμους» πιθανούς «υβριστές» bloggers …
Να καταλάβουν πρέπει, ότι οι δημότες, εκφράζονται κριτικά και με περίσκεψη στο blog και κυρίως, αποτυπώνουν εκεί, τις ανησυχίες και το σκεπτικισμό τους …
Ίσως αυτό να «σπέρνει» ανησυχίες και κάποιοι «χάνουν» τον ύπνο τους, βλέποντας μια πιθανή «μετάλλαξή» του σε ένα κίνημα καθολικής Βαγαΐικης «αμφισβήτησης» και «αντίδρασης» κατά πράξεων και παραλείψεων των εχόντων τα «ηνία» του Δήμο, πέρα από πρόσωπα και με κριτήριο την πολιτική που (-ή δεν-) «παράγουν» για το τόπο.
Δεν είναι δουλειά των Δημάρχων ή των Συμβουλίων, να εμποδίζουν τους δημότες να κάνουν λάθη …
Είναι δουλειά των πολιτών, να εμποδίζουν τους Δημάρχους και τα Συμβούλια, να κάνουν λάθη και όταν τα κάνουν να τους αναγκάζουν να τα διορθώνουν …
Αυτή είναι η πεμπτουσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η τίμια κριτική πρέπει να είναι και αποδεκτή και απαραίτητη γιατί συνεισφέρει καταλυτικά προς την κατεύθυνση αυτή …

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΗΚΑΛΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΣΦΙΓΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΝ ΟΛΑ. ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ, ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ.

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΧΡΟΝΟΥ ΤΑ BLOGS ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΠΗΓΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ. ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΟΛΗ ΟΠΩΣ ΤΑ ΒΑΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑ ΝΑ ΠΑΨΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΝΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΒΕΙ.

Ανώνυμος είπε...

Η ΜΑΘΗΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟ ΜΥΑΛΟ.

ΣΕ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΑΡΚΕΤΑ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΠΟΛΛΩΝ, ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ.

istoploos είπε...

Μιας και η συζήτηση περί λόγου και δη δημόσιου .Εμπεριέχει ο δημόσιος λόγος το στοιχείο της κριτικής; Βεβαίως ειδάλλως καταντά δοξαστικός κοινώς λιβανιστήρι. Και η κρίση πρέπει να περιορίζεται στο παρόν ή να αναδεικνύει προβλήματα που υπήρχαν και στο παρελθόν σε θέματα διαχείρισης κοινών υποθέσεων; Αν περιορίζεται μόνο στο παρόν υπάρχει φόβος να θεωρηθεί κατευθυνόμενη και προσπάθεια συγκάλυψης παραλείψεων του παρελθόντος. Αν επεκτείνεται και στο παρελθόν στοχεύει στην αποφυγή τακτικών ή συμπεριφορών που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα έτη και καταδικάστηκαν από την τοπική κοινωνία .
Διάχυτη είναι η προσπάθεια πολλών εκ των ανώνυμων σχολίων να προσανατολίσουν τη κριτική στο σήμερα, χωρίς αυτό να θεωρείται μεμπτό, ενώ διαφεύγουν της προσοχής των λάθη ή παραλείψεις που παρατηρήθηκαν στην άσκηση καθηκόντων προηγούμενων δημοτικών αρχών. Τακτική που κατά τη γνώμη μου υπηρετεί απροκάλυπτα μικροπολιτικά συμφέροντα και υποτάσσει το λόγο στην σκοπιμότητα. Εν προκειμένω. Η κοινοποίηση των αποτελεσμάτων του νερού και η πληροφόρηση του πολίτη για την ποιότητα του νερού που πίνει είναι σημερινό μόνο φαινόμενο ή και χθεσινό; Η απουσία της κοινωνίας στη λήψη αποφάσεων που την αφορούν και η δημιουργία μηχανισμών συμμετοχής της κοινωνίας απασχόλησε ποτέ έστω και μία Δημοτική Αρχή ή όλοι πρέσβευαν την αντίληψη Εμάς Εξέλεξαν, Εμείς Κυβερνάμε.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση (Τ.Α.) ως κύτταρο της δημοκρατίας μπορεί και πρέπει να γίνει αποτελεσματικός φορέας αποκεντρωμένης δράσης, αυθεντικός εκφραστής της βούλησης των πολιτών, βασικός μοχλός που θα επιδιώκει την ευαισθητοποίηση και την ενεργοποίηση των πολιτών στα προβλήματα του τόπου τους ,και όχι μόνο, θα διασφαλίζει τις συνθήκες συμμετοχής τους στα ″κέντρα λήψης αποφάσεων″ εφαρμόζοντας διαδικασίες που θα προωθούν και θα ενθαρρύνουν τη λαϊκή συμμετοχή.
Το Αυτοδιοικητικό κίνημα πάντα έδινε προτεραιότητα στη λαϊκή συμμετοχή προτείνοντας μέτρα που κινητοποιούν τους πολίτες , αφυπνίζουν τη συνείδηση των τοπικών κοινωνιών και τους τοποθετούν στο κέντρο της πολιτικής δίνοντας τους την ευκαιρία να αναδείξουν και να προτείνουν λύσεις στα προβλήματα που τους απασχολούν. Μέτρα που βγάζουν τον πολίτη από το παρασκήνιο και την αφάνεια και τον καθιστούν δημιουργό της ιστορίας.
Οι άνθρωποι της Τ.Α. πρέπει να διαγράψουν από το ρεπερτόριό τους πρακτικές που διακρίνουν κυρίως τους διαχειριστές της κεντρικής εξουσίας και καταντούν το χώρο της Τ.Α. κακέκτυπό της. Οι πελατειακές σχέσεις, η αλαζονεία των κυβερνόντων-νυν και τέως-, ο νεποτισμός, η έπαρση, η αποξένωση από την εκλογική βάση και η συνεπαγόπενη αυτής αλλοτρίωση , η μικροπολιτική και πλείστα άλλα παρακμιακά φαινόμενα που παρατηρούνται στην κεντρική πολιτική σκηνή ας μείνουν μακριά από την πρακτική των Τοπικών Αρχόντων. Με τη στάση τους και το ήθος τους ας προστατεύσουν αυτό το κύτταρο της δημοκρατίας από τις "νεοπλασίες" που απειλούν να το παραμορφώσουν και να νεκρώσουν κάθε ζωντανή του λειτουργία.
Αν το αιτούμενο της κοινωνίας, μιας κοινωνίας που βρίσκεται σε πολύμορφη κρίση, είναι ο ενεργός πολίτης, ο πολίτης που συμμετέχει στις ″υποθέσεις της πόλης του″, ο πολίτης που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, σχεδιάζει και βοηθάει στην υλοποίηση πολιτικών που τον αφορούν και όχι ο πολίτης που παρακολουθεί παθητικά ″τα πολιτικά δρώμενα″ χωρίς λόγο στη χάραξη πολιτικών που τον αφορούν, ο πολίτης που « είναι σε θέση να φροντίζει ταυτόχρονα για τις ιδιωτικές του υποθέσεις , και τις υποθέσεις της πόλης του...γιατί είμαστε ο μόνος λαός που τον μη αναμιγνυόμενο στα κοινά δεν τον θεωρούμε φιλήσυχο αλλά άχρηστο.. (Περικλέους Επιτάφιος)», τότε ας υλοποιήσουν αυτά που ο νομοθέτης συμπεριέλαβε στο νέο Δημοτικό και Κοινοτικό Κώδικα (άρθρα 214,215,216) και αφορούν την Τοπική Δημοκρατία.
Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρόν...
(Η εγγραφή του σχολίου στην ανάρτηση της Σφίγγας ουδόλως υπονοεί ότι κατατάσσει την κριτική της Σφίγγας στις ως άνω αναφερθείσες κατηγορίες)