Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Γόρδιος Δεσμός του διαπολιτισμικού σχολείου στην Ελλάδα

 Μέσα σε μια κοινωνία που βυθίζεται ολοένα και περισσότερο σε μια άνευ προηγούμενου κρίση λογικής και ανθρωπισμού, τα συνολικά 26 διαπολιτισμικά Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας καλούνται να λύσουν τον Γόρδιο δεσμό. Δεν είναι λίγες οι φορές που τα διαπολιτισμικά σχολεία στην Ελλάδα έχουν δεχθεί τα πυρά από όλες τις πλευρές, από τους επιστήμονες, τους δημοσιογράφους, την κυβέρνηση ακόμα και τους ίδιους τους καθηγητές, για ποικίλους λόγους. Κυρίως όμως για την ανεπάρκεια τους να καταφέρουν αυτό που πλέον φαντάζει ακατόρθωτο: Τη συγκράτηση των κοινωνικών δομών μέσω της εκπαίδευσης αλλοδαπών και παλλινοστούντων, παιδιών βασικά, που έχουν βρεθεί στην Ελλάδα και προσπαθούν να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία. Η πολυπλοκότητα του εγχειρήματος του διαπολιτισμικού σχολείου αφορά την εκπαιδευτική τους συνεισφορά στους μαθητές που αναλαβάνει όσο και στην δημιουργία δεσμών με την υπόλοιπη ελληνική κοινωνία. Το πρόβλημα λαμβάνει μεγαλύτερες διαστάσεις αν αναλογιστεί κανείς πως η πλειοψηφία των μαθητων του διαπολιτισμικού σχολείου αποτελείται απόκλειστικά και μόνο από αλλοδαπούς, πράγμα που σύμφωνα με τους επιστήμονες του κλάδου ακυρώνει την ίδια τη φύση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, η οποία περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση αλλοδαπών και γηγενών μαθητών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: