Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2009

Η γέννηση του « Θείου Βρέφους» στη διαδρομή των Αιώνων


Aπό τον πολιτικό μηχανικό Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου (25.12.09)

Ο άνθρωπος επένδυσε στην ελπίδα του νέου, της καινοτομίας, του ρηξικέλευθου, της ανακάλυψης, της εφεύρεσης στο χώρο των ιδεών, της επιστήμης, της τέχνης, της τεχνολογίας, της τεχνικής, των γραμμάτων, της καλλιτεχνικής έκφρασης, για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ως άτομο ή ομάδα. Η έλευση του νέου στις θρησκείες ενσαρκώθηκε ιδεατά πάντα με την γέννηση κάποιου σφριγηλού με τη σφραγίδα της τελειότητας βρέφους, υπερφυσικών και άρα θεϊκών δυνατοτήτων, που τα ονόμασαν «Θεία ή Άγια Βρέφη». Οι γεννήσεις όλων αυτών συμπίπτουν χρονικά με τις χειμερινές τροπές του ηλίου όπως λένε οι Αστρονόμοι και γιορτάζονται λίγο μετά τη μεγαλύτερη και γι αυτό ιερότερη νύχτα του χρόνου την 21η Δεκεμβρίου. Η ιερότητα της αυτής αναφέρεται στη Μυθολογία: «η ΝΥΧΤΑ ήταν ένα μαύρο πουλί. Γονιμοποιήθηκε από τον ΑΝΕΜΟ και γέννησε το πρώτο ΑΥΓΟ μέσα στον απέραντο κόλπο της ΣΚΟΤΕΙΝΙΑΣ. Από το Αυγό βγήκε ο φτερωτός γιός του Ανέμου: ο ΕΡΩΤΑΣ … Στο επάνω μέρος του Αυγού πρόβαλε ο ΟΥΡΑΝΟΣ. Στη θέση του κρόκου η ΓΑΙΑ<ΓΗ> και στο κάτω μέρος το ΧΑΟΣ…»( Κερένϋι « Μυθολογία» Εστία σ.30-32). Το ιερό της Ιερότατης νύχτας (το ρήμα ιερόω και οι νεότερες λέξεις- παράγωγά του -, καθιερώνω, αφιερώνω, ιερεύω, ιερέας), παράγονται από τη ρίζα *ι-με δασεία-<ή *ισ- με ψιλή>- Σανσκριτικά *ish-itas<* ισ-χυρός > και * ish- ατάς <ιερός>. Σύμφωνα με αυτή την εκδοχή από την ρίζα *ισ- το ιερό προέρχεται το γερό, το ισχυρό. ...

Η συνέχεια του άρθρου >> εδώ

3 σχόλια:

Παπαϊωάννου Θεόδωρος είπε...

Στη δέκατη γραμμή απο το τέλος αντί άχλη διάβαζε αχλή=αραιή ομίχλη,καταχνιά. Συγγνώμη για το λάθος.

Ανώνυμος είπε...

ΘΟΔΩΡΗ ,Μας κάνει εντύπωση ,ΜΟΥΓΚΑ με τον παπα-Πολύκαρπο.Τι γίνεται;Στο ξανάγραψαν,έκανες οτι δεν το είδες;Σε λίγο ξεσηκώνεται το χωριό και μη μας πεις μετά οτι συμφωνείς με μας.

Παπαϊωάννου Θεόδωρος είπε...

Γιά τον ΦΙΛΟ (28.12.09,8:42).Η μυριόστομη εκκωφαντική ΙΑΧΗ του Λαού των Βαγίων και όχι μόνο "..να φύγει ο ΠΑΠΑΣ να φύγει και ΒΟΚΤΑΣ.." πράγματι ακούσθηκε. Ηταν η εποχή που διετέλεσα στα Βάγια Κοινοτάρχης ,τότε που όλοι μαζί διώξαμε τον παπα-Σωτήρη απο τον Αη-Θανάση στο "Κασνέσι" μαζί με την ΒΟΚΤΑΣ Α.Ε. Πρίν είχε προηγηθεί ο "κακήν - κακώς" και αληθινός προπηλακισμός του Ιωαννίκιου απο την Άγία Τριάδα, παρ΄ότι αυτός : ήταν δυναμικός και καυστικός ομιλητής, είχε ερείσματα σε ακροδεξιά στοιχεία με χουντικές καταβολές στην ευρύτερη περιοχή και ισχυρίζονταν οτι με τις τότε επι δικτατορίας γνωριμίες του ξεκίνησε η ανέγερση του Γυμνασίου-Λυκείου Βαγίων. Ύστερα απο την γερή κόντρα πού είχαμε δεν μπόρεσε να μείνει παρά τις προσπάθειες του τότε μητροπολίτη .Έφυγε "'αρον-άρον" στο Άγιο Όρος(όπου νομίζω ότι είναι ακόμη).Τον ξαναείδα όταν είχε έλθει στα Βάγια σε κάποιο μνημόσυνο πρίν 5-6 χρόνια. Κοινό όμως χαρακτηριστικό και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις,ήταν οτι με τις διάφορες υπερβολές και τις παρεμβολές που έκαναν(θα τις αναφέρω εκτενώς άλλη φορά), είχαν προκαλέσει το κοινό αίσθημα.Τώρα υπάρχουν άραγε τέτοιες ενδείξεις;