
Aπό τον πολιτικό μηχανικό Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου
Πριν καλά- καλά ξεκινήσει το finisher τη πρώτη διανομή και διάστρωση του ασφαλτομίγματος στους τρείς γνωστούς αγροτικούς δρόμους, των Βαγίων, κάποιοι χωρίς επεξεργασμένη άποψη για την ανάπτυξη του τόπου είδαν πανικόβλητοι αυτή την εικόνα με αμηχανία και δέος. Από την πρώτη στιγμή διετύπωσα ευθαρσώς την άποψη ότι όλος αυτός ο χωρίς αυτοδιοικητικά χαρακτηριστικά πατερναλιστικός σχεδιασμός δεν ξέφευγε από τα πλαίσια μιας αποσπασματικής, παλιάς κοπής εμπειρικής αντίληψης, ενός παρηκμασμένου και αδιέξοδου τρόπου οργάνωσης και άσκησης πολιτικής που ανακυκλώνει τα "αποφάγια" του παλαιοκομματισμού, ενός νοσηρού κομματισμού που διαπότιζε όλη την πολιτική λειτουργία του τότε ΥΠΑΑΤ κ. Μπασιάκου "κατόπιν ενεργειών" του οποίου εκδόθηκαν οι πιστώσεις. Το πρωί στις 8.7.09 στον γνωστό ασφαλτοστρωμένο αγροτόδρομο της "Καταβασιάς’" που πακέτο με τους άλλους διαφημίσθηκαν ως έργα πνοής είχαμε ένα οδικό ατύχημα. Στις τελευταίες έντονες βροχοπτώσεις του Σεπτέμβρη η περιοχή που ο αγροτόδρομος αυτός συναντά την παλαιά ΕΟ Θήβας-Λιβαδειάς έγινε "λίμνη". Ύστερα από αυτά θα πρέπει να επισημαίνω τα εξής: α) Είναι ένας δρόμος τυχάρπαστος αφού: 1) δεν ανταποκρίνεται σε οποιοδήποτε αναπτυξιακό χωροταξικό σχεδιασμό, δεν έχει προκύψει ύστερα από αναδασμό, αλλά έγινε με το σκεπτικό να αποτελέσει εύκολη πρόσβαση σε κάποια…μελλοντικά εργοστάσια (σαν αυτό της ΗΡΩΝ που διώξαμε), λες και ο δρόμος είναι η μόνη προϋπόθεση εγκατάστασης και 2) η ασφαλτόστρωση εξυπηρετεί τοπικά εκατέρωθεν μικροσυμφέροντα ιδιωτών για να πάνε στα χωράφια με "Timberland" χωρίς να δεχθούν έστω και μικρές επιβαλλόμενες ιδιοκτησιακές τους υποχωρήσεις για την αναγκαία ευθυγράμμισή του παρ ότι ο δήμος δαπάνησε αν όχι σπατάλησε σημαντικά ποσά. β) Είναι ένας δρόμος άκρως επικίνδυνος γιατί ενώ από τη μια επιτρέπει ο ασφαλτοτάπητας του μεγάλες ταχύτητες, από την άλλη έχουν καταστρατηγηθεί πλήρως βασικοί όροι(χάραξης, οριζοντιογραφίας και υψομετρίας) της οδοποιίας κατά πάγια συνήθεια χωρίς μελέτη αλλά απλά έτσι "με το μάτι" χωρίς να ευθύνεται η εργοληπτική επιχείρηση. Σε ένα τέτοιο δρόμο η πρόκληση ατυχήματος ήταν μόνο θέμα χρόνου, που πολλοί προ πολλού είχαν σωστά και έγκαιρα προβλέψει στο αυτό blog . Το έργο όμως αυτό δυστυχώς απετέλεσε το "φύλο συκής" της απόρριψης από την Περιφέρεια Στερεάς του ανισόπεδου κόμβου στην διπλανή ‘’διασταύρωση’’ με το αιτιολογικό ότι η κατασκευή αυτού του δρόμου δήθεν διασπά, επιμερίζει, ανακουφίζει και μειώνει τον φόρτο της "διασταύρωσης".
Για τους γνωρίζοντες όμως οι λόγοι πρέπει να αναζητηθούν: >>> Η συνέχεια του άρθρου εδώ ...
3 σχόλια:
Εάν αυτό ..."Το έργο όμως αυτό δυστυχώς απετέλεσε το ‘’φύλο συκής’’ της απόρριψης από την Περιφέρεια Στερεάς του ανισόπεδου κόμβου στην διπλανή ‘’διασταύρωση’’ με το αιτιολογικό ότι η κατασκευή αυτού του δρόμου δήθεν διασπά, επιμερίζει, ανακουφίζει και μειώνει τον φόρτο της ‘’διασταύρωσης’’ " ...είναι η πραγματικότητα, ΤΟΤΕ ο δήμαρχος Βαγίων και οι Σύμβουλοί του είναι υπόλογοι στους πολίτες των Βαγίων και έχουν ακέραια την ευθύνη για το ότι σήμερα η διασταύρωση συνεχίζει να είναι ένα από τα περισσότερο θανατηφόρα σημεία της Βοιωτίας.
ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΣΟ ΠΟΜΠΩΔΗ ΑΡΘΡΑ, ΠΡΩΤΟ ΣΟΥ ΜΕΛΗΜΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΙΚΑΝΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ DEPON, ΠΟΥ ΝΑ ΤΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ. ΜΑΣ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΗΣΕΣ, ΒΡΕ ΘΟΔΩΡΗ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΜΦΩΔΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ. ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΣΟΥ ΟΠΩΣ Ο ΔΙΑΟΛΟΣ ΤΟ ΛΙΒΑΝΙ
ΕΙΔΕΣ ΠΩς ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΔΙΚΟ. ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΟΥΤΕ ΑΣΠΙΡΙΝΗ ΟΥΤΕ ΝΤΕΠΟΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟ ΕΓΡΑΨΑ ΠΟΛΟΚΕΦΑΛΟ.
Δημοσίευση σχολίου