Από “Τάδε έφη SFIGGA”
Ο Δημοτικός και Κοινοτικός λοιπόν Κώδικας, ο Ν. 3463/06, προβλέπει και εισάγει την αρχή της «Τοπικής Δημοκρατίας». Πρόθεση λοιπόν του νομοθέτη είναι οι Δημοτικές Αρχές να είναι υπόλογες αλλά και «έντιμες», απέναντι στους δημότες και κατοίκους, για όσα θέματα ήθελε κριθεί ότι είναι μείζονος σπουδαιότητας και συνδέονται με την ίδια τη διαχείριση και οργάνωση της ζωής τους.
Πλέον των άλλων, στο άρθρο 216 του νόμου, προβλέπεται και η διενέργεια Τοπικών Δημοψηφισμάτων και οριοθετείται από τις επί μέρους διατάξεις του άρθρου το διαδικαστικό καθεστώς διενέεργειας τους.
Αλήθεια, στην προκειμένη περίπτωση των Βαγίων, που κινδυνεύουν να μετατραπούν σε «ενεργειακό κέντρο» της περιοχής, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο και για άλλες γειτονικές ή βοιωτικές περιοχές, τα παραπάνω άρθρα δεν έχουν εφαρμογή, σημασία ή αξία;
Αν υποθέσουμε ό,τι οι εν γένει διαδικασίες ήταν όπως αναφέρει ο νόμος «θέματα» που άπτονται νομαρχιακών ή περιφερειακών αρμοδιοτήτων-εγκρίσεων, που εξαιρούνται σαφώς των «Τοπικών Δημοψηφισμάτων», τότε γιατί η αρχική έγκριση δόθηκε από το Δ.Σ Βαγίων-όχι από την Ν.Α ΒΟΙΩΤΙΑΣ- και τα ΗΡΩΝ-ικά σχέδια υποβλήθηκαν στα Βάγια;
Αν όμως δεν ήταν έτσι, και δεν υπήρχε εμπλοκή διοικητική-κυριαρχική της Νομαρχίας, γιατί το Δ.Σ Βαγίων, δεν ενεργοποίησε τις διατάξεις του Ν.3463/06 για να διεξαχθεί «Τοπικό Δημοψήφισμα»;
Για να αποφασίσουν δημοκρατικά και ελεύθερα οι δημότες του Δήμου, τι ανάπτυξη επιθυμούν, με ποιους όρους και προϋποθέσεις και τι θα σημαίνει αυτό για την περιοχή των Βαγίων μεσοπρόθεσμα …
Απλές ίσως και αφελείς σκέψεις …
Θα θέλαμε όμως να διατυπωθούν και οι απόψεις των αρμοδίων επ΄ αυτών …
Τι ξέρουν και τι μπορούν να μας πουν; Και κυρίως, τι βούλονται να κάνουν …
........................................................
Ο Δημοτικός και Κοινοτικός λοιπόν Κώδικας, ο Ν. 3463/06, προβλέπει και εισάγει την αρχή της «Τοπικής Δημοκρατίας». Πρόθεση λοιπόν του νομοθέτη είναι οι Δημοτικές Αρχές να είναι υπόλογες αλλά και «έντιμες», απέναντι στους δημότες και κατοίκους, για όσα θέματα ήθελε κριθεί ότι είναι μείζονος σπουδαιότητας και συνδέονται με την ίδια τη διαχείριση και οργάνωση της ζωής τους.
Πλέον των άλλων, στο άρθρο 216 του νόμου, προβλέπεται και η διενέργεια Τοπικών Δημοψηφισμάτων και οριοθετείται από τις επί μέρους διατάξεις του άρθρου το διαδικαστικό καθεστώς διενέεργειας τους.
Αλήθεια, στην προκειμένη περίπτωση των Βαγίων, που κινδυνεύουν να μετατραπούν σε «ενεργειακό κέντρο» της περιοχής, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο και για άλλες γειτονικές ή βοιωτικές περιοχές, τα παραπάνω άρθρα δεν έχουν εφαρμογή, σημασία ή αξία;
Αν υποθέσουμε ό,τι οι εν γένει διαδικασίες ήταν όπως αναφέρει ο νόμος «θέματα» που άπτονται νομαρχιακών ή περιφερειακών αρμοδιοτήτων-εγκρίσεων, που εξαιρούνται σαφώς των «Τοπικών Δημοψηφισμάτων», τότε γιατί η αρχική έγκριση δόθηκε από το Δ.Σ Βαγίων-όχι από την Ν.Α ΒΟΙΩΤΙΑΣ- και τα ΗΡΩΝ-ικά σχέδια υποβλήθηκαν στα Βάγια;
Αν όμως δεν ήταν έτσι, και δεν υπήρχε εμπλοκή διοικητική-κυριαρχική της Νομαρχίας, γιατί το Δ.Σ Βαγίων, δεν ενεργοποίησε τις διατάξεις του Ν.3463/06 για να διεξαχθεί «Τοπικό Δημοψήφισμα»;
Για να αποφασίσουν δημοκρατικά και ελεύθερα οι δημότες του Δήμου, τι ανάπτυξη επιθυμούν, με ποιους όρους και προϋποθέσεις και τι θα σημαίνει αυτό για την περιοχή των Βαγίων μεσοπρόθεσμα …
Απλές ίσως και αφελείς σκέψεις …
Θα θέλαμε όμως να διατυπωθούν και οι απόψεις των αρμοδίων επ΄ αυτών …
Τι ξέρουν και τι μπορούν να μας πουν; Και κυρίως, τι βούλονται να κάνουν …
........................................................
Ν. 3463/2006, «Περί κύρωσης του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα»
ΜΕΡΟΣ ΕΚΤΟ ΤΟΠΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Άρθρο 214
Συμμετοχή στις τοπικές υποθέσεις
1. Οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές προωθούν τη λαϊκή συμμετοχή στις τοπικές υποθέσεις, την ευαισθητοποίηση και οργάνωση των δημοτών και κατοίκων για την έρευνα, τον εντοπισμό, την καταγραφή και την επίλυση των τοπικών προβλημάτων και αναγκών των κατοίκων των τοπικών ή δημοτικών διαμερισμάτων και μεμονωμένων συνοικιών κάθε Δήμου ή Κοινότητας.
2. Οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές διασφαλίζουν το δικαίωμα πρόσβασης όλων των δημοτών και κατοίκων, χωρίς διάκριση, στη χρήση των υπηρεσιών που παρέχουν, ανεξαρτήτως εθνικότητας, θρησκείας, φύλου, γλώσσας, φυλετικής ή κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκουν. Διασφαλίζουν επίσης την άσκηση του δικαιώματος πρόσβασης των δημοτών και κατοίκων στην πληροφόρηση και μεριμνούν για τη διαρκή βελτίωση της διαφάνειας της δράσης τους και την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής.
Διαβουλεύονται με τους κατοίκους των περιοχών τους, τους συλλογικούς κοινωνικούς φορείς και τις ενδιαφερόμενες ομάδες πληθυσμού τόσο κατά την προεργασία εκπόνησης των προγραμμάτων δράσης και των κανονιστικών πράξεων, όσο και κατά τη λήψη αποφάσεων γενικού ενδιαφέροντος.
3. Ειδικότερα, με ευθύνη των αρμόδιων οργάνων σε κάθε Δήμο και Κοινότητα μπορεί να:
α. καταρτίζεται Χάρτα, στην οποία καταγράφεται το πλαίσιο των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των δημοτών και των κατοίκων με ειδικές προβλέψεις για τους νέους και τους πολίτες που αντιμετωπίζουν ειδικά προβλήματα.
β. καταρτίζεται οδηγός του δημότη, στον οποίο περιγράφονται η διαδικασία, οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής των υπηρεσιών τους και
γ. αξιοποιείται η Κοινωνία της Πληροφορίας, ο θεσμός της Κοινωνικής Εργασίας και οι αρχές του εθελοντισμού.
Άρθρο 215
Αναφορές και προτάσεις Πληροφόρηση δημοτών και κατοίκων
1. Οι δημότες και οι κάτοικοι συμμετέχουν ενεργά στην προαγωγή των τοπικών υποθέσεων και στις δραστηριότητες του Δήμου ή της Κοινότητας.
2. Οι δημότες και οι κάτοικοι μπορούν να καταθέτουν ατομικά ή συλλογικά στο Δήμο ή την Κοινότητα, στα τοπικά ή δημοτικά διαμερίσματα και στα νομικά τους πρόσωπα δημοσίου δικαίου αναφορές και ερωτήσεις, για την ενημέρωσή τους επί αποφάσεων που τους ενδιαφέρουν. Την ίδια δυνατότητα έχουν και ενώσεις προσώπων κάθε μορφής για ζητήματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος.
Το αρμόδιο όργανο οφείλει να απαντά στις ανωτέρω αναφορές και ερωτήσεις, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών.
3. Οι δημότες και οι κάτοικοι μπορούν επίσης να καταθέτουν προτάσεις για την επίλυση διαφόρων ζητημάτων αρμοδιότητας του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου ή του συμβουλίου του τοπικού ή δημοτικού διαμερίσματος. Οι προτάσεις συζητούνται υποχρεωτικά στο οικείο συμβούλιο, εφόσον έχουν κατατεθεί από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα και ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι για τη σχετική απόφαση που λαμβάνεται.
4. Το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο ή το συμβούλιο του δημοτικού ή τοπικού διαμερίσματος μπορεί με απόφασή του να καθορίζει τον τρόπο και τις διαδικασίες, με τις οποίες θα εξασφαλίζεται στους δημότες πλήρης πληροφόρηση για τα κάθε είδους προβλήματα της περιφέρειάς του, καθώς και για τη δραστηριότητα του οικείου συμβουλίου και των αρμόδιων οργάνων του Δήμου ή της Κοινότητας, αναφορικά με την αντιμετώπιση και λύση των προβλημάτων αυτών.
Άρθρο 216
Tοπικά δημοψηφίσματα
1. Οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές, προκειμένου να λάβουν απόφαση για σοβαρά θέματα που ανήκουν στη σφαίρα των αρμοδιοτήτων τους, μπορούν να διεξάγουν τοπικό δημοψήφισμα, σύμφωνα με τις ειδικότερες ρυθμίσεις του παρόντος. Σε κάθε περίπτωση αντικείμενα τοπικών δημοψηφισμάτων δεν μπορούν να αποτελούν τα θέματα εθνικής πολιτικής, καθώς και εκείνα που συνιστούν περιφερειακές και νομαρχιακές αρμοδιότητες.
2. Το τοπικό δημοψήφισμα διεξάγεται μετά από απόφαση του οικείου συμβουλίου, που λαμβάνεται με την πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του με την οποία διαπιστώνεται η αναγκαιότητα διεξαγωγής αυτού και προσδιορίζεται το ερώτημα που πρόκειται να τεθεί σε ψηφοφορία, η ημερομηνία διεξαγωγής του και το ύψος της δαπάνης που θα προκληθεί. Με την ίδια απόφαση το συμβούλιο ορίζει ειδική επιτροπή, η οποία αποτελείται από αιρετούς και υπαλλήλους, αρμόδια για την οργάνωση διεξαγωγής του δημοψηφίσματος.
3. Τοπικό δημοψήφισμα διεξάγεται, επίσης, μετά από αίτηση του ενός τρίτου (1/3) των δημοτών για την ένωση Δήμων και Κοινοτήτων, σύμφωνα με το άρθρο 3, καθώς και μετά από αίτηση του ενός τρίτου (1/3) των εκλογέων τοπικού διαμερίσματος για την προσάρτησή του σε άλλο Δήμο ή Κοινότητα. Στην αίτηση αναγράφεται το υπό ψηφοφορία θέμα και τίθενται οι υπογραφές των δημοτών.
Στην περίπτωση αυτή το συμβούλιο του Δήμου ή της Κοινότητας μέσα σε έναν (1) μήνα από την υποβολή της αίτησης υποχρεούται να προβεί στην προκήρυξη του δημοψηφίσματος.
4. Τα θέματα που τίθενται σε δημοψήφισμα κατά τις ανωτέρω παραγράφους θα πρέπει να διατυπώνονται με ερώτημα, το οποίο πρέπει να είναι κατά το δυνατόν σύντομο και σαφές. Η προτίμηση του εκλογικού σώματος εκφράζεται με τη χρήση των όρων "ΝΑΙ" ή "ΟΧΙ".
5. Δημοψήφισμα δεν μπορεί να διεξαχθεί για θέματα που αφορούν τον προϋπολογισμό του Δήμου ή της Κοινότητας ή την επιβολή τελών. Δεν επιτρέπεται να διεξαχθεί δημοψήφισμα το τελευταίο έτος της δημοτικής περιόδου, με εξαίρεση τις περιπτώσεις των άρθρων 3 και 4. Επίσης δεν επιττρέπεται η διεξαγωγή δημοψηφίσματος κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, για την ανάδειξη των μελών του εθνικού ή του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου.
Δημοψήφισμα για το ίδιο θέμα δεν μπορεί να διεξαχθεί, πριν περάσει ένας χρόνος από τη διεξαγωγή του προηγούμενου δημοψηφίσματος.
6. Δικαίωμα συμμετοχής στο τοπικό δημοψήφισμα έχουν οι έχοντες δικαίωμα ψήφου στις εκλογές για την ανάδειξη δημοτικών και κοινοτικών αρχών.
Έγκυρο θεωρείται το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, εφόσον συμμετείχε το πενήντα τοις εκατό (50%) των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους.
Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, που διεξάγεται σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, δεσμεύει το οικείο συμβούλιο στο πλαίσιο της απόφασης, που θα λάβει για το θέμα που διεξήχθη.
7. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν τον έλεγχο νομιμότητας της διενέργειας του τοπικού δημοψηφίσματος από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, κατά το άρθρο 149, την προκήρυξη και τη διαδικασία διεξαγωγής της ψηφοφορίας, την εξαγωγή και δημοσίευση του αποτελέσματος, τους όρους χρηματοδότησης των εμπλεκόμενων πλευρών και προβολής των προβαλλόμενων θέσεων, καθώς και κάθε σχετικό θέμα.
3 σχόλια:
Πολλά και εύστοχα τα ερωτήματα SFIGGA. Περιμένουμε απαντήσεις από τους αρμόδιους του Δήμου Βαγίων.
Οι πολίτες χρειάζονται ενημέρωση και απαντήσεις στα ερωτήματα τους.
ΜΠΡΑΒΟ SFIGGA ΠΟΛΥ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ.
-ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ-
ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΩΤΕΡΟΙ
ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΨΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΧΡΥΣΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.
ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΟΥΝ (;) ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΑΓΙΩΝ ΜΕ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΜΟΛΙΣ (20) ΨΗΦΩΝ ΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΝ ΤΑ ΒΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΑΝΑΤΟ.
ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ!
-ΤΣΑΡΑΜΠΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ (ΑΓΡΟΤΗΣ)
-ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΧΑΡ/ΜΠΟΥ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ(ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ)
-ΧΑΤΖΗΝΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ(ΚΑΙΤΗ) ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ (ΣΥΝ/ΧΟΣ)
-ΧΑΤΖΗΝΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΤΟΥ ΧΑΡ/ΜΠΟΥ
ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ (ΑΓΡΟΤΗΣ)
-ΧΑΤΖΗΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ (ΑΓΡΟΤΗΣ-ΑΥΤ/ΣΤΗΣ)
-ΦΡΟΣΥΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ (ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΗΣ)
-ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΤΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ(ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ)
-ΣΤΕΦΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ (ΙΔΙΩΤ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ)
-ΣΑΚΑΤΗΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ ΤΟΥ ΧΑΡ/ΜΠΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ (ΤΡΑΠΕΖΟΫΠΑΛΛΗΛΟΣ)
[Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ]
ΥΓ.ΒΕΒΑΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ.
-ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ
(ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΕΗ)
-ΜΠΑΤΣΟΥΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
(ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ)
ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΟΜΩΣ ΑΝΑΚΑΛΕΣΑΝ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΤΟΥΣ (21-3-2008)ΘΕΤΙΚΗ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΑΝ ΣΤΗΝΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 23-4-2008
(ΣΤΕΡΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΣΗ ΝΑ Σ' ΕΙΧΑ ΠΡΩΤΑ)
Δημοσίευση σχολίου