{ Στην ανάρτηση της Τρίτης για την “έκλαμψη” της σκέψης, αναφέρεται ο μεγάλος εφευρέτης Αρχιμήδης και η περίφημη έκφραση: Εύρηκα- Εύρηκα. Ας θυμηθούμε λίγα για τη ζωή του ονομαστού αυτού φυσικού και μαθηματικού. }
Αν από πολλούς ο Αριστοτέλης θεωρείται ο κύριος εκπρόσωπος της επιστήμης του παρελθόντος, ο Αρχιμήδης είναι αναμφισβήτητα ο πρώτος μεγάλος μαθηματικός της αρχαιότητας που συνδύασε αρμονικά τη θεωρία με την πράξη, έδωσε πραγματική φυσική υπόσταση στα μαθηματικά και έδωσε στη Γεωμετρία και την Ανάλυση, άγνωστο μέχρι τότε βάθος και έκταση. Εξαίρετος φυσικός, μεγαλοφυής, μαθηματικός, άριστος τεχνικός έδωσε στη Μαθηματική ουσιαστικό περιεχόμενο, καθόρισε την πραγματική φυσιογνωμία της και την απάλλαξε από το θεοσοφισμό των Πυθαγορείων και το μυστικισμό του Πλάτωνα. Η εργασία του τον επέβαλε, και δίκαια, ως το μεγαλύτερο μαθηματικό του αρχαίου κόσμου, τον πρώτο φυσικό, τον ικανότερο μηχανικό και τον πρώτο πρόδρομο του απειροστικού λογισμού. Ήταν γόνος πλούσιας και σπουδαίας οικογένειας, γιος του αστρονόμου Φειδία και συγγενής του τυράννου των Συρακουσών, σύμφωνα με τη γνωστή παράδοση. Ταξίδεψε στην Αίγυπτο όπου σπούδασε στην Αλεξάνδρεια που ήταν τότε το πνευματικό κέντρο της εποχής. Δάσκαλοί του στη μαθηματική επιστήμη ήταν οι διάδοχοι του Ευκλείδη. Έγινε μάλιστα φίλος με το διάσημο μαθηματικό Κόνωνα το Σάμιο. Είχε επιστημονική επαφή με τον Ερατοσθένη της Κυρήνειας, διευθυντή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.
Επιστέφοντας στις Συρακούσες αφιερώθηκε στη μαθηματική έρευνα και στην πραγματοποίηση διαφόρων μηχανικών εφευρέσεων.
Οι εφευρέσεις του τον έκαναν διάσημο και έφτασαν μέχρι εμάς μέσα από την παράδοση και τα έργα μεταγενέστερων.
Η ιστορία και ο θρύλος αναφέρουν περισσότερα για τις μηχανικές επινοήσεις του Αρχιμήδη παρά για τα θεωρητικά και μαθηματικά επιτεύγματα. Οι μηχανές που επινόησε χρησιμοποιήθηκαν με σημαντικά αποτελέσματα εναντίον των Ρωμαίων στην πολιορκία των Συρακουσών.
Επινόησε καταπέλτες τόσο έξυπνα κατασκευασμένους ώστε είχαν και μακρινή και κοντινή εμβέλεια.
Ακόμη κατασκεύασε μηχανές για εκτόξευση βλημάτων δια μέσω οπών κατασκευασμένων στα τείχη (τηλεβόλα). Κατασκεύασε πρωτότυπες βλητικές μηχανές και άρπαγες με τις οποίες συλλάμβανε τα ρωμαϊκά πλοία και αφού τα σήκωνε ψηλά μετά τα κατέστρεφε. Ακόμη κάτοπτρα με τα οποία συγκέντρωνε τις ακτίνες του ήλιου πάνω στα εχθρικά πλοία τα οποία και έκαιγε.
Η συμβολή του Αρχιμήδη στην ανάπτυξη της Μηχανικής συνίσταται πέρα από την επινόηση των τροχαλιών, του πολύσπαστου και των οδοντωτών τροχών και ενός ιδιόμορφου αντλητικού συγκροτήματος, στην έλικα που φέρει το όνομά του. Ακόμη η επακριβής διατύπωση των νόμων των μοχλών και των ισορροπιών ή κέντρα βαρών. Εδώ υπάρχει και η περίφημη πρόταση: « σύμμετρα μεγέθη ισορροπούν σε αποστάσεις αντιστρόφως ανάλογες προς το βάρος τους».
Σε σχέση με τους μοχλούς και τις δυνατότητές τους μας αναφέρει τη φράση: «δος μοι πα στω και ταν γαν κινάσω». Απέδειξε στον Ιέρωνα ότι με ένα σύστημα τροχαλιών – οδοντωτών τροχών και μοχλών μπορεί να μετακινήσει ένα τεράστιο πλοίο με όλο το πλήρωμα μέσα, μόνος του. Ήταν ακόμη ο ίδιος που σχεδίασε και επιμελήθηκε τη ναυπήγηση του πλοίου.
Ανέλαβε, μετά από εντολή του Ιέρωνα, την οχύρωση της πόλης και διηύθυνε ο ίδιος την άμυνά της εναντίον των Ρωμαίων.
Στην Αστρονομία, ο Λίβιος μας λέει ότι ο Αρχιμήδης είναι «μοναδικός παρατηρητής του ουρανού και των αστέρων». Ο Ίπαρχος μας λέει ότι ο Αρχιμήδης ασχολήθηκε με τη μελέτη των ηλιοστασίων καθώς και με τον υπολογισμό της διάρκειας του έτους.
Ο Μακρόβιος αναφέρει ότι ο Αρχιμήδης ανακάλυψε τις αποστάσεις των πλανητών, ενώ στο έργο «Ψαμμίτης» περιγράφει τη συσκευή μέσω της οποίας μέτρησε τη φαινομενική γωνιακή διάμετρο του ήλιου.
Ο Κικέρων αναφέρεται με θαυμασμό για τον Αρχιμήδη στα «Κατοπτρικά».
Στα Μαθηματικά, που ο ίδιος θεωρούσε ως τα πιο σημαντικά ,παρουσίασε τη μέθοδο του προσδιορισμού του αριθμού π. Τελειοποίησε το ελληνικό σύστημα αρίθμησης και παρουσίασε μία μέθοδο παράστασης των πολύ μεγάλων αριθμών. Ασχολήθηκε με τη διαφορική Γεωμετρία, βρήκε τους τύπους πρόσθεσης και αφαίρεσης τόξων. Υπολόγισε το εμβαδόν της σφαίρας και του κυλίνδρου. Μελέτησε διάφορα στερεά εκ περιστροφής, όπως τα στερεά που παράγονται από περιστροφή έλλειψης υπερβολής και παραβολής γύρω από έναν άξονα.
Στη Γεωμετρία, το έργο του Αρχιμήδη αποτελείται κατά κύριο λόγο από πρωτότυπες μελέτες σχετικά με τον τετραγωνισμό των καμπυλόγραμμων επίπεδων σχημάτων, καθώς και με τον τετραγωνισμό και τον κυβισμό καμπύλων επιφανειών.
Τέλος επινόησε στο σύνολό της την Υδροστατική Επιστήμη, την οποία ανέπτυξε πλήρως.
Έργο του Αρχιμήδη είναι και η διατύπωση της γνωστής αρχής του, που τη βρήκε, όπως λέει η παράδοση, αναζητώντας τον τρόπο για να μετρήσει την καθαρότητα σε χρυσάφι ενός στεφάνου του τύραννου Ιέρωνα. Και την ώρα που έπαιρνε το μπάνιο του, εμπνεύστηκε την αρχή, βγήκε γυμνός στους δρόμους φωνάζοντας: "Εύρηκα! Εύρηκα!".Σύμφωνα με την αρχή αυτή: κάθε σώμα που βυθίζεται σ' ένα υγρό, χάνει τόσο από το βάρος του, όσο είναι το βάρος του υγρού που εκτοπίζεται. ( δηλ. κάθε σώμα που βυθίζεται σ' ενα υγρό δέχεται μια δύναμη(την άνωση) η οποία είναι ίση με το βάρος του υγρού που εκτοπίζεται) Το πρώτο και λαμπρότερο τεχνικό έργο του ήταν η "Συρακουσία", ένας πλωτός κολοσσός με 30 δωμάτια, ναό της Αφροδίτης, αναγνωστήριο, ρολόι και κήπο. Όπως αναφέρει ο Λουκιανός, στην πολιορκία των Συρακουσών από τους Ρωμαίους ο Αρχιμήδης προκάλεσε σοβαρές καταστροφές στο στόλο και το στρατό των πολιορκητών με διάφορες αμυντικές μηχανές που ο ίδιος είχε εφεύρει. Πυρπόλησε μάλιστα το ρωμαϊκό στόλο συγκεντρώνοντας με κοίλο καθρέφτη τις ακτίνες του Σύμφωνα με την παράδοση, βυθισμένος στα γεωμετρικά του σχήματα δεν έδωσε σημασία σ' ένα Ρωμαίο στρατιώτη που τον πλησίασε απειλητικά, έτοιμος να τον σκοτώσει, λέγοντάς του ήρεμα το περίφημο: "Μή μου τους κύκλους τάραττε!" Τα συγγράμματα του Αρχιμήδη υπήρξαν πολλά και διάφορα, δε διασώθηκαν, όμως, όλα και πολλά από αυτά σε μεταφράσεις. Τα έργα του προορισμένα για τους σοφούς της εποχής του και όχι για διδακτικό σκοπό δεν είναι απλά και σαφή, όπως του Ευκλείδη. Από τα συγγράμματά του σώζονται τα "Περί σφαίρας και κυλίνδρου", "Κύκλου μέτρησις", "Ψαμμίτης", "Περί ελίκων", "Περί επιπέδων ισορροπιών", "Περί κωνοειδών και σφαιροειδέων", "Λήμματα", "Περί των ύδατι εφισταμένων", "Στομάχιον", "Μέθοδος μηχανικών θεωρημάτων" και "Περί της του ορθογωνίου Κώνου τομής". Οι μελέτες του αναπαριστούν ένα σύνολο μαθηματικών και γεωμετρικών επιτευγμάτων, το οποίο δεν ξεπέρασε κανείς στην ανθρώπινη ιστορία.
Όπως αναφέρει ο Πλούταρχος για τον Αρχιμήδη «δεν είναι δυνατόν να βρεθούν στη Γεωμετρία δυσκολότερα και πιο βασανιστικά ερωτήματα ή αποδείξεις, διατυπωμένα σε μορφή απλούστερων και σαφέστερων προτάσεων.»
Κατά τον Wallis « ο Αρχιμήδης αφήνει ένα συγκεκριμένο μυστήριο να καλύπτει τον τρόπο με τον οποίο κατέληγε στα αποτελέσματά του. Είναι σαν να είχε καλύψει σκοπίμως τα ίχνη του, τα ίχνη των ερευνών του, σα να ήταν απρόθυμος να αποκαλύψει το μυστικό της μεθόδου έρευνάς του στους μεταγενέστερους, ενώ επιθυμούσε να αποσπάσει τη συναίνεσή τους για τα αποτελέσματά του».
Και πάλι ο Wallis μας αναφέρει: «ο Αρχιμήδης, αλλά και οι πιο σημαντικοί αρχαίοι επιστήμονες, έκρυβαν από τους μεταγενέστερους τη μέθοδο ανάλυσης που χρησιμοποιούσαν ‘ώστε οι πιο σύγχρονοι μαθηματικοί να θεωρούν ευκολότερο να επινοήσουν μία νέα ανάλυση παρά να αναζητήσουν την παλιά».
Ο ίδιος ο Αρχιμήδης, ως φορέας ενός ανώτερου φιλοσοφικού πνεύματος, θεωρούσε ταπεινή και ανάξια κάθε τέχνη που εξυπηρετούσε πρακτικές ανάγκες ή αποσκοπούσε στο οικονομικό κέρδος. Γι` αυτό και έστρεψε όλη του την προσοχή και τις επιδιώξεις στους καθαρούς στοχασμούς, χωρίς να καταδεχτεί να αφήσει κάποιο γραπτό στοιχείο για τις τεχνολογικές του ανακαλύψεις, με μοναδική εξαίρεση όσες αναφέρονται στο έργο του «περί σφαιροποιίας». Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν ΄το ότι ο Κικέρων αργότερα βρήκε τον τάφο του και πάνω μία αναπαράσταση ενός κυλίνδρου περιγεγραμμένου σε σφαίρα με μία περιγραφή που έδινε το λόγο του κυλίνδρου προς τη σφαίρα.
Όπως για τον Πυθαγόρα και τον Πλάτωνα, έτσι και για τον Αρχιμήδη, οι μορφές και τα απτά πράγματα είναι σκιές ή πιο χοντροειδείς καταστάσεις ανώτερων ιδεών. Γι` αυτό το λόγο, μία οντότητα αυτού του μεγέθους, ορθά θεωρεί ότι η αλήθεια βρίσκεται στις ιδέες και σε πιο λεπτά νοητικά επίπεδα και με αυτές είναι που πρέπει να ασχολείται. Έτσι ένας ανώτερος άνθρωπος δεν επικεντρώνεται στη σκιά αλλά σε αυτό που παράγει τη σκιά. Ακόμη και ο θάνατός του τον βρήκε ενώ στοχαζόταν πάνω σε κάποια σχήματα που είχα σχεδιάσει πάνω στο χώμα.
1 σχόλιο:
ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΥ
"Ο ΒΕΖΥΡΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ"
Έργο διδακτικό και ηθικοπλαστικό γιά μικρούς και μεγάλους.
Είναι βράδυ και στο σεράϊ έχουν ανάψει τα κηροπήγια αχνοφέγγοντας το βεζύρη που είναι απλωμένος στην πολυθρόνα δίπλα στο σοφρά. Αργά και ράθυμα ανακάθισε και η πολυθρόνα διαμαρτυρήθηκε για το βάρος τρίζοντας.Ρούφηξε μια γουλιά απο το CHIVAS με παγάκια και έκανε, με το νου, δαχτυλίδια με τον καπνό απο το ναργιλέ. Με το νου μόνο,γιατί ο γιατρός του τόχε απαγορέψει,ένεκα τα κιλά και η χοληστερίνη.Γύρισε το κεφάλι με το χοντρό σβέρκο κατα την Ανατολή, εκεί που έπεφτε το τσιφλίκι του και οραματίσθηκε ένα στρατό απο εργάτες,να χτίζει ψηλές μάντρες με μπεντένια,χοντρά κάγκελα και αγκαθωτά σύρματα. Επι τέλους,αυτό το μονότονο πράσινο του κάμπου που τον είχε κουράσει, τελείωνε.
Ρούφηξε άλλη μιά γουλιά CHIVAS με παγάκια και χτύπησε παλαμάκια.
Ο Χατζηαβάτης ήρθε τρέχοντας με τεμενάδες.
-Τι ορίζεις αφέντη μου,ψέλλισε στα φανερά, γιατί στα κρυφά σκυλόβριζε.
Ο Βεζύρης έγειρε λίγο μπροστά,(η πολυθρόνα ξαναστρίγγλισε),πήρε ένα χαρτί από το σοφρά και τόδωσε στο Χατζηαβάτη,που ήταν ακόμα σκυμένος, αλλά απο μέσα του κρυφογέλαγε.(Του πέρασε απο το μυαλό πόση φασαρία και σκόνη θα σήκωνε πέφτοντας ο Βεζύρης αν έσπαγε η πολυθρόνα.Βλέπεις η σκόνη είχε κάνει στρώμα,απο τότε που οι δούλες του σεραγιού σηκώσανε κεφάλι και διαμαρτυρόντανε με γραφτά.Αμ καλά τις στόλισε εκείνος ο γλύφτης του Βεζύρη που δεν θυμόταν ούτε ο ίδιος πόσα ονόματα είχε).
Απο το ονειροπόλημα τον έβγαλε η φωνή του αφέντη.
-Διάβασε ορέ Χατζατζάρη το χαρτί που σου δωκα,γιατί ξέχασα τα γυαλιά μου στον οντά και δεν καλοβλέπω.
-Αμέσως αφέντη,είπε δυνατά ο λακές και σιγά απο μέσα του "ενώ αν είχες τα γυαλιά θα το καταλάβαινες"
Διάβασε σιωπηλός και μετά σήκωσε το κεφάλι για πρώτη φορά, κοιτώντας το Βεζύρη με μάτια που γυαλίζανε απο απληστία.
-Απο το Μινιστράτο Αδικίας είναι αφέντη μου.Ζητάνε τα τοπογραφικά για την περιοχή που τους είπες να φέρουνε τις φυλακές.
-Τι τοπικά γραφτά θέλουνε ορέ,εγώ δεν έγραψα τίποτα,άλλοι τα γράψανε και τάδωκα στο Μήτρο με τη φυλλάδα που όλο παράδες ζητάει. Γιά το άλλο,είπα στους Μινίστρους όχι γράμματα,θα μας πάρουνε χαμπάρι. Μόνο κουβέντες,ίσες όμως γιατί δεν τους μπιστεύομαι κι όλας και άμα τους κάνει το μέρος,τα γραφτά μετά με τη μία,άξαφνα και στα μουγγά να το τελειώσουμε.
-Όχι τοπικά γραφτά αφέντη μου. Τοπογραφικά.Να σχέδια,πώς είναι η περιοχή,φτάνει δε φτάνει,μικρή μεγάλη,ίσια στραβή,να δούνε κι αυτοί τι άλλα έργα θέλει,τέτοια.
-Ορέ θεοσκοτωμένοι καλαμαράδες δεν κόβει το νιονιό σας.Τα χωράφια είναι ίσα,τίποτα δεν θέλουνε τώρα που έφτιαξα και το δρόμο με πίσσα. Κόβουνε τα χορτάρια και χτίζουνε τη μάντρα κατ'ευτείαν, δεν θέλει ούτε ξεμπάζωμα.
-Ναι αφέντη,αλλά πρέπει να δούνε τον τόπο,πως θα σκάψουνε για τα θεμέλια, βαστάει το χώμα ή δεν βαστάει,άν θέλει τσιμέντα και σίδερα,να τέτοια.
-Τι βαστάει ορέ δεν βαστάει.Τόσους τόνους κρεμμύδια,πατάτες και καρπούζια κρατάει κάθε χρόνο και δεν έπαθε τίποτα κ..
Δεν απόσωσε τα λόγια γιατί μπούκαρε τσιρίζοντας η Αγλαϊα και ξοπίσω ο Μπαρμπαγιώργος βλαστημώντας και σημαδεύοντας το κεφάλι της με ένα τηλέφωνο.
Ο Βεζύρης αλαφιάστηκε.Πετάχτηκε όρθιος (η πολυθρόνα αναστέναξε με ανακούφιση) και ούρλιαξε στον Μπαρμπαγιώργο.
-Άστο κάτω αυτό ορέ τσοπάνη του διαόλου,δεν έχουμε άλλο, τα έσπασες.Άστο κάτω και περιμένω μαντάτο απο το Βαγγέλη.
Ο Μπαρμπαγιώργος σταμάτησε,η Αγλαϊα μούλωξε στη γωνία, ο Χατζηαβάτης γύρισε την πλάτη μή τον δούνε που ξεκαρδίστηκε και την ίδια ώρα με αργό βαρύ βήμα και το σέρτικο να σιγοκαίει στα χείλια, μπήκε ο Βελή Γκέκας. Στο κεφάλι ένα ζευγάρι γυαλιά ένα δεύτερο ζευγάρι στο δεξί χέρι και στο ζερβό ένα μπουκάλι νερό Λουτρακίου.
Χωρίς να δώσει σημασία στον αφέντη, έδωσε τα γυαλιά που κρατούσε στην Αγλαϊα.
-Πάρτα μωρή ρεγάλο.Τα πλέρωσα χρυσάφι αλλά δεν σπάνε με τις σφαλιάρες.
Η Αγλαϊα τάχωσε γρήγορα στον κόρφο.
Ο Βελής γύρισε στο Βεζύρη.
-Τι χαλεύεις με τούτους εδώ?
Κρυφοκοίταζε όμως και το Μπαρμπαγιώργο γιατί δεν είχε εμπιστσύνη στη γκλίτσα του.
Ο Βεζύρης τσιτώθηκε. Δεν του άρεσε το ύφος του Βελή Γκέκα,ούτε το προηγούμενο νταηλίκι του βλάχου που τώρα φερμάριζε ολούθε, μυρίστηκε οτι κάτι πρέπει να είχανε μισοκαταλάβει, σκέφθηκε να πεί κάτι να τους γελάσει,αλλά ποτέ δεν τα πήγαινε καλά ούτε με τη σκέψη ούτε με τα λόγια,βοήθεια απο τον Χατζατζάρη δεν περίμενε,άρχισε να κοκκινίζει και πάνω που πήγε να πάρει μπρός,να τα ξεράσει όλα κι ό,τι γίνει,ήρθε ο κολλητός του ο Σταύρακας τραγουδώντας μόρτικα.
"Άνω κάτω χτές τα κάνανε
στου Μιμάκου τον παλιοτεκέ
πρωϊ-πρωϊ με τη δροσούλα
απάνω στη γλυκειά μαστούρα
μου κ.."
Εδώ σταμάτησε το τραγούδι ο μάγγας βλέποντας την παρέα και το Βεζύρη κατακόκκινο.
-Σεκλετισμένο σε βλέπω αδερφάκι μου.Ποιός σε στεναχώρησε να τόνε ξεφλουδίσω.Είπε και έκανε να σύρει την κάμα που δεν φορούσε.Πρίν απο λίγο καιρό του την πέσανε κάτι χαρτογιακάδες απο το σύστημα,αλλά καθώς πήγε να τραβήξει το λεπίδι να καθαρίσει, κόπηκε μόνος του και απο τότε την άφηνε σπίτι γιατί δεν άντεχε και τα αίματα.Λιγοθυμούσε. Πολλοί μαζευτήκαμε σκέφτηκε ο Βεζύρης και η δουλειά άρχισε να στραβώνει. Τον ζώσανε τα φίδια.
-Τι έγινε μεγάλε?(Πάλι ο Βελής ανάθεμάτονε ρώταγε).Ωραία πράματα μαθαίνω για σένα και μείς στην απέξω? Μονάχος αποφασίζεις και μας περνάς για μ....ες? Κολλεγκιά απο τώρα και ίσια μερτικά. Και γώ γεννήματα έχω,έμπορας είμαι,τόσοι φυλακωμένοι με τα σόγια, τους κολλητούς,τους δικηγόρους,τους νταβατζήδες,τους λαθρέμπορους και τους φύλακες,φτάνουν και περισσεύουν να τα πάρουμε χοντρά μέχρι τρισέγγονα.
Ο Μπαρμπαγιώργος αγρίεψε.
-Καλά μου το πρόφτασε το ανηψούδι μου.Εγώ ρε θεομπαίχτες δηλαδή,πού θα πουλάω τα ζά μου τώρα που ο κοσμάκης δεν έχει και παράδες? Μέσα και γώ στα ίσα γιατί θα σας πάρει ο διάολος. Είπε και σήκωσε τη γκλίτσα απειλητικά.
Το κακό δεν έλεγε να ταλειώσει.Ένα χαμογελαστό πρόσωπο πρόβαλε στην πόρτα.
-Γειά και χαρά στις όμορφες και γειά στις μαυρομάτες.Είπε και γέλασε ο Μορφονιός,έτσι που τόχε πάντα συνήθειο.
Ο Χατζηαβάτης μαζεύτηκε.Του είχανε σφυρίξει παλιότερα για κάτι κλωτσιές και τον ψευτοφοβότανε.
-Γειά χαρά ντάν στην παρέα, καμπάνισε η βαρειά φωνή του Καραγκιόζη.Μαζευτήκατε για μάσα ρε αθεόφοβοι και δεν είπατε τίποτα σε μένα ρε αχάριστοι που εγώ πούλησα τους δικούς μου για χατήρι σας? Σας κατάλαβα ρε γι'αυτό είχα αραιώσει και τώρα θα φύγω τελείως.
-Μπαμπάκο εγώ λέω να φάμε πρώτα και μετά να φύγουμε κλαψούρισε το κολλητήρι που κρυβότανε πίσω του. Απο τότε που δεν είσαι Πρόεδρος έχω να φάω, κανένας δεν μου δίνει. Μιά σβουριχτή τον έκοψε.
-Σκάσε κ......δο και μας ακούνε.
-Μή χτυπάς το παιδί τζόγια μου.
Ο σιόρ Διοννύσης είχε μπεί αθόρυβα και μίλαγε γλυκά.
-Είδα φώς και μπήκα άρχοντές μου, θέλετε να βοηθήσω σε κάτι? Ό,τι θέλετε ο Νιόνιος είναι εδώ.
Καταστροφή σκεφτότανε ο Βεζύρης την ώρα που μυρωδιά απο λιβάνι και τσίκνα μπριζόλας γέμισε την ατμόσφαιρα και μιά άχρωμη φωνή ακούστηκε να λέει.
-Καλησπέρα σας κύριοι,ήρθα να καταθέσω μιά ερώτηση για τις φυλ..
Εκκωφαντικός θόρυβος έκοψε την άχρωμη φωνή. Ο Βεζύρης μη μπορώντας να αντέξει τέτοια πρωτοφανή συγκέντρωση,σωριάστηκε στην πολυθρόνα,αλλά αυτή με εκδικητική διάθεση διαλύθηκε και ο άρχοντας έσκασε στο τσιμέντο.
Κανένας δεν συγκινήθηκε.Μόνο ο Σταύρακας έκανε να βοηθήσει, αλλά θυμήθηκε που τον έκοψε απο πρόεδρο και σταμάτησε.Δεν ήτανε γραφτό να ησυχάσουνε όμως. Απ'έξω ερχότανε μιά ομάδα συζητώντας ζωηρά. Η παρέα στο σεράϊ πάνιασε.Θυμήθηκε το στραπατσάρισμα με την ΗΡΩΝ τότε απο την Πρωτοβουλία (που κακοχρόνο νάχει)και που τους έγινε στενός κορσές ένα χρόνο τώρα.
Μουγγαμάρα έπεσε και μόνο ο Σταύρακας είπε να τσαντιστεί αλλά το σκέφτηκε καλύτερα και το βούλωσε. "Αύριο,μονολόγησε,αύριο θα τους περιλάβει ο αλλο-δημοτικο-ανώνυμος και βάλε και θα δούνε αυτοί".
Πέρα κατά τη Θήβα,μιά φιγούρα σαν κακκογεμισμένο τσουβάλι με κοπριά, κύτταγε ένα κάδρο στον τοίχο,που έδειχνε ένα λεβέντη μουστακαλή με φουστανέλλα και χρυσοκέντητο γελέκι.Ύστερα έρριξε μιά γρήγορη ματιά σε κάτι στίβες με παλιά βιβλία που γράφανε στο εξώφυλλο "αρχείο",ρεύτικε και ξαναπήγε στο τραπέζι να ξαναφάει.
Ακριβώς όπως κάνουνε όλοι οι κλέφτες και τα ζώα. Όποτε βρούνε φαϊ,τρώνε.
Στα Βάγια πάλι στον πάνω μαχαλά, μιά μεσήλικη συνταξιούχα, λογάριζε τις επόμενες υπόγειες κινήσεις της.
Αφιερώνεται στους ατυχείς και προδομένους Βαγαίους,με την ευχή να απαλλαγούμε το ταχύτερο απο την ανεύθυνη και επικίνδυνη παρούσα Δημοτική αρχή.
Αφιερώνεται με ευγνωμοσύνη στον Υπέροχο δάσκαλο του θεάτρου Σκιων, τον ΕΥΓΕΝΙΟ ΣΠΑΘΑΡΗ, που δεν ξέρω τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές αν είναι ακόμη στη ζωή μετά το ατύχημα που είχε.
Σεβάσμιε δάσκαλε,στο νυχάκι σου δεν φτάνω αλλά προσπαθώ κι εγώ όσο μπορώ να βοηθήσω το χωριό μου,που οι εκλεγμένοι, αντί να προσπαθούν να το καλυτερέψουν, ενώνουν τις δυνάμεις τους να το καταστρέψουν.
ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ
Φίλτατε Vagia-gr αν το κρίνεις σκόπιμο και ευπρεπές,βάλε το σε κεντρική ανάρτηση.
Ο ΙΔΙΟΣ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ.
Δημοσίευση σχολίου