Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

Τα ιερά προσκυνήματα της του Χριστού Γεννήσεως


Το όνομα της ιεράς πόλεως Βηθλεέμ στην εβραϊκή γλώσσα σημαίνει «οίκος του άρτου, του άρτου της ζωής». Στην Αγία Γραφή η Βηθλεέμ αναφέρεται για πρώτη φορά στη παλαιά Διαθήκη και ειδικότερα στο βιβλίο της «Γενέσεως» ως τόπος θανάτου και ταφής της Ραχήλ κατά την γέννα του υιού αυτής Βενιαμίν. Ο Ιησούς Χριστός εγεννήθη στη Βηθλεέμ επί της Βασιλείας Ηρώδου του Μεγάλου. Ο τόπος της γεννήσεως του Κυρίου μας μαρτυρείται από αρχαιοτάτη χριστιανική παράδοση, η οποία βεβαιώνεται από τον φιλόσοφο και μάρτυρα Ιουστίνο, από το πρωτευαγγέλιο (ψευδεπίγραφο) του Ιακώβου (2ος αι. μ.Χ.) και από τον Ωριγένη.
Η προσκυνηματική τιμή που απέδιδαν οι πρώτοι χριστιανοί στο θεοδέγμον Σπήλαιο (σημαίνει αυτό που εδέχθη τον γεννηθέντα Θεό) ώθησε από αντιχριστιανικό μένος τον ειδωλολάτρη Ρωμαίο αυτοκράτορα Αδριανό να το συλήσει με την ίδρυση επ’ αυτού ιερού άλσους και την εισαγωγή της ειδωλολατρικής λατρείας του ψευδοθεού Άδωνη – Θαμμούζ. Όταν όμως η Αυγούστα και αυτοκράτειρα Αγία Ελένη ήλθε στους Αγίους Τόπους, κατέστρεψε τον ειδωλολατρικό βωμό του Άδωνη (327-333) και ανοικοδόμησε στο Σπήλαιο της του Χριστού Γεννήσεως λαμπρά Βασιλική Εκκλησία, μετατρέποντας την Βηθλεέμ από μικρό και άσημο χωριό σε σπουδαιότατο προσκυνηματικό κέντρο των χριστιανών. Αργότερα ο αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος ο Μέγας επαύξησε την φιλοκαλία της μητρός του και ελάμπρυνε τον ναό με βασιλικά αναθήματα από χρυσό, ασήμι και πολυτίμους λίθους.

Περισσότερα >> xronos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: