Το Νέο ΙΝΚΑ προειδοποιεί τους καταναλωτές ώστε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, όταν αποστέλλουν από τα κινητά τους τηλέφωνα μηνύματα σε τετραψήφιους ή πενταψήφιους αριθμούς, προκειμένου να συμμετάσχουν σε διάφορους αποκαλούμενους «διαγωνισμούς».
Σήμερα 5 Νοεμβρίου δεχθήκαμε επώνυμη και με όλα τα αποδεικτικά στοιχεία καταγγελία ( τα στοιχεία του οποίου είναι στην διάθεση σας) από καταναλωτή, ο οποίος είναι συμβεβλημένος με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Στις 11 Οκτωβρίου έστειλε από το κινητό του μήνυμα σε πενταψήφιο αριθμό, συμμετέχοντας σε ένα διαγωνισμό, προκειμένου να κερδίσει μία τηλεόραση. Μετά το μήνυμα που έστειλε όμως, άρχισε να δέχεται επανειλημμένα μηνύματα από το συγκεκριμένο πενταψήφιο νούμερο, στα οποία τον καλούσαν να συμμετάσχει και σε άλλους διαγωνισμούς. Η απάτη σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα έγκειται στο ότι για τα μηνύματα που δεχόταν από τον πενταψήφιο αριθμό χρεωνόταν στο λογαριασμό του με 1, 68 ευρώ. Συνολικά δέχθηκε οκτώ τέτοια μηνύματα για τα οποία ήδη για τα πέντε έχει χρεωθεί στον τελευταίο λογαριασμό που του απεστάλη με 1, 68 για κάθε ένα από αυτά. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.
Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ρίχνει την ευθύνη στην εταιρία που διαχειρίζεται τον πενταψήφιο αριθμό. Πώς είναι όμως δυνατόν εταιρία κινητής τηλεφωνίας με την οποία έχει συμβληθεί ο καταναλωτής να επιτρέπει να επιβάλλονται εν αγνοία του κατόχου του κινητού, χρεώσεις από άλλες εταιρίες; Δεν οφείλει να προστατεύσει τον πελάτη της; Είναι πραγματικά πρωτάκουστο να επιβάλλονται χρεώσεις όταν κάποιος δέχεται και το τονίζουμε δέχεται και όχι αποστέλλει ο ίδιος, το οποιοδήποτε μήνυμα στο κινητό του.
Το νομικό πλαίσιο για την διενέργεια «διαγωνισμών» είναι σαφές και θέτει προϋποθέσεις και όρους για την σύννομη διενέργειά τους.
Επίσης σαφή είναι και τα νομικά πλαίσια ως προς τα ζητήματα του τηλεφωνικού απορρήτου, της χρήσης προσωπικών δεδομένων και λειτουργίας των επιχειρήσεων τηλεειδοποίησης, τηλεμηνυμάτων, τηλεπωλήσεων κλπ..
Έχοντας επισταμένα ασχοληθεί με τα ανωτέρω ζητήματα καλούμε όλους όσους δραστηριοποιούνται στους ανωτέρω τομείς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με την τήρηση του νόμου, αναλογιζόμενοι πρώτιστα τη νομιμότητα των πρακτικών τους.
Το Νέο ΙΝΚΑ έχει έτοιμα τα στοιχεία προκειμένου να ζητήσει την εισαγγελική παρέμβαση για την συνολική προστασία των πολιτών – καταναλωτών.
Το Νέο ΙΝΚΑ συνιστά και καλεί τους καταναλωτές να μην μετέχουν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς και γενικά σε διαγωνισμούς που δεν δημοσιοποιούν απόλυτα τους όρους συμμετοχής και επιλογής των νικητών.
Για την συγκεκριμένη περίπτωση δεν χωρά αμφιβολία ότι, εφόσον έγιναν χωρίς την ρητή ενημέρωση και την συγκατάθεση του λήπτη, οι χρεώσεις από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και την εταιρεία διαχείρισης είναι παράνομες και άκυρες.
Καταναλωτές, να ελέγχετε πάντα τους λογαριασμούς σας και να μην αποδέχεστε όσες χρεώσεις δεν είναι σαφείς ή δεν ανταποκρίνονται σε συναλλαγές σας.
Σήμερα 5 Νοεμβρίου δεχθήκαμε επώνυμη και με όλα τα αποδεικτικά στοιχεία καταγγελία ( τα στοιχεία του οποίου είναι στην διάθεση σας) από καταναλωτή, ο οποίος είναι συμβεβλημένος με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Στις 11 Οκτωβρίου έστειλε από το κινητό του μήνυμα σε πενταψήφιο αριθμό, συμμετέχοντας σε ένα διαγωνισμό, προκειμένου να κερδίσει μία τηλεόραση. Μετά το μήνυμα που έστειλε όμως, άρχισε να δέχεται επανειλημμένα μηνύματα από το συγκεκριμένο πενταψήφιο νούμερο, στα οποία τον καλούσαν να συμμετάσχει και σε άλλους διαγωνισμούς. Η απάτη σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα έγκειται στο ότι για τα μηνύματα που δεχόταν από τον πενταψήφιο αριθμό χρεωνόταν στο λογαριασμό του με 1, 68 ευρώ. Συνολικά δέχθηκε οκτώ τέτοια μηνύματα για τα οποία ήδη για τα πέντε έχει χρεωθεί στον τελευταίο λογαριασμό που του απεστάλη με 1, 68 για κάθε ένα από αυτά. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.
Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ρίχνει την ευθύνη στην εταιρία που διαχειρίζεται τον πενταψήφιο αριθμό. Πώς είναι όμως δυνατόν εταιρία κινητής τηλεφωνίας με την οποία έχει συμβληθεί ο καταναλωτής να επιτρέπει να επιβάλλονται εν αγνοία του κατόχου του κινητού, χρεώσεις από άλλες εταιρίες; Δεν οφείλει να προστατεύσει τον πελάτη της; Είναι πραγματικά πρωτάκουστο να επιβάλλονται χρεώσεις όταν κάποιος δέχεται και το τονίζουμε δέχεται και όχι αποστέλλει ο ίδιος, το οποιοδήποτε μήνυμα στο κινητό του.
Το νομικό πλαίσιο για την διενέργεια «διαγωνισμών» είναι σαφές και θέτει προϋποθέσεις και όρους για την σύννομη διενέργειά τους.
Επίσης σαφή είναι και τα νομικά πλαίσια ως προς τα ζητήματα του τηλεφωνικού απορρήτου, της χρήσης προσωπικών δεδομένων και λειτουργίας των επιχειρήσεων τηλεειδοποίησης, τηλεμηνυμάτων, τηλεπωλήσεων κλπ..
Έχοντας επισταμένα ασχοληθεί με τα ανωτέρω ζητήματα καλούμε όλους όσους δραστηριοποιούνται στους ανωτέρω τομείς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με την τήρηση του νόμου, αναλογιζόμενοι πρώτιστα τη νομιμότητα των πρακτικών τους.
Το Νέο ΙΝΚΑ έχει έτοιμα τα στοιχεία προκειμένου να ζητήσει την εισαγγελική παρέμβαση για την συνολική προστασία των πολιτών – καταναλωτών.
Το Νέο ΙΝΚΑ συνιστά και καλεί τους καταναλωτές να μην μετέχουν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς και γενικά σε διαγωνισμούς που δεν δημοσιοποιούν απόλυτα τους όρους συμμετοχής και επιλογής των νικητών.
Για την συγκεκριμένη περίπτωση δεν χωρά αμφιβολία ότι, εφόσον έγιναν χωρίς την ρητή ενημέρωση και την συγκατάθεση του λήπτη, οι χρεώσεις από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και την εταιρεία διαχείρισης είναι παράνομες και άκυρες.
Καταναλωτές, να ελέγχετε πάντα τους λογαριασμούς σας και να μην αποδέχεστε όσες χρεώσεις δεν είναι σαφείς ή δεν ανταποκρίνονται σε συναλλαγές σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου