από τον πολ-μηχ Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου
Ο ‘’Καλλικράτης’’ έρχεται ως συμπλήρωμα μετά το "Καποδίστρια" που αν ανατρέξετε στον τότε ημερήσιο τύπο , ήλθε ‘‘μετά φανών και λαμπάδων’’ για να ανατάξει τις δυσπλασίες της Τ.Α. Προσωπική μου άποψη ότι πολύ λίγα πέτυχε σε σχέση με τις ελπίδες και τις προσδοκίες που επενδύθηκαν γιατί: 1) έγινε αντικείμενο τότε προσωπικής πολιτικής ’’ κοπτοραπτικής’’. 2) δεν χαλιναγώγησε αλλά όξυνε τη διαφθορά (άκουσα 8.4.2010 8πμ. στη ΝΕΤ για ‘’όργιο’’ κακοδιαχείρισης και χαριστικών μονιμοποιήσεων βάσει βαθμού συγγένειας!!! στους Δήμους Αμαρουσίου και Λιοσίων). 3) εγκαταλείφτηκε θεσμικά και οικονομικά από όλες τις κυβερνήσεις, με την παρακράτηση εσόδων και την ταυτόχρονη επιβάρυνση δήμων-νομαρχιών με επιπλέον ευθύνες και υποχρεώσεις. 4) Περιφρονήθηκαν θεσμικά ‘’εργαλεία’’ κυρίως από τους δημάρχους, όπως η διαδημοτική συνεργασία, οι συμμετοχικές διαδικασίες , ο κοινωνικός έλεγχος που θα αποτελούσαν σθεναρό ανάχωμα στο ‘’άλλοθι’’ του ελαύνοντα ‘’οδοστρωτήρα’’ που θα συμπιέσει σε 370 τους δήμους .
Η συνέχεια >> εδώ
Ο ‘’Καλλικράτης’’ έρχεται ως συμπλήρωμα μετά το "Καποδίστρια" που αν ανατρέξετε στον τότε ημερήσιο τύπο , ήλθε ‘‘μετά φανών και λαμπάδων’’ για να ανατάξει τις δυσπλασίες της Τ.Α. Προσωπική μου άποψη ότι πολύ λίγα πέτυχε σε σχέση με τις ελπίδες και τις προσδοκίες που επενδύθηκαν γιατί: 1) έγινε αντικείμενο τότε προσωπικής πολιτικής ’’ κοπτοραπτικής’’. 2) δεν χαλιναγώγησε αλλά όξυνε τη διαφθορά (άκουσα 8.4.2010 8πμ. στη ΝΕΤ για ‘’όργιο’’ κακοδιαχείρισης και χαριστικών μονιμοποιήσεων βάσει βαθμού συγγένειας!!! στους Δήμους Αμαρουσίου και Λιοσίων). 3) εγκαταλείφτηκε θεσμικά και οικονομικά από όλες τις κυβερνήσεις, με την παρακράτηση εσόδων και την ταυτόχρονη επιβάρυνση δήμων-νομαρχιών με επιπλέον ευθύνες και υποχρεώσεις. 4) Περιφρονήθηκαν θεσμικά ‘’εργαλεία’’ κυρίως από τους δημάρχους, όπως η διαδημοτική συνεργασία, οι συμμετοχικές διαδικασίες , ο κοινωνικός έλεγχος που θα αποτελούσαν σθεναρό ανάχωμα στο ‘’άλλοθι’’ του ελαύνοντα ‘’οδοστρωτήρα’’ που θα συμπιέσει σε 370 τους δήμους .
Η συνέχεια >> εδώ
4 σχόλια:
Παμέγιστε Τεό καλά έ, έγραψες πάλι. Αλλά τι λέω δεν έγραψες απλά, ζωγράφισες, αρχιτεκτόνησες, αραβούργησες, έγλυψες!!! (από το γλύπτης-γλυπτό μη παρερμηνεύσεις την έκφραση θαυμασμού).
Από την φορολογική μεταρρύθμιση μέχρι την εμπλοκή της Τ.Α. στα Ευρωπαϊκά δρώμενα, (να δώ αλά μπρατσέτα τον Βεζύρη με τον Μπαρμπαγιώργο και την Αγλαϊα στο Στρασβούργο και τι στον κόσμο) και από την απλή αναλογική μέχρι την αποκέντρωση και τους αυστηρούς ελέγχους, όλα τα πρόλαβες και τα ανέλυσες.
Τι και αν σε κάποια δεν βγαίνει νόημα όπως π.χ. στο «…όχι νέοι φόροι, ως άλλοθι υποβάθμισης της ποιότητας κοινωνικών υπηρεσιών και παροχών στους πολίτες…». Εσύ ξέρεις (υποθέτω) τι εννοείς ή τι ήθελες εμφατικά να δηλώσεις. Εμείς δεν μπορούμε να σε καταλάβουμε, αιρόμενοι στο ύψος των περιστάσεων και της απαράμιλλης διαλεκτικής.
Είναι εντελώς απαράδεκτο βέβαια που αποφάσισαν οι αρμόδιοι την γεωγραφική κατανομή και τον αριθμό των Καλλικρατοδήμων χωρίς να σε συμβουλευτούν. (Την ίδια ανωριμότητα έδειξε και ο Στυλλιανίδης τότε που ήρθε στα Βάγια και δεν φρόντισε να σε συναντήσει και όλοι ξέρουμε μετά από αυτό τι έπαθε η Ν.Δ.).
Επίτρεψέ μου όμως μια μικρή μόνο διαφωνία στον αριθμό των Βοιωτικών Δήμων. Γιατί να μειωθούν σε 9 από 14 ; Να μείνουν κατ΄ εξαίρεση όσοι είναι και τώρα επειδή συντρέχουν εξαιρετικά ειδικοί λόγοι: π.χ.
- Φαντάζεσαι Τ.Α. στην Ελλάδα χωρίς Τσαραμπάρη ή Κουρούνη;
- Φαντάζεσαι ότι μπορεί να μην έχουν ευκαιρία επανεκλογής κάποια τόσο σημαντικά πρόσωπα που η ανωριμότητα των Βαγαίων Δημοτών εντελώς άδικα και αναίτια τους στέρησε την επανεκλογή τους και άφησε ημιτελές το δημιουργικό, αναπτυξιακό και ιδιαίτερα το υποτραπέζιο έργο τους;
Εκεί που έδωσα τα ρέστα μου όμως και μου τα πήρες όλα ρε μπαγάσικο, είναι ο παραλληλισμός και η διεξοδική αναφορά στην χρυσή τομή. Τι πλούτος γνώσεων ! Αφού σου λέω έμεινα άφωνος!!!
Θα σε μαλώσω όμως γιατί όλο δύσκολα μας βάζεις και σύ, σαν τον άλλον τον κολλητό του Φιντία που βάλθηκε να μας μάθει φιλοσοφία, και μας φεύγει ο τάκος κάθε φορά που τον διαβάζουμε. Πώς κολλάει δηλαδή η χρυσή τομή με τον Δήμο Θεσπιών ή Βαγίων; Συγνώμη που ρωτάω ο κακόμοιρος, αλλά δεν βλέπω να υπάρχει και πολύ αρμονία εδώ μέσα.
Σου έχω όμως και μια έκπληξη: Ξέρεις ότι ο Καλλικράτης, ναι αυτός ο αρχαίος, στην πραγματικότητα ήταν εργολάβος, γι΄αυτό και τον βρίσκουμε συνέχεια στα αρχαία έργα όπως καλή ώρα τον Μπόμπολα στα νέα; Το ξέρεις είπες;
Αλλά γιατί απορώ. Είναι δυνατόν να μη γνωρίζεις τον αρχαίο συνάδελφό σου;
Φίλε Οργισμένε, είχες ρέντα, ρε μπαχάσα, χθες βράδυ. Αφού περιδρόμιασες ένα ολόκληρο αρνί το Πάσχα και ήπιες 50 μπότσες κρασί, λευκό γιατί το κόκκινο σε πειράζει στις αιμορροΐδες, είπες να μη βγεις και το ‘ριξες στις βαθυστόχαστες αναλύσεις και την κριτική στο ΘεοΠαπά. Τουλάχιστον, δεν έβλεπες Παπαδόπουλο στην « Υγεία μας, ρε κορόϊδα».; Κορόϊδα, μα-άκες, το ίδιο είναι.
Απορώ πως παρκάρεις χωρίς τάκο, μιας και σου ‘φυγε από τον φίλο μου τον δαμων(α). Κι αυτός ο αθεόφοβος, αντί να πάρει μάτι τις αιθέριες υπάρξεις ή να χουφτώσει καμπύλες ή μπαλκόνια για να νιώσει την αφή, κάθεται και κάνει αναλύσεις για τις αισθήσεις. Κάτσε καλά, ρε δάμων(α). Εκτός κι αν ρε φιλάρα τις αναλύσεις σου τις κάνεις σε αθηναϊκά συμπόσια, οπότε σου βγάζω το καπέλο, γιατί εκεί χόρταιναν οι αισθήσεις και μετά μέχρι να ρευτούν, δεν είχαν κοκα-κόλα τότες, λέγανε καμιά μα-ακία να περάσει η ώρα.
Που λες, Οργισμένε, πίνω το καφεδάκι μου, ρουφάω και καμιά τζούρα καπνό, προφανώς τα τσιγάρα ξένα, μη μας θεωρήσουν πιρπιτσόλια, και λέω να υπερασπιστώ τον πρόγονο του Μπόμπολα, τον Καλλικράτη. Μόνο που τότες δεν είχαν ΜΜΕ και ήταν σκέτος εργολάβος. Ο άνθρωπος, ρε, είχε γνώσεις. Αν ζούσε τότε ο δαμων(ας) θα τον πήγαινε πολύ, καθότι «όμοιος τον όμοιο και η κοπριά στα λάχανα». Και μιας και το ‘φερε η κουβέντα στις παροιμίες, το άλλο που λέγαμε τότες είναι: «από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλλα». Μου ‘μαθε ο γιος μου να μπαίνω στο ιντερνετ, όπου βρήκα για τον Καλλικράτη:
« Αρχιτέκτονας τα έργα του οποίου χαρακτηρίζονται από στοιχεία τελειότητας και παραπέμπουν σε πολύ «ειδικές» γνώσεις που εκείνη την εποχή διδασκόταν μόνο στις Σχολές Μυστηρίων. Μυημένος στις γνώσεις αυτές που προέρχονταν από την Ελλάδα, την Αίγυπτο ή άλλα μέρη, τις εφάρμοσε στα έργα του, προσδίδοντας σ’ αυτά μια μικροκοσμική εικόνα του τέλειου σύμπαντος, προσπαθώντας με επιτυχία να συνδέσει την ουράνια και την επίγεια ομορφιά και να εκφράσει κάτι παραπάνω από αυτό που μπορεί να καλύψει το πέπλο του χρόνου. Οι νοητές ευθείες που αποτελούν την προέκταση των κιόνων του Παρθενώνα και συναντώνται στα 1.852 μέτρα ακριβώς πάνω από το κεφάλι του αγάλματος της Αθηνάς, δημιουργώντας έτσι μια ιδεατή Πυραμίδα και αποκλίνοντας τόσο πολύ από αυτό το κατασκεύασμα χωρίς να χρησιμοποιήσουν έστω ένα ορθογώνιο λίθο, φαντάζομαι ότι αναδεικνύουν έστω και πολύ λιτά το μέγεθος του σχεδιασμού και το εκτόπισμα των δημιουργών του.»
Έτσι είχε δίκιο ο Τεό που σύνδεσε τον Καλλικράτη με τη χρυσή τομή και τον αριθμό φ=1,618. Το κακό είναι πως δεν τον εφάρμοσε λογιστικά… Γιατί, Θόδωρα, έπρεπε να γίνουν τότε 640 δήμοι και όχι 360 αν εφαρμόσουμε την αναλογία στην Τ.Α.. Εσύ έχεις κολλήσει στον μακαρίτη τον Τρίτση. Άστον αυτόν. Πίνει τώρα τσίπουρο με τον Άγιο Πέτρο και κολλάει στον Αντρέα για τη Μάργκαρετ που έκανε το «παιντί» πρωθυπουργό.
Έχω μια απορία όμως, καρντάσι Οργισμένε: Γιατί έστειλες τα παιδιά της δημοτικής αρχής στο Στρασβούργο; Θα κατηγορηθούν για φυγοδικία μιας και η δίκη από μήνυση της Γλυκερίας δεν έχει εκδικαστεί. Όχι, δεν απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα. Χάρισμά σας, μας είπαν, να τους χαίρεστε αφού τους βγάλατε. Τώρα για τον νεότερο Καλλικράτη, θα περιμένουμε μ ακόμη 10 μέρες και μετά θα τα πούμε. Θα πέσουν τα μπινελίκια σύννεφο…
Αμ και αυτή η αναφορά στους Δήμους Άνω Λιοσίων και Αμαρουσίου, του Παππού και του Πατούλη εξεχόντων ΝΔημοκρατών τι θέλει να πει;
Μήπως ότι είδαν εξουσία και χρήμα και ξεσάλωσαν;
Θα περίμενε κανείς από το συγγραφέα της ανάρτησης να δει πιο πρακτικά το θέμα και να μιλήσει, για να γίνει κατανοητός και εύληπτος, με συγκεκριμένα παραδείγματα:
Λ.χ, ποιες και πόσες δημοτικές επιχειρήσεις έχουν στη Θήβα, τι οικονομικό αποτέλεσμα παρουσιάζουν, τι οικονομικά ανοίγματα έχουν, τι υποχρεώσεις τους θεωρούνται ληξιπρόθεσμες;
Ποιες είναι οι ανελαστικές και διακριβωμένες τους οφειλές, ο κύκλος εργασιών και τι το αποτέλεσμα που παράγουν;
Τι θα μπορούσαν αυτές να εισφέρουν αύριο, στην κοινή πορεία ενός καλλικρατούμενου Δήμου σε μια "διοικητική του διαίρεση", όπως τα Βάγια...;
Σε τι κατάσταση οικονομική βρίσκεται συνολικά ο Δήμος Θηβαίων, ποιες είναι οι προς τρίτους υποχρεώσεις, ποια είναι τα ποσά των δανείων και των τόκων εξυπηρέτησης που καλείται να καταβάλλει ετησίως, ποιο είναι το προσωπικό που υπηρετεί και πόσο κοστίζει...;
Και στον αντίποδα: Δήμος Βαγίων, σε τι οικονομική κατάσταση βρίσκεται και σε ενδεχόμενη περίπτωση απορρόφησης από τη Θήβα τι έχει να προσδοκά αναπτυξιακά,χρηματοδοτικά και εποπτικά...
Ο Καλλικράτης λοιπόν θα έχει άμεσες και καθοριστικές συνέπειες στην παραπέρα πορεία του τόπου, το ζητούμενο είναι, πότε θα μαθευτεί το τι θα σημάνει αυτό το αυτοδιοικητικό εγχείρημα και πότε ο κόσμος θα μπορέσει αντιληφθεί τι θα σημάνει να είσαι πια δημότης ενός ευάριθμου και απρόσωπου σε σχέση με ότι ήξερε μικρού Δήμου...
Συνέχεια:
Θα ξεβολευτούν από την άλλη, λόγω της μείωσης του αριθμού των Δήμων κατά 50% οι όποιοι τελικά, βολεμένοι ισόβιοι ή "αρριβίστες" της ΤΑ, θα υπάρξουν νέα "προξενιά" και "κουμπαριές" ή συνασπισμοί προσώπων;
Αυτα ενδιαφέρουν τον (πολύ) κόσμο άμεσα και επιτακτικά...
Θα "σπάσει" ο Καλλικράτης το πυορροούν απόστημα, της "λαϊκής αδιαφορίας" και του ωχαδερφισμού το οποίο μεγενθύθηκε, διογκώθηκε και υποτροπίασε χάριν ή εξαιτίας του κάθε "Μπαρμπα Γιώργου" και της κάθε κακέκτυπης αυτοδιοικητικής "παράγκας" διαχρονικά;
Εδώ χρειάζεται η σοφία, η όποια αυτοδιοικητική εμπειρία, η πολιτική ή προσωπική διαίσθηση, η "αποτύπωση επί χάρτου" όλων εκείνων των παραμέτρων, που την επαύριο θα οδηγήσουν, ελέω Καλλικράτη, τα Βάγια και όλους τους Βοιωτικούς Δήμους σε ένα νέο τοπίο...
Για το οποίο, μόνον η αχλύς(βαριά ομίχλη) και βαριά συννεφιά, αυτή τη στιγμή επικρατεί...
Κι αν το νομοσχέδιο δοθεί έστω και για λίγο, σε "διαβούλευση" με την ΤΑ, πολύ λίγα θα αλλάξουν, από τα προαποφασισμένα και γενικότερα αλλά και τα οίκοθεν (οράτε τις σχετικές δημοτικές αποφάσεις...)
Και τότε μήτε η "άγνοια" του θεωρήματος της "χρυσής τομής" μήτε το "χρυσό ορθογώνιο" θα φταίνε...
Με εκλεπτυσμένες και καλλιεπείς αποδεικτικές μεθόδους, φορτισμένες (και φορτωμένες) από σοφή μεν αλλά ακατανόητη "προγονο-πληξία" για το σύνολο των ενεργών και αδιάφορων δημοτών, ούτε εισφέρετε τι το χρήσιμο και πρακτικά ορθόδοξο κ. Παπαϊωάννου ούτε και διαφωτίζετε ενδελεχώς την (αγωνιούσα όσο και να μην το αποκαλαύπτει) κοινή γνώμη...
Και στο τέλος, οι μεν ενεργοί δημότες ή ευρισκόμενοι ΄"εν περισυλλογή και σκέψει", συνθλιβόμενοι σε απρόσωπες και ανερμάτιστες διαδιακασίες και εκλογικές υπερ-τοπικές σκιαμαχίες που οσονούπω θα προκύψουν, θα τα σιχτιρίσουν, ενώ οι παθητικοί, και αδιάφοροι απλά, θα παραμείνουν "στον κόσμο τους"...
Τι Καποδίστριας τι Καλλικράτης...!!!
**ΥΓ1: Όσο για τα αναφερθέντα περί μηνύσεων από τα παλιά λαϊκά δρώμενα και τους αλήστου μνήμης "πολιτιστικούς Σεπτέμβρηδες", η καλλικέλαδος Γλυκερία, τραγουδούσε σε όλους τους τόνους (και τα ημιτόνια...): "πήγα σε μάγισσες σε χαρτορίχτρες"...
Αμ τότε,που τις είχε και εύκαιρες, δεν τις ρώταγε έγκαιρα, για το που (θα) έμπλεκε...
**ΥΓ2:Και να υπομνησθεί ό,τι η παραπάνω τραγουδιστική παρουσία(ή αρπαχτή κατ΄ άλλους...), λόγω του μικρού χρόνου συμμετοχής καιτου υψηλού κασέ της αμοιβής(;) όπως πολλά άλλα ακόμη τραγελαφικά, είχαν σχολιαστεί εδώ...
Και ουδείς δικαιούται να μην (τα) ενθυμείτε, μιας και η αντίδραση των "ανθρώπων" της δημοτικής διοίκησης και των "αγανακτισμένων δημοτών", που καταχέριαζαν δεόντως με κάθε ύβρη τους "πολιτιστικά μεμψοιρούντες εν των παρόντι blog", ήταν από τις πιο σπάνιες σε "ήθος,ύφος και εκτέλεση..."
"Οπισθέλκουσες μνήμες", με ουσιαστική, διδακτική και σημειολογική αξία, για τα πλείστα και σε θώκους ευρισκόμενα σήμερα φυσικά πρόσωπα αλλά και κατά προέκταση, για την αξιακή βάση περί της Τ.Α, που κλήθηκαν να υπηρετούν (!)...
Αλλά εδώ αγαπητέ κ. Παπαϊωάννου, αιδημόνως σιωπούσατε και εξακολουθείτε να το (δια)πράττετε ευσχήμως...
Για την ορθή λοιπόν απεικόνιση, παραβολή και αντικειμενική παράθεση των (αυτοδιοικητικών) γεγονότων και καταστάσεων του τόπου, χρειάζεται και η απαρίθμηση των φυσικών συντελεστών ήτοι των φυσικών προσώπων που στάθηκαν ή δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων...
Καιτων οποίων η όποια θετική ή αρνητική συνεισφορά πρέπει να αξιολογηθεί και ληφθεί υπόψη...
Οι καιροί ου μενετοί...
Τολμήστε το, (για έστω,) μια φορά!!
Δημοσίευση σχολίου