Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2009

φ = 1, 618... >> Xρυσό ορθογώνιο & Ανθρώπινο σώμα



[δαμ-ων ]

« Γνώσει δ’ ει θέμις εστι, Φύσιν περί παντός ομοίην.»


Το χρυσό ορθογώνιο:
Οι αρχαίοι Έλληνες γλύπτες κι αρχιτέκτονες έκαναν ελεύθερη χρήση των χρυσών ορθογωνίων. Χρησιμοποιούσαν ορθογώνια, των οποίων οι αναλογίες της ελάχιστης και της μέγιστης πλευράς περιείχαν τον χρυσό αριθμό, δηλ. βάση/ύψος=φ, επειδή πίστευαν ότι κάθε άγαλμα ή κτίσμα έπρεπε να είναι από τη φύση του ευχάριστο στο μάτι κι επομένως “ευχάριστο” στην ψυχή.
Αν ένα τετράγωνο κοπεί σε μια άκρη ενός χρυσού ορθογωνίου, το υπόλοιπο ορθογώνιο είναι επίσης χρυσό ορθογώνιο. Αυτού του είδους τα χρυσά ορθογώνια, μέσα σε άλλα χρυσά ορθογώνια, τα χρησιμοποιούσαν για να σχεδιάσουν τα θεμέλια και τις προσόψεις των ναών. Το μεγαλύτερο και καλύτερο αποδεδειγμένο παράδειγμα- πρότυπο είναι ο Παρθενώνας, που διατηρεί όλες αυτές τις αναλογίες.
Το ίδιο συμβαίνει στα αγάλματα, στους ζωγραφικούς πίνακες και τα αγγεία. Αργότερα ο Leonardo Da Vinci ζωγράφισε το πρόσωπο της Mona Lisa ώστε αυτό να χωράει τέλεια σε ένα χρυσό ορθογώνιο και δόμησε τον υπόλοιπο πίνακα γύρω από το πρόσωπο χωρίζοντάς τον επίσης σε χρυσά ορθογώνια.
Όμως ακόμα και ο χριστιανικός σταυρός αποτελείται από δύο κάθετες μεταξύ τους γραμμές με την αναλογία ανάμεσα στην κατακόρυφη και την οριζόντια να μην είναι άλλη από τον αριθμό φ.

Ανθρώπινο σώμα:
Το ανθρώπινο σώμα οι προφήτες το ονόμαζαν “κήπο της Εδέμ”, γιατί εκεί κατοικούσε η ψυχή. Αργότερα ο Ιησούς το αποκάλεσε “ναό του Ζώντος Θεού”. O άνθρωπος, “πλασμένος κατ’ εικόνα Θεού”, έχει στο σώμα του τη θεία αναλογία. Οι αρχαίοι πρόγονοί μας έλεγαν πως «ο Θεός αεί γεωμετρεί». Αυτή η θεία γεωμετρία αρχίζει με το ανθρώπινο σώμα. Στα καλοσχηματισμένα σώματα ακολουθείται επ’ ακριβώς η χρυσή αναλογία, το ίδιο και στα χαρακτηριστικά των όμορφων προσώπων, στις τέλειες οδοντοστοιχίες, ακόμη και στο DNA μας. Αν μετρήσεις την απόσταση από την κορυφή του κεφαλιού μέχρι το πάτωμα και τη διαιρέσεις με την απόσταση από τον αφαλό μέχρι το πάτωμα προκύπτει πάντα ο ίδιος αριθμός, ο αριθμός φ.
Αν μετρήσεις την απόσταση από τον ώμο μέχρι τις άκρες των δακτύλων και τη διαιρέσεις με την απόσταση απο τον αγκώνα μέχρι τις άκρες των δακτύλων προκύπτει πάντα ο γνωστός αριθμός φ!!!
Η θέση των ενεργ. κέντρων ( τσάκρας ) στο σώμα μας καθορίζεται από τις δυνάμεις του χρυσού αριθμού φ, κατά τρόπο ανάλογο της μεγάλης πυραμίδας της Αιγύπτου. Αφού το ανθρώπινο σώμα έχει δομηθεί και αναπτύσσεται σε αναλογίες φ, δεν είναι τυχαίο ότι πολλές «ανατολίτικες θρησκείες» και κινήματα στα πλαίσια της διδασκαλίας τους για διαλογισμό και την «αυτοσυγκέντρωση και στο λεγόμενο «γιόγκα» η στάση του ανθρώπινου σώματος γίνεται κατά αυτό τον τρόπο έτσι ώστε τα «κεντρικά - κομβικά» σημεία του σώματος να βρίσκονται σε αναλογίες φ.



5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Επειδή η εικόνα στο σημερινό απόσπασμα του θέματος για τον αριθμό φ είναι του χρυσού ελικοειδούς ή της χρυσής σπείρας, που είπε κάποιος φίλος, παραθέτω την αντίστοιχη παράγραφο:

Χρυσό ελικοειδές :
Αν πάρουμε ένα χρυσό ορθογώνιο και σχεδιάσουμε μια σειρά από χρυσά ορθογώνια με φθίνουσα απόδοση, δηλ. το ένα μικρότερο από το άλλο και το ένα μέσα στο άλλο, θα προκύψει μια σειρά από σμικρυνόμενα τετράγωνα. Φέρουμε στη συνέχεια κυκλικά τόξα μέσα στα τετράγωνα, με ακτίνες τις πλευρές των τετραγώνων. Έτσι προκύπτει το χρυσό ελικοειδές, που μπορεί να παρατηρηθεί στις τέχνες πολλών πολιτισμών ( κίονες ιωνικού ρυθμού ) και σε πολλά είδη και μέρη του φυσικού κόσμου. Πολλές ποικιλίες θαλάσσιων οργανισμών, από το πλαγκτόν μέχρι τα σαλιγκάρια και το ναυτίλο ακολουθούν το χρυσό ελικοειδές στο αναπτυξιακό τους πρότυπο ή στο κέλυφος. Τα κατώτερα μέρη των κυμάτων του ωκεανού σχηματίζουν τέτοια ελικοειδή και οι κατασκευαστές των πλοίων στο σχεδιασμό της άγκυρας δίνουν το ίδιο σχήμα. Οι τεράστιοι βραχίονες του γαλαξία μας και πολλών άλλων γαλαξιών , οι ουρές των κομητών, οι αέριοι στρόβιλοι στις καταιγίδες, τα κέρατα των ζώων, οι χαυλιόδοντες των ελεφάντων, τα φαρμακερά δόντια των φιδιών, το καμπυλωτό ράμφος των πτηνών, τα νύχια τους επίσης ακολουθούν αυτό το πρότυπο. Η κατανομή των σπόρων στο ηλιοτρόπιο, η ταξινόμηση των λεπιών στον ανανά και στα κουκουνάρια και πάλι ακολουθούν το χρυσό ελικοειδές. Πέρα απ’ αυτό οι σπόροι στις ελικοειδείς σειρές αποτελούν διαδοχικούς όρους ακολουθίας Fibonacci. 89ελικοειδείς τάσσονται κάθετα κατά τη φορά των δειχτών του ρολογιού, 55 τάσσονται αντίθετα και 34 λιγότερο κάθετα κατά τους δείκτες. Στο μεγαλύτερο ηλιοτρόπιο, που έχει μελετηθεί, ανακαλύφθηκαν αντίστοιχα 144, 89, και 55 ελικοειδείς.

Ανώνυμος είπε...

Δαμ-ων, όπως έγραψες, το "χρυσό ελικοειδές" σχεδιάζεται απο μια σειρά απο "χρυσά ορθογώνια".

Μέσα στην εικόνα με το κόκκινη- ελικοειδή-γραμμή υπάρχουν πολλά "χρυσά ορθογώνια". Οπότε η εικόνα δεν έχει: "χρυσά ορθογώνια" και το "χρυσό ελικοειδές" ;

Ανώνυμος είπε...

Μπλε γραμμή. όχι κόκκινη (λάθος)

Μέσα στην εικόνα με το ΜΠΛΕ- ελικοειδή-γραμμή υπάρχουν πολλά "χρυσά ορθογώνια". Οπότε η εικόνα δεν έχει: "χρυσά ορθογώνια" και το "χρυσό ελικοειδές" ;

Ανώνυμος είπε...

Κάθε άλλο παρά άσχετος είσαι, φίλε μου. Στο μεγάλο ορθογώνιο παίρνουμε τη μικρότερη πλευρά, έχοντας αυτή σαν μεγάλη φτιάχνουμε ένα μικρότερο ορθογώνιο κ.οκ. Έτσι σχηματίζονται μέσα στα ορθογώνια, τετράγωνα με συνέχεια μικρότερη πλευρά. Με κέντρο την κορυφή του μικρότετου τετραγώνου σχεδιάζουμε κύκλο, που περνάει από τις άλλες δύο κορυφές. Μετά πάμε στο αμέσως μεγαλύτερο τετράγωνο και κάνουμε το ίδιο κ.ο.κ, οπότε προκύπτει η χρυσή σπείρα, που τη συναντάμε στο ναυτίλο, στο γαλαξία κ.λ.π.

Ανώνυμος είπε...

Σου προτείνω να μπεις στη διεύθυνση: www.world-mysteries.com/sci 17.htm να δεις κάποιες θαυμάσιες εικόνες, που επιβεβαιώνουν όσα έχουν ειπωθεί για τον αριθμό φ.