Aπό τον πολιτικό μηχανικό Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου
Η πολιτική της απερχόμενης κυβέρνησης οδήγησε στην απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη μεγάλη αύξηση των διοδίων. Με πρόσχημα την δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση , υπόγραψε την σωρεία των γνωστών ‘’ληστρικών’’ μεν αλλά και άκρως προσοδοφόρων συμβάσεων παραχώρησης. Σύμφωνα με αυτές οι κοινοπραξίες κατασκευαστικών εταιρειών ανέλαβαν την κατασκευή και την εκμετάλλευση των κυρίων οδικών αξόνων της χώρας.
Για να είμαστε ειλικρινείς και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ δρομολόγησαν ανάλογη πολιτική π.χ. ‘’Αττική οδός’’ επί εποχής Σημίτη κάτι όμως που εξισορροπήθηκε από την ανάγκη άμεσης ανταπόκρισης στις αυξημένες τότε απαιτήσεις των Ολυμπιακών Αγώνων, την επείγουσα απαίτηση κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης του Λεκανοπεδίου και την γρήγορη οδική επικοινωνία μεταξύ του νέου αερολιμένα ‘’ Ελ. Βενιζέλος’’- Ανατολικής Αττικής –Θριασίου πεδίου – Πελοποννήσου.
Με την παρέλευση όμως του χρόνου όλο και περισσότερο επιβαρύνονται όσοι ως οδηγοί χρησιμοποιούν τις εθνικές οδούς που μεταφράζεται σε σημαντική κερδοφορία των κοινοπραξιών των κατασκευαστικών εταιρειών.
Πέρα από τα Ευρωπαϊκά κονδύλια για έργα οδοποιίας, είναι στατιστικά βεβαιωμένο και ως εκ τούτου αναμφισβήτητο ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων Ι.Χ. έχουν ήδη συμβάλλει στην κατασκευή της αναγκαίας οδικής υποδομής με τους αυξημένους φόρους στα καύσιμα, τα τέλη και εισφορές στα Ι.Χ. κ.λ.π
Στη κυβέρνηση Καραμανλή καταλογίζεται, και προσωπικά στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά χρεώνεται, σε σχέση των με τις κοινοπραξίες των κατασκευαστικών εταιρειών η διάπραξη τριών κλασικών λαθών:
1ον Το όχι ευκαταφρόνητο ποσοστό -πάνω από 20%- του κόστους των ιδιωτικοποιημένων έργων που κατασκευάζονται μέσω των συμβάσεων παραχώρησης, εξακολουθεί να καλύπτει το Δημόσιο
2ον Επιβαρύνονται οι οδηγοί με προκαταβολική πληρωμή για έργα που δεν χρησιμοποιούν γιατί επιβάλλονται και εισπράττονται διόδια για έργα ανολοκλήρωτα ή ακόμη και για μελλοντικώς προβλεπόμενα.
3ον Αυξήθηκαν υπέρμετρα, ανεξέλεγκτα και αναιτιολόγητα τα διόδια στη διάρκεια των τελευταίων ετών.
Οι χωρίς διάλογο προσφάτως επιβληθείσες ρυθμίσεις , διέλαθαν περιέργως της έγκαιρης προσοχής των καθ ύλη αρμοδίων αν και διατηρώ επιφυλάξεις για την δέουσα προσοχή στις περιβαλλοντικές κλπ. αδειοδοτήσεις από πλευράς των εμπλεκόμενων φορέων όταν τους ζητήθηκε η έκφραση άποψης.
Αυτές όμως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τα διόδια ως συνέπεια αυτών, σήμερα αποτελούν ‘’θηλιά ’’ στο λαιμό του Βοιωτού, του Στερεοελλαδίτη, του Έλληνα συνολικά.
Αναμφισβήτητα από την επικείμενη εκλογική διαδικασία το ΠΑΣΟΚ μετά λίγα εικοσιτετράωρα αναδεικνύεται πανηγυρικά νικητής. Καθ ον χρόνο ο σημερινός πρωθυπουργός και πρόεδρος της Ν.Δ. στο ‘’Ζάππειο‘’ της Λιβαδειάς έδινε το βράδυ της ύστατης προεκλογικής Τρίτης (29.9.09) την έσχατη απέλπιδα (sic transit gloria mundi) μάχη επί Βοιωτικού εδάφους, ψηφοφόροι του στα χωριά του Νομού φυλλορροούσαν αλληλοασπαζόμενοι με τους αυριανούς νικητές. Από τους αυριανούς όμως νικητές ο λαός αναμένει αν όχι να σπάσιμο τουλάχιστο το λασκάρισμα της ‘’θηλιάς’’ των διοδίων και την επιβολή του σεβασμού εκ μέρους των κατασκευαστικών κοινοπραξιών μέχρι κεραίας στις λεόντειες αυτές συμβάσεις και στα χρήματα του Ελληνικού λαού που ενθυλακώνουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου