Istoploos
Τα σύγχρονα κολαστήρια. Οι κοινωνικές χωματερές. Εκκολαπτήρια εγκλήματος. Οι φυλακές. Αυτό το ξεχασμένο κομμάτι της κοινωνίας που στον καθρέφτη του εμφανίζεται η κοινωνία , αυτή η κοινωνία που αρνείται να δει το πρόσωπό της και να δεχτεί να αναλάβει δράσεις για τα όσα συμβαίνουν εκεί μέσα.
Το κατ’ ευφημισμό σωφρονιστικό μας σύστημα. Ένα σύστημα χρεοκοπημένο που ευτελίζει και απαξιώνει την ανθρώπινη ύπαρξη. Εκεί που η έννοια σωφρονισμός έχει πια εξαφανιστεί και αυτή του ″καταστήματος″ έχει κατισχύσει, συμπολίτες μας κρατούμενοι , ξεχασμένοι από Θεό και ανθρώπους, δίνουν το δικό τους αγώνα να εξανθρωπιστεί το, κατά κοινή ομολογία, μεσαιωνικό καθεστώς φύλαξης που επικρατεί στις φυλακές.
Στοιβαγμένοι στα κελιά οι κρατούμενοι (9.500 κρατούμενοι σε καταστήματα δυναμικότητας 5.000 κρατουμένων. Ο Κορυδαλλός μόνο, με χωρητικότητα 640 θέσεων έχει 2.262 κρατούμενους.. Δηλ. ο χώρος που αντιστοιχεί σε κάθε κρατούμενο είναι 0,7 τ.μ. όταν το ελάχιστο όριο που έχει θέσει η Ε.Ε. είναι 7 τ.μ.) σε πεπαλαιωμένα κτίρια με ξεπερασμένες εγκαταστάσεις, με έλλειψη εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού(εγκληματολόγοι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) χωρίς καμιά μέριμνα, χωρίς τον λεγόμενο και πάντοτε υποσχόμενο διαχωρισμό, χωρίς ένα πρόγραμμα κοινωνικής επανένταξης, χωρίς να μεταμελούνται για τίποτα και για κανέναν, άπραγοι και οκνοί, είναι αδύνατο να μη στρέφονται σε πράξεις καταστροφής ή αποστροφής. Για ποιο λόγο άλλωστε;
Οι αντιλήψεις της κοινωνίας και των σωφρονιστικών υπαλλήλων περί της φύσης των εγκληματιών δεν αφήνουν περιθώρια για μια άλλη σωφρονιστική πολιτική που θα στοχεύει στην κοινωνική επανένταξη των κρατουμένων. Έτσι οι φυλακές μετατρέπονται σε εργαστήρια παραγωγής εγκληματιών.(Μόνο ένας στους πέντε κρατούμενος δεν οδηγείται πάλι στη φυλακή ή δεν του επιβάλλεται οποιαδήποτε ποινή.)
Η χρεοκοπία επομένως του σωφρονιστικού μας συστήματος στις μέρες μας αποτελεί κοινό τόπο. Μόνο οι ανυποψίαστοι δεν μπορούν να το δουν. Για να υποχωρήσει το φαινόμενο αυτό δεν αρκεί μια μόνο νομοθετική μεταρρύθμιση. Προϋποθέτει την οριστική απομάκρυνση της κοινωνίας από τις προκαταλήψεις του παρελθόντος και την εμπιστοσύνη της στον άνθρωπο. Αν ο κρατούμενος θεωρείται ″ξοφλημένος″ για την κοινωνία τότε η κοινωνία αυτή νοσεί και θεσμοί της χρήζουν άμεσης αναδιάρθρωσης,
Οι φωνές διαμαρτυρίας των εγκλείστων,: « Δεν ζητάμε ατιμωρησία, απαιτούμε μόνο να ξεκόψουμε απ' ό,τι μας έφερε εδώ. Κανείς δεν μας υπολογίζει, είμαστε ανύπαρκτοι για την κοινή γνώμη. Μόνη απασχόληση, η τηλεόραση και κάποιες σποραδικές δραστηριότητες γύρω από την απεξάρτηση. Μας κρατούν με απίθανους τρόπους μέσα περισσότερο από το χρόνο ποινής. Όσο για τις συνθήκες... Ελλιπέστατη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, μεταγωγές - "απαγωγές" για λόγους τιμωρίας, εξευτελισμός όταν γυρνώντας από τις πενθήμερες άδειες μας περιμένει η απομόνωση - ύποπτοι εισαγωγής ναρκωτικών - και κάνουμε την ανάγκη μας μπροστά στους υπαλλήλους.» (κρατούμενος στις φυλακές Διαβατά) «Όταν κάποιος έχει πρόβλημα στα δόντια, του τα βγάζουν! Η ανήκεστος βλάβη είναι προνόμιο των ίδιων που παίρνουν τις ευνοϊκές αποφάσεις. Αν δεν διαπλέκεσαι με όλο το σύστημα στις φυλακές, δεν έχεις καμία πιθανότητα ίσης αντιμετώπισης. Είμαστε άνθρωποι με δικαίωμα στη ζωή, πληρώνουμε την παραβατικότητά μας». (κρατούμενος στις φυλακές Χαλκίδας), αφήνουν παγερά αδιάφορη την κοινωνία που, σαν υπηρέτρια της δεκαετίας του ’60, χώνει κάτω απ’ το χαλί τη σύγχρονη ″κόπρο του Αυγεία″ έχοντας την αίσθηση πως καθαρίζει με τις υποχρεώσεις της.
Στην εποχή μας δεν επιτρέπεται να σκεφτόμαστε στερεοτυπικά και να επηρεαζόμαστε από την ″κοινή γνώμη″ για τα σύγχρονα κοινωνιολογικά προβλήματα. Έτσι λοιπόν το να αντιδράμε στην ίδρυση ενός νέου σύγχρονου σωφρονιστικού καταστήματος που θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση(το κατ’ εξοχήν πρόβλημα) των υπαρχόντων καταστημάτων και θα προσφέρει ανθρωπινότερες συνθήκες κράτησης στους κρατούμενους το θεωρώ άστοχο. Αφού η κοινωνία μας έχει πολλαπλασιάσει τα μέτρα καταστολής , έχει αυστηροποιήσει την απονομή δικαιοσύνης (ιδίως μετά την αποκάλυψη των παραδικαστικών κυκλωμάτων) και δε λέει να δεχθεί εναλλακτικές μορφές ποινής αντί της κράτησης είναι φυσικό να έχουν συμφορηθεί τα καταστήματα κράτησης.
Η ίδρυση ενός νέου καταστήματος από τη μια δείχνει να αποτελεί μονόδρομο στην αποκλιμάκωση του υπερπληθυσμού των φυλακών αλλά από την άλλη σαφώς και δεν πρόκειται να λύσει τις εγγενείς αδυναμίες του σωφρονιστικιού συστήματος. Θα βελτιώσει όμως τις συνθήκες κράτησης . Κι αυτό δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Επομένως το ερώτημα που ακολουθεί είναι πού θα ανεγερθεί. Φυσικά, μακριά από τον ιστό κατοικημένων περιοχών αλλά όχι βέβαια στο Γκουαντάναμο ή στη Σπιναλόγκα. Αλίμονο αν στην εποχή μας το έγκλημα το προσεγγίζουμε με την ευγονική και όχι με κοινωνιολογικούς όρους. Ποιος θα είναι λοιπόν ο χώρος υποδοχής του και ποιον θα πρέπει να βαρύνει αυτή η απόφαση; Μα βεβαίως του δημότες της προτεινόμενης περιοχής οι οποίοι σε λαϊκή συνέλευση, αφού ενημερωθούν, ας εκφράσουν τη θέλησή τους υπέρ ή κατά της ίδρυσης σωφρονιστικού καταστήματος.
Τα σύγχρονα κολαστήρια. Οι κοινωνικές χωματερές. Εκκολαπτήρια εγκλήματος. Οι φυλακές. Αυτό το ξεχασμένο κομμάτι της κοινωνίας που στον καθρέφτη του εμφανίζεται η κοινωνία , αυτή η κοινωνία που αρνείται να δει το πρόσωπό της και να δεχτεί να αναλάβει δράσεις για τα όσα συμβαίνουν εκεί μέσα.
Το κατ’ ευφημισμό σωφρονιστικό μας σύστημα. Ένα σύστημα χρεοκοπημένο που ευτελίζει και απαξιώνει την ανθρώπινη ύπαρξη. Εκεί που η έννοια σωφρονισμός έχει πια εξαφανιστεί και αυτή του ″καταστήματος″ έχει κατισχύσει, συμπολίτες μας κρατούμενοι , ξεχασμένοι από Θεό και ανθρώπους, δίνουν το δικό τους αγώνα να εξανθρωπιστεί το, κατά κοινή ομολογία, μεσαιωνικό καθεστώς φύλαξης που επικρατεί στις φυλακές.
Στοιβαγμένοι στα κελιά οι κρατούμενοι (9.500 κρατούμενοι σε καταστήματα δυναμικότητας 5.000 κρατουμένων. Ο Κορυδαλλός μόνο, με χωρητικότητα 640 θέσεων έχει 2.262 κρατούμενους.. Δηλ. ο χώρος που αντιστοιχεί σε κάθε κρατούμενο είναι 0,7 τ.μ. όταν το ελάχιστο όριο που έχει θέσει η Ε.Ε. είναι 7 τ.μ.) σε πεπαλαιωμένα κτίρια με ξεπερασμένες εγκαταστάσεις, με έλλειψη εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού(εγκληματολόγοι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) χωρίς καμιά μέριμνα, χωρίς τον λεγόμενο και πάντοτε υποσχόμενο διαχωρισμό, χωρίς ένα πρόγραμμα κοινωνικής επανένταξης, χωρίς να μεταμελούνται για τίποτα και για κανέναν, άπραγοι και οκνοί, είναι αδύνατο να μη στρέφονται σε πράξεις καταστροφής ή αποστροφής. Για ποιο λόγο άλλωστε;
Οι αντιλήψεις της κοινωνίας και των σωφρονιστικών υπαλλήλων περί της φύσης των εγκληματιών δεν αφήνουν περιθώρια για μια άλλη σωφρονιστική πολιτική που θα στοχεύει στην κοινωνική επανένταξη των κρατουμένων. Έτσι οι φυλακές μετατρέπονται σε εργαστήρια παραγωγής εγκληματιών.(Μόνο ένας στους πέντε κρατούμενος δεν οδηγείται πάλι στη φυλακή ή δεν του επιβάλλεται οποιαδήποτε ποινή.)
Η χρεοκοπία επομένως του σωφρονιστικού μας συστήματος στις μέρες μας αποτελεί κοινό τόπο. Μόνο οι ανυποψίαστοι δεν μπορούν να το δουν. Για να υποχωρήσει το φαινόμενο αυτό δεν αρκεί μια μόνο νομοθετική μεταρρύθμιση. Προϋποθέτει την οριστική απομάκρυνση της κοινωνίας από τις προκαταλήψεις του παρελθόντος και την εμπιστοσύνη της στον άνθρωπο. Αν ο κρατούμενος θεωρείται ″ξοφλημένος″ για την κοινωνία τότε η κοινωνία αυτή νοσεί και θεσμοί της χρήζουν άμεσης αναδιάρθρωσης,
Οι φωνές διαμαρτυρίας των εγκλείστων,: « Δεν ζητάμε ατιμωρησία, απαιτούμε μόνο να ξεκόψουμε απ' ό,τι μας έφερε εδώ. Κανείς δεν μας υπολογίζει, είμαστε ανύπαρκτοι για την κοινή γνώμη. Μόνη απασχόληση, η τηλεόραση και κάποιες σποραδικές δραστηριότητες γύρω από την απεξάρτηση. Μας κρατούν με απίθανους τρόπους μέσα περισσότερο από το χρόνο ποινής. Όσο για τις συνθήκες... Ελλιπέστατη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, μεταγωγές - "απαγωγές" για λόγους τιμωρίας, εξευτελισμός όταν γυρνώντας από τις πενθήμερες άδειες μας περιμένει η απομόνωση - ύποπτοι εισαγωγής ναρκωτικών - και κάνουμε την ανάγκη μας μπροστά στους υπαλλήλους.» (κρατούμενος στις φυλακές Διαβατά) «Όταν κάποιος έχει πρόβλημα στα δόντια, του τα βγάζουν! Η ανήκεστος βλάβη είναι προνόμιο των ίδιων που παίρνουν τις ευνοϊκές αποφάσεις. Αν δεν διαπλέκεσαι με όλο το σύστημα στις φυλακές, δεν έχεις καμία πιθανότητα ίσης αντιμετώπισης. Είμαστε άνθρωποι με δικαίωμα στη ζωή, πληρώνουμε την παραβατικότητά μας». (κρατούμενος στις φυλακές Χαλκίδας), αφήνουν παγερά αδιάφορη την κοινωνία που, σαν υπηρέτρια της δεκαετίας του ’60, χώνει κάτω απ’ το χαλί τη σύγχρονη ″κόπρο του Αυγεία″ έχοντας την αίσθηση πως καθαρίζει με τις υποχρεώσεις της.
Στην εποχή μας δεν επιτρέπεται να σκεφτόμαστε στερεοτυπικά και να επηρεαζόμαστε από την ″κοινή γνώμη″ για τα σύγχρονα κοινωνιολογικά προβλήματα. Έτσι λοιπόν το να αντιδράμε στην ίδρυση ενός νέου σύγχρονου σωφρονιστικού καταστήματος που θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση(το κατ’ εξοχήν πρόβλημα) των υπαρχόντων καταστημάτων και θα προσφέρει ανθρωπινότερες συνθήκες κράτησης στους κρατούμενους το θεωρώ άστοχο. Αφού η κοινωνία μας έχει πολλαπλασιάσει τα μέτρα καταστολής , έχει αυστηροποιήσει την απονομή δικαιοσύνης (ιδίως μετά την αποκάλυψη των παραδικαστικών κυκλωμάτων) και δε λέει να δεχθεί εναλλακτικές μορφές ποινής αντί της κράτησης είναι φυσικό να έχουν συμφορηθεί τα καταστήματα κράτησης.
Η ίδρυση ενός νέου καταστήματος από τη μια δείχνει να αποτελεί μονόδρομο στην αποκλιμάκωση του υπερπληθυσμού των φυλακών αλλά από την άλλη σαφώς και δεν πρόκειται να λύσει τις εγγενείς αδυναμίες του σωφρονιστικιού συστήματος. Θα βελτιώσει όμως τις συνθήκες κράτησης . Κι αυτό δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Επομένως το ερώτημα που ακολουθεί είναι πού θα ανεγερθεί. Φυσικά, μακριά από τον ιστό κατοικημένων περιοχών αλλά όχι βέβαια στο Γκουαντάναμο ή στη Σπιναλόγκα. Αλίμονο αν στην εποχή μας το έγκλημα το προσεγγίζουμε με την ευγονική και όχι με κοινωνιολογικούς όρους. Ποιος θα είναι λοιπόν ο χώρος υποδοχής του και ποιον θα πρέπει να βαρύνει αυτή η απόφαση; Μα βεβαίως του δημότες της προτεινόμενης περιοχής οι οποίοι σε λαϊκή συνέλευση, αφού ενημερωθούν, ας εκφράσουν τη θέλησή τους υπέρ ή κατά της ίδρυσης σωφρονιστικού καταστήματος.
ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΙΑΝΝΗ ΛΟΙΠΟΝ Ή ΤΟΝ ΙΑΒΕΡΗ; ΙΔΟΥ ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ !
Υ.Γ. Φρονώ (κι ας μου συγχωρήσουν αυτή την κρίση οι εκλεκτοί σχολιαστές της ιστοσελίδας) πως όσοι αναφέρθηκαν στην ανέγερση σωφρονιστικού καταστήματος στην περιοχή των Βαγίων δεν αδίκησαν μόνο το θέμα , αλλά και τον εαυτό τους, επειδή μας έχουν συνηθίσει σε πιο οξυδερκείς κρίσεις για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και όχι σε επιδερμικές αναφορές που δε θίγουν τις αιτίες τους και δεν αναζητούν λύσεις που πρέπει να συνάδουν με το νομικό πολιτισμό ενός κράτους που σέβεται τον πολίτη του.
.
Υ.Γ. Φρονώ (κι ας μου συγχωρήσουν αυτή την κρίση οι εκλεκτοί σχολιαστές της ιστοσελίδας) πως όσοι αναφέρθηκαν στην ανέγερση σωφρονιστικού καταστήματος στην περιοχή των Βαγίων δεν αδίκησαν μόνο το θέμα , αλλά και τον εαυτό τους, επειδή μας έχουν συνηθίσει σε πιο οξυδερκείς κρίσεις για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και όχι σε επιδερμικές αναφορές που δε θίγουν τις αιτίες τους και δεν αναζητούν λύσεις που πρέπει να συνάδουν με το νομικό πολιτισμό ενός κράτους που σέβεται τον πολίτη του.
.
10 σχόλια:
Αγαπητέ ΙΣΤΟΠΛΟΕ.
Στις Δημοκρατικές κοινωνίες κάθε πολίτης έχει δικαίωμα στην έκφραση της άποψής του,όσο και αν αυτή έχει "ιδιαιτερότητες",επομένως δεν χρειάζεται να ζητάς συγνώμη διατυπώνοντας την δική σου.
Ουδείς αμφισβητεί το τεράστιο πρόβλημα των σωφρονιστικών καταστημάτων στην χώρα μας και το οτι χρειάζονται εκσυγχρονισμό τόσο οι εγκαταστάσεις όσο και οι νοοτροπίες.
Είναι όμως μόνο "ελεημοσύνη" προς τους έγκλειστους (ο περισσότερος χώρος, η περίθαλψη η ιατροφαρμακευτική και ψυχολογική υποστήριξη κ.λ.π κ.λ.π.)
αν στόχος δεν είναι η επανένταξη των πλείστων στην κοινωνία.
Αυτό επιτυγχάνεται με την συνεχή φροντίδα βελτίωσης του μορφωτικού επιπέδου και ανάπτυξης πρωτοβουλιών και δεξιοτήτων, ιδιότητες που θα τους καταστήσουν ικανούς να επιβιώσουν αξιοπρεπώς μετά την "επιστροφή" τους.
Αυτά προϋποθέτουν βέβαια "προσωπικό φύλαξης και μέριμνας" υψηλού επιπέδου οπότε όλο το "σύστημα" δεν θα διαφέρει απο ένα "ίδρυμα θεραπείας, επιμόρφωσης και αποκατάστασης" κάτι σαν κολλέγιο δηλαδή με εσώκλειστους μαθητές.
Ιδανικό σενάριο, για ιδανικές συνθήκες, σε μιά ιδανική κοινωνία, που γνωρίζεις όμως οτι δέν υφίσταται.
Στα καθ'ημάς τώρα. Το περιβάλλον που κατ'ευφημισμό αποκαλείται "δικαστικές ή επανορθωτικές ή αγροτικές ή όπως αλλοιώς θέλεις" φυλακές, είναι ουσιαστικά (συμφωνούμε σ' αυτό), όχι κολλαστήριο αλλά αφανιστήριο ψυχών, στο οποίο "έγκλειστοι" είναι ταυτόχρονα και όλο το προσωπικό.
Μιά δεύτερη "υποκοινωνία" όμως έχει αναπτυχθεί περισφίγγοντας ασφυκτικά όλη την "εγκατάσταση" και τους διαβιούντες, "τιμωρημένους" και "ελεύθερους".
Το σύστημα διαβρωμένο μέχρι μυελού των οστών, "ευνόησε" για τα δικά του συμφέροντα την ανάπτυξη της "υποκοινωνίας",απο την οποία πάνω και πρώτα απο όλα ανάγκη προστασίας έχουν οι κρατούμενοι και σε ίση μοίρα με αυτούς,όσοι έτυχε να διαβιούν και εργάζονται στην ίδια περιοχή.Σε ρωτώ λοιπόν:
-"Σε μιά κοινωνία που οι ταγοί της εξουσίας ενδιαφέρονται μόνο για μή σκεπτόμενους ψηφοφόρους (όχι πολίτες),πειθήνια όργανα του συστήματος στο οποίο περιλαμβάνονται και αυτού του είδους τα "σωφρονιστικά ιδρύματα", ο απλός πολίτης βρίσκεται υποχρεωμένος να αυτοπροστατευθεί.
Και επειδή ο φιλήσυχος απλός πολίτης δεν επιθυμεί να μεταλλαχθεί σε "Ράμπο εκδικητή",ούτε να βρίσκεται σε κατάσταση μόνιμου συναγερμού, επιλέγει την ασφάλεια αυτού και των παιδιών του απο όλους τους κιδύνους της "υποκοινωνίας", αρνούμενος την εγκατάσταση δίπλα του ,του "σωφρονιστικού ιδρύματος".
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ "ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ" ΣΤΟΙΧΕΊΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΣ.
Είναι γι' αυτό κατακριτέος?
Είμαι βέβαιος οτι όλες οι απόψεις που διατυπώθηκαν εδώ στο blog (σχολιασμοί,σατιρισμοί),ισχυρά αρνητικές θέσεις δηλαδή στην προοπτική εγκατάστασης των φυλακών στα οικιστικά όρια των Βαγίων,
ΤΗΝ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΦΥΛΑΚΩΝ,ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΕΣ,ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΝ.
ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΕΤΣΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΕΧΘΡΙΚΟ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΤΗΝ "ΠΟΙΝΗ" ΤΟΥΣ ΕΚΤΙΟΝΤΩΝ.
Αυτό φίλτατε ΙΣΤΟΠΛΟΕ, ο καθένας μας οφείλει να το σεβαστεί και δεν αποτελεί "επιδερμική θεώρηση",αλλά αντιμετώπιση μιας πραγματικότητας και για τον λόγο αυτό "δεν εκθέτει εαυτούς".
Α.ΚΡΗΤΙΚΟΣ
ΑΑγαπητέ Αντώνη, το ερώτημα με τον Γιάννη Αγιάννη ή τον Ιαβέρη είναι καθρεπτικό του διλήμματος ασφάλεια ή ελευθερία. Γιατί στο όνομα της ασφάλειας πολλές φορές οι κοινωνίες εκχωρούν δικαιώματά τους στα χέρια των κατασταλτικών μηχανισμών του κράτους πέφτοντας έτσι στην παγίδα τους και αναπαράγοντας δυστυχώς, τη λογική των διωκτικών αρχών -περισσότερη ασφάλεια, λιγότερη ελευθερία -με ολέθριες συνέπειες.
Για τα καθ’ ημάς. Η αγωνία των συμπολιτών μας για τον πέριξ της φυλακής κόσμο(που σ’ αυτούς όμως συγκαταλέγονται και οι συγγενείς των φυλακισμένων ,τους οποίους ξεχνάμε) είναι κατανοητή και γνωρίζω ότι είναι ο κύριος παράγοντας που ενεργοποιεί τα αμυντικά ανακλαστικά μιας κοινωνίας που αντιδρά στην εγκατάσταση των φυλακών. Το ένστικτο όμως αυτοσυντήρησης μάς οδηγεί πολλές φορές σε λανθασμένες κρίσεις και δεν αποτελεί κατ’ εμέ το ασφαλές κριτήριο για τις επιλογές μας.
Η θέση μου για τον χώρο υποδοχής των φυλακών είναι νομίζω ξεκάθαρη : Μακριά από τον αστικό ιστό αλλά όχι στην Σπιναλόγκα. Λέει ,απλά, όχι στην εγκατάστασή τους κοντά στα οικιστικά όρια αλλά δεν απορρίπτει τη συζήτηση για την εγκατάστασή τους στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, επειδή πιστεύω ότι δε θα επηρεάσουν αρνητικά τη ζωή του χωριού μας ούτε θα αυξήσουν τους δείκτες εγκληματικότητας των Βαγίων.
Ο χαρακτηρισμός ″επιδερμική″ ήθελε περισσότερο να επισημάνει τη μονοσήμαντη και μιντιακού χαρακτήρα παρουσίαση των περισσότερων τοποθετήσεων και όχι να χαρακτηρίσει τους αγαπητούς σχολιαστές της ιστοσελίδας μας.(μακριά από μένα οι χαρακτηρισμοί ,αγαπητέ Τρυποκάρυδε)
Η προσέγγιση του θέματος των φυλακών απ’ την οπτική γωνία που το παρουσίασα , φίλε Αλλε…, δεν είναι απλά σχεδίασμα φιλοσοφικών αντιλήψεων αλλά δηλώνει την αγωνία και συνάμα το ενδιαφέρον για τον εξανθρωπισμό της κοινωνίας, επειδή το θεωρώ ως τη μόνη ασφαλιστική δικλίδα για τον περιορισμό της εγκληματικότητας.
Φίλε Σχολιαστή, κι όμως για τις διωκτικές αρχές της εποχής του ο Γιάννης Αγιάννης έμοιζε περισσότερο με ανθρωπόμορφο τέρας όπως και η Φόνισσα έτσι θα φάνταζε ακόμη και σήμερα στα μάτια της μιντιακής Ελλάδας αν δεν υπήρχε το ″λεπτό νυστέρι″ του μεγάλου Παπαδιαμάντη να μας αποκαλύψει τις λεπτές ισορροπίες του νου και πως η διαταραχή τους μετατρέπει καθημερινούς ανθρώπους σε ″ανθρωπόμορφα τέρατα″. Το διαχρονικό κοινό ,λοιπόν, στην παραβατική συμπεριφορά είναι οι κοινωνικές και ψυχολογικές παράμετροι που οδηγούν στην εκδήλωσή της και όχι οι χημιοβιολογικές αφετηρίες του παραβάτη.
Εν κατακλείδι, χωρίς προκαταλήψεις και με εμπιστοσύνη στο συνάνθρωπό μας, ας ανοίξουμε τη συζήτηση για τις φυλακές γιατί μόνο όφελος θα έχουμε ως κοινωνία. Γι’ αυτό προτείνω να ξεκινήσει δημόσια συζήτηση και η τοπική κοινωνία να έχει το τελευταίο λόγο.
Ιστοπλοάκι μου, έδωσες αφορμή με το θέμα των φυλακών και τοποθετήθηκαν πολλοί φίλοι μας. Ωραίο ιδεολογικό παιγνίδι, με επιχειρήματα. Και που να πάρει η ευχή ο καθένας είχε τα δίκια του, κι εσύ μαθές τα είχες. Ο δήμαρχος και η όλη δημοτική αρχή, να 'ναι καλά οι άνθρωποι, μας βάζουν να στίβουμε τη γκλάβα μας και να σκεφτόμαστε. Έτσι αποφεύγουμε τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Μας κάνουν να είμαστε κινητικοί, για να αποτρέψουμε όσα σκέφτονται κι αρχίζουν για εμας, χωρίς εμάς, οπότε καίμε τα λίπη και αποφεύγουμε τα καρδιαγγειακά προβλήματα. Και λένε μερικοί πως δεν κάνουν τίποτα για το εξασθενές χρώμιο εκθέτοντας σε κίνδυνο την υγεία μας. Και όλα αυτά που ανέφερα παραπάνω, που τα βάζουμε; Λίγα είναι;
Δεν είμαστε καλοί αξιολογητές. Τους αδικούμε. Οι άνθρωποι φροντίζουν για τη νοητικοσωματική μας υγεία...
Αποθήκες ανθρώπων, αποθήκες αποβλήτων, επιτέλους έχουν να μας προτείνουν κάτι άλλο για αυτό τον τόπο οι κρατούντες.
Συμφωνώ με τις λαικές συνελεύσεις Ιστοπλόε και το διάλογο με σκοπό να βρεθεί τρόπος να αδειάσουν οι φυλακές και να μη ξαναγεμίσουν.
Αν τα καταφέρουμε λοιπόν και βρεθεί χώρος, μήπως θα έπρεπε να κλείσουμε εκεί κάποιους "ευηπόληπτους" πολίτες υπουργούς, δικαστές, βουλευτές, βιομήχανους ρυπαντές, παρέα με τους μεγαλέμπορους ναρκωτικών και τους εγκληματίες που είναι έξω.
Οσο για το Γκουαντάναμο καλό θα ήταν να στέλναμε εκεί για μια δοκιμαστική περίοδο κάποιους "γνωστούς άγνωστους" τρομοκράτες και εγκληματίες πολέμου.
Ο ΙΣΟΒΙΤΗΣ
Μου άρεσε και το αντιγράφω…
{{ Άνοιξη, καιρός για έρωτα!...
Ποιόν ή ποιά, όμως, να επιλέξουμε σα ταίρι, σαν σύντροφο, όσοι και όσες δεν διαθέτουμε ταίρι και πώς να ξαναβρούμε εκείνη την εντυπωσιακά συγκινητική απογείωση του έρωτα εκείνη την ανεπανάληπτα γλυκιά ζεστασιά του να ξέρει κανείς ότι και αγαπά και τον αγαπούν όταν συμβαίνει να είμαστε κιόλας δεσμευμένοι είτε με γάμο είτε με "ρητή συμφωνία;"
Οι αρχαίοι διατείνονταν – «έρως ανίκατε μάχαν…» (ο έρωτας είναι ανίκητος μαχητής) αλλά στην εποχή μας κυνισμός, εγωπάθεια, εγωκεντρισμός και συναισθηματική ρηχότητα μαζί με τη διάχυτη ανασφάλεια και το υπαρξιακό άγχος, αντί να δρούνε θετικά στη σύναψη και διαιώνιση δεσμών έρωτα και αγάπης δρούνε ανασταλτικά εντείνοντας την απομόνωσή μας, διογκώνοντας σε βαθμό επικίνδυνης παθολογίας την εσωστρέφειά μας.
Γιατί, όμως, κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο μέσα από το ευρύτερο περιβάλλον των γνωριμιών μας απολήγει να γίνει εραστής και σε κάποια συγκεκριμένη στιγμή, ίσως, σύζυγός μας; Σύμφωνα με την ψυχοδυναμική θεωρία ο άνθρωπος γεννιέται έχοντας εντοπισμένη ολάκερη την ψυχοσεξουαλική του δύναμη, όλα τα αποθέματα της δημιουργικότητάς του στο σύστημα εκείνο που ο Φρόιντ απεκάλεσε "λίμπιντο."
Αν και δεν έχει ακόμη εντοπισθεί το πώς και το γιατί κάποια συγκεκριμένα γονίδια μεταφέρουν από γονέα σε παιδί το κληρονομικό μήνυμα της ποιοτικής και ποσοτικής οντότητας και έντασης του "λίμπιντο" στον καθένα και την καθεμιά μας είναι τεκμηριωμένο επιστημονικά και ερευνητικά το γεγονός ότι όπως ανάμεσα στα διάφορα άτομα υπάρχουν τα δεδομένα των μυοσκελετικών διαφορών ( όπως έχουμε ψηλά και κοντά άτομα, ή αδύνατα και...ευτραφή) έτσι μπορούμε να διακρίνουμε εύκολα και άτομα με έντονο ερωτικό ένστικτο και συμπεριφορά όπως και άτομα με υποτονικές επιδόσεις.
Ο κλασικός, καθιερωμένος τρόπος για εντοπισμό του ερωτισμού, της σεξουαλικής έντασης, του κάθε ατόμου ήταν η προσωπική επαφή ή οι κάθε λογής αναφορές σε προσωπικές μαρτυρίες και εμπειρίες. Σίγουρα είναι δύσκολο, και παραβιάζει πολλά ταμπού η προσπάθεια μια προσωπική επαφή να γενικευθεί και να γίνει σχόλιο ή αντικείμενο ανάλυσης και δημόσιας συζήτησης. Για το λόγο αυτό τα θέματα που σχετίζονται με τον έρωτα και συγκεκριμένα με την σεξουαλική διάσταση του έρωτα και του ερωτικού πάθους ήταν πάντοτε περιτυλιγμένα σε εντυπωσιακά ταμπού και σε αστείρευτη μυθολογία.
Ο κεραυνοβόλος έρωτας
Σύμφωνα με κάποιους ψυχαναλυτές καθοριστικό στοιχείο της επιλογής μας αποτελεί και το βιωματικό υποσυνείδητο υλικό που ο καθένας μας διαθέτει. Ο Karl Jung (όπως ο Σωκράτης και ο Πλάτωνας ) πίστευε ότι σε κάθε άτομο προϋπάρχει ένα συγκεκριμένο "αρχέτυπο", ένα ιδεώδες της γυναίκας, του άνδρα που μας ταιριάζει. Όταν συναντήσουμε - έστω τυχαία και αναπάντεχα - το πρόσωπο που ανταποκρίνεται στο δεδομένο "αρχέτυπο" η αναγνώριση είναι άμεση και το αποτέλεσμα είναι αρχικά η σύναψη μιας δυνατής φιλίας με άτομα του ίδιου φύλου, ενώ με άτομα αντίθετου φύλου έχουμε εκείνο το ανεξήγητο " ΚΕΡΑΥΝΟΒΟΛΗΜΑ " του έρωτα...
Ορισμένοι μπηχεϋβιοριστές διατείνονται ότι και ο έρωτας όπως κάθε άλλο ανθρώπινο αίσθημα ή συναίσθημα αποτελεί θέμα που υπόκειται στις αρχές και τις διαδικασίες της μάθησης. Με άλλα λόγια το κάθε άτομο μαθαίνει να έχει ερωτική ζωή και οι επιδόσεις του στον έρωτα, τον πλατωνικό αλλά και τον σεξουαλικό, δεν είναι πράγματα με τα οποία γεννιέται αλλά που μαθαίνει, είναι μια διάσταση του εαυτού του που την αποκτά με τις εμπειρίες του καθώς διαμορφώνει μέσα από αποδεκτά (αλά και από απαγορευμένα) συστήματα και μεθόδους τους τρόπους εκτόνωσης των σεξουαλικών του επιθυμιών.
Σύμφωνα με κάποια δεδομένα της κοινωνικής ψυχολογίας που ανταποκρίνεται στο λαϊκό μας απόφθεγμα (και τον σχετικό νόμο της Φυσικής) υπάρχει η άποψη ότι "τα ετερώνυμα έλκονται." Στη διαδικασία επιλογής συντρόφου ισχύει για τον καθένα και την καθεμιά μας «η Αρχή της συμπλήρωσης» ή, με άλλα λόγια, το άτομο που διακρίνεται από την ανάγκη του να κυριαρχεί και να εξουσιάζει τους άλλους έλκεται από άτομα που διακρίνονται για την παθητική-εξαρτημένη στάση τους όπως και για την επιθυμία τους να παραδοθούν στην κυριαρχία του να υποταχτούν στην εξουσία του.
Τα συστατικά του έρωτα
Αναμφίβολα η σχέση έρωτα, η σχέση αγάπης ανάμεσα σε δυό πρόσωπα ενέχει και κάποια κρίσιμα και καθοριστικά στοιχεία και ιδιομορφίες.
Οι ρομαντικές σχέσεις, και όχι βέβαια οι σχέσεις επεισοδιακού ερωτισμού που συμβαίνουν πολύ συχνά σαν λογικό συνεπακόλουθο του πνεύματος του σεξουαλισμού που είχε αρχίσει να κατακτά την ανθρωπότητα ( μετά περιορίστηκε εξαιτίας του AIDS και τώρα επανήλθε στο προσκήνιο) απαιτούν πρόσθετα θεμελιακά στοιχεία τα οποία θα ταξινομήσω σε 4 μεγάλες κατηγορίες Έτσι μπορούμε να πούμε ότι
1) Η σεξουαλική επιθυμία αναφέρεται, φυσικά, στην έλξη ανάμεσα σε δύο πρόσωπα στην ανάγκη που το καθένα αισθάνεται για επαφή, για τρυφερότητα και ολοκλήρωση.
2) Η αποκλειστικότητα αφορά τη σημαδιακή ιδιομορφία της ρομαντικής σχέσης που, από τη φύση της, αποκλείει κάθε πιθανότητα συμμετοχής τρίτου προσώπου στη δυαδική σχέση.
3) Η συναρπαστικότητα που διέπει τον έρωτα ή την αγάπη στο ρομαντικό δεσμό ανάμεσα σε δυο πρόσωπα απολήγει στην ενασχόληση του κάθε προσώπου με το άλλο άτομο ακόμα και όταν παρουσιάζονται περιπτώσεις για απόλυτα προσωπική δραστηριοποίηση του καθένα χωριστά. Οι ερωτευμένοι, τα πρόσωπα που δένονται θέλοντάς το με αγάπη, αφιερώνουν τον περισσότερο
ελεύθερο χρόνο τους όντας μαζί, ή όταν αυτό αποκλείεται από τα δεδομένα της καθημερινότητας, έχει το καθένα πρόσωπο στη σκέψη του το άλλο, το αγαπημένο του πρόσωπο.
4) Το καθολικό "δόσιμο" που χαρακτηρίζει τις ρομαντικές σχέσεις έχει σκιαγραφηθεί από ποιητές και λογοτέχνες στο πέρασμα των αιώνων.
Στις σύγχρονες καταναλωτικές κοινωνίες, όπως είναι και η ελληνική, όπου όλα μοιάζει να φθείρονται "βάσει προγράμματος διάρκειας ζωής" για να δημιουργηθεί έτσι η ανάγκη αντικατάστασής τους με τη σύναψη "νέων αγορών" συχνά ο καθένας και η καθεμία μας διαπιστώνει πως η εναλλαγή προσώπων σε σχέσεις ρομαντικού δεσμού συνδυασμένη και με τη σεξουαλική ελευθερία μολονότι ικανοποιεί, παροδικά, τις θεμελιακές ανθρώπινες ανάγκες για αγάπη και έρωτα, αφήνει μόνιμα εκείνο το βασανιστικά γνωστό "κενό" στην προχειρότητα της ικανοποίησης, στην αδυναμία άντλησης μόνιμης και αυθεντικής κάλυψης των αναγκών μας για ειλικρινή αγάπη και πραγματικό έρωτα που μπορούν και αντέχουν στη φθορά του χρόνου και τις προκλήσεις των επιθυμιών για νέες εμπειρίες.
ΑΝΟΙΞΗ, λοιπόν, και όσοι δεν έχετε ταίρι είναι καιρός να το βρείτε...
Όσοι, πάλι, έχετε ίσως θα πρέπει μαζί με την αναγέννηση της Φύσης που τώρα συντελείται να δώσετε μια νέα πνοή στην παλιά σας ερωτική σχέση, να της δώσετε μια νέα διάσταση ξεπερνώντας έτσι τις φθορές του χρόνου και της συνήθειας. Γιατί όπως διατείνεται ένα παλιό αγγλοσαξονικό ρητό " love makes the world go round..." ή στα δικά μας "ο έρωτας είναι αυτό που κάνει τη γη να...γυρίζει...
Άνοιξη, ερωτευθείτε λοιπόν!....
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
Καθηγητή Πανεπιστημίου Μακεδονίας }}
Αφήστε αντιπαραθέσεις και μίση… Ερωτευθείτε! Δώστε νόημα στη ζωή σας. Ο Έρωτας είναι η κινητήρια δύναμη, η δημιουργική, η εξυψωτική…
Aντιγραφέα της Ανοιξης, για να επανέλθουμε στο θέμα της αρχικής ανάρτησης, διαβάζοντας το σχόλιο σου άρχισα να αναρωτιέμαι, μήπως ο Ιαβέρης ήταν ερωτευμένος με τον Αηγιάννη γιατί ανταποκρινόταν στο αρχέτυπο του;
Ο ΙΣΟΒΙΤΗΣ
ΙΣΤΟΠΛΟΕ ΠΑΡΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙΣ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΑΤΕ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΣΤΑ ΒΑΓΙΑ.
ΕΜΕΙΣ ΙΣΤΟΠΛΟΕ ΘΑ ΛΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ; ΟΧΙ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟΣ ΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΜΙΑ ΜΕ ΦΥΛΑΚΕΣ.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;
Πειραχτήρι, να 'σαι καλά! Αποφόρτισες την ,πάντα καλοπροαίρετη , κουβέντα μας από την ένταση και της έδωσες μια άλλη νότα.
Φίλε ΙΣΤΟΠΛΟΕ
Ουδείς,πλήν φανατικών και φασιστοειδών,επιθυμεί "ευαγή ιδρύματα" τύπου Σπιναλόγγα.Στο δίλημμά σου που χθές δεν αποκρίθηκα,απαντώ σήμερα:
"Και με τον Γιάννη Αγιάννη και με τον Ιαβέρη, αφ' ής στιγμής έκαστος συνειδητοποίησε τις λανθασμένες επιλογές του και επανόρθωσε, κάθε ένας με τον τρόπο του".
Είμαι όμως κυρίως με την Τιτίκα και τον Μάριο, τους παρεπιδημούντες του χώρου νέους, που αγωνίζονται να επιβιώσουν και να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσης, απέναντι στην Εγκληματική συχνά Εξουσία που δημιούργησε τους Ιαβέρηδες (θύματά της και αυτοί) και στηρίζεται πάνω τους.
Θεωρώ όμως επικινδυνέστερους και τον μέγιστο όλεθρο προκαλούντες, τους Θερναδιέρους.Τα δηλητηριώδη παράσιτα που ανάλγητα τρέφονται απο την εκμετάλλευση των θυμάτων τους και παράλληλα αενάως κινούνται να δημιουργήσουν καινούργια, ώστε να αυξήσουν τον έκνομο πλούτο τους.
Οι Αγιάννηδες "αναβαπτίζονται", οι Ιαβέρηδες εκπαιδεύονται, οι Θερναδιέροι όμως αναπαράγονται και δραστηριοποιούνται ανενόχλητοι, επειδή "εξυπηρετούν" την εκάστοτε Εξουσία, "αμοιβόμενοι" και "αμοίβοντες" ταυτόχρονα και μάλιστα αδρά.
Τα πρώτα και πλέον "ευάλωτα" θύματα, η Τιτίκα και ο Μάριος.
Οι συγκεκριμμένοι διασώθηκαν, επειδή όλες τις "κρίσιμες" στιγμές, υπήρξε δίπλα τους ο φύλαξ άγγελος ή "ο απο μηχανής θεός", κατά τα πρότυπα Αρχαίας τραγωδίας.
Οι νέοι όμως είναι πολλοί και ενδέχεται είτε οι φύλακες άγγελοι να μή επαρκούν είτε τις στιγμές συναγερμού και αντίδρασης να απουσιάζουν,της βιωτικής μέριμνας μετέχοντες.
Ως εκ τούτου και μόνον,για το δυνατόν "ασφαλέστερους" και "υγιέστερους" Τιτίκα και Μάριο, προτιμώ η "ανάπτυξη" των Θερναδιέρων να "καλλιεργείται" όσο γίνεται μακρύτερα απο τα οικιστικά όρια κάθε Δήμου ανεξαρτήτως πληθυσμού.
Δεν προσπαθώ να σε πείσω γιά τις απόψεις μου, αλλά δεν μπορείς να απαλλείψεις τις αγωνίες των συμπολιτών σου, τις οποίες κατανοείς μεν ως δικαιολογημένες, πλήν θεωρείς υπερβολικές έως λανθασμένες.
Ως αποδεικτικό λοιπόν της θέσεώς σου αυτής,θα περιμένω το επόμενο ήμισυ της αναρτήσεώς σου, όπως το περιέγραψα χθές. Με στοιχεία βέβαια. Διαφορετικά όλη αυτή η συζήτηση έχει μόνο τις υγιεινές επιπτώσεις που ανέφερε με το γνωστό του χιούμορ, το Πειραχτήρι.
Το τρυποκάρυδο.
12.14,
καλή και φιλότιμη η προσπάθεια ταυτοποίησης τεκμηρίων και δράστη που επιχείρησες αλλά δε στέφτηκε με επιτυχία. Μην απογοητευτείς όμως και μην τα εγκαταλείψεις. Προσπάθησε ξανά και πού ξέρεις... Ίσως την επόμενη φορά να σταθείς πιο τυχερός.
Θέλω, όμως, να δώσω συνέχεια στο μετέωρο ερώτημά σου , να προεκτείνω τη λογική του για να το κάνω πιο σαφές και κατανοητό . «Εμείς θα λύσουμε το σωφρονιστικό πρόβλημα της χώρας;»,αναρωτιέσαι. Λογικόν! Συνεχίζω... Εμείς θα λύσουμε το εργασιακό; Μα δεν έχουμε νιώσει ποτέ την καυτή ανάσα της απόλυσης στην πλάτης μας! Γιατί να ενδιαφερθούμε; Λογικότατον! Εμείς θα λύσουμε το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό; Ε, όχι γαμώτο! Τώρα που πλησιάζουμε στο τέλος του εργασιακού μας βίου και τη συνταξούλα μας, έστω και κουτσουρεμένη, θα την πάρουμε; Γιατί να νοιαστούμε; Σωστόν! Για παμ’ και παρακάτω...Εμείς θα λύσουμε το πρόβλημα της ανεργίας; Μα δεν ήμασταν ποτέ άνεργοι .Ποιος ο λόγος; Ορθότατον! Εμείς θα λύσουμε το περιβαλλοντικό; Τόσα χρόνια και δεν πάθαμε τίποτα. Προσαρμοστήκαμε. Τώρα θα την πάθουμε;Άει στο καλό!Μπαφιάσαμε! Εμείς θα λύσουμε ...; Απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο!
Τι ψελλίζεις εσύ, πατριωτάκι; Το οφείλουμε στις επερχόμενες γενιές; Στα παιδιά μας...; Στα παιδιά του γείτονα...; Στα παιδιά όλου του κόσμου...; Τι μουρμουράς πάλι ,ρε πατριωτάκι; …Το χρωστάμε και σ’ αυτούς που έφυγαν; Στους πατεράδες μας ...; Στους παππούδες μας...; Στον τόπο μας...; Στην ιστορία μας...; Πατριωτάκι σταμάτα επιτέλους , γιατί αρχίζω να μην αισθάνομαι καλά. … Και στους ποιητές μας; «Κράτησα τη ζωή μου;», «Ποτέ από το χρέος μη κινούντες;», «Σημασία έχει να παραμείνεις άνθρωπος;», «Αυτές οι καρδιές δε βολεύονται παρά μόνο στο δίκιο;», «Ντρέπομαι για τη ζέστη μου και για την ανθρωπιά μου;»«Αντισταθείτε ...;». Έλεος, πατριωτάκι ,έλεος!
Το ‘πιασες το υπονοούμενο 12.14;
Και μια τελευταία ερώτηση, φίλε άγνωστε: όταν λες"ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;", εννοείς πως όσοι σκέφτονται διαφορετικά από εσένα το 'χουν βάλει αμέτι μου χαμέτι να στείλουν το χωριό κατά διαόλου;Γιατί κάπως έτσι το κατάλαβα.
Δημοσίευση σχολίου