Από Δαμ-ων
Στη χώρα που έδωσε τα φώτα του Πολιτισμού στον πλανήτη- θα μου πείτε πριν από πάρα πολλά χρόνια- αφήσαμε την διαπαιδαγώγησή μας στην ΤV με αμφίβολης ηθικής γκλαμουράτους αστέρες της δημοσιογραφίας και κάθε είδους αυτοαποκαλούμενους καλλιτέχνες της δήθεν πολιτιστικής σκηνής. Φουσκώνουν από έπαρση σαν γάλλοι για να ξαλαφρώσουν την παπαρολογία τους, μέσα από εκπομπές και αναλύσεις στα παράθυρα όπως και απο πλουσιοπάροχα αμοιβόμενες θέσεις, στις μεγάλες εφημερίδες και τα ραδιόφωνα.
Αν πάρετε έναν-έναν αυτούς που αποτελούν τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης-την Λίστα της Εθνικής Ντροπής- θα έχετε τις απαντήσεις για την Ατέλειωτη Πνευματική Χωματερή στην οποία βυθιζόμαστε καθημερινά. Είναι σαν να έσβησαν αίφνης τα φωτεινά μυαλά μπροστά στο "δέος" που προκαλεί η ξιπασιά του μισθοφόρου τηλεαστέρα. Εργοδότης του ο διαπλεκόμενος, ο ταβαντζής κατά την παροιμιώδη πρωθυπουργική έκφραση, ο υπόδικος που σαν χέλι ξεγλυστρά από τη δικαιοσύνη, μιας και μπορεί να λαδώνει ή να στομώνει.
Διαμαρτύρονται οι καταναλωτικές οργανώσεις για το καλάθι της νοικοκυράς, για τη φτώχεια που χτυπά την πόρτα μας. Και με το δίκιο τους. Την ίδια στιγμή όμως τόσα εκατομμύρια Έλληνες πολίτες, δεν τολμήσαμε ακόμη να βγούμε στους δρόμους ενάντια στον Αργό Πνευματικό Θάνατο στον οποίο μας υποβάλλουν τα έμμισθα παπαγαλάκια ή τα πιθηκοειδή των συγκεκριμένων συμφερόντων;
Τι έχει μεγαλύτερη σημασία για μια νοικοκυρά: N' αγοράσει 30 λεπτά πιο φθηνό τα μπρόκολα, η ν' αποτρέψει την μετατροπή του παιδιού της, σε άβουλο πιόνι της καθοδηγούμενης κρεατομηχανής;
Διαμαρτυρόμαστε, και σωστά, για την μόλυνση του Περιβάλλοντος. Γιατί όμως δεν κάνουμε το ίδιο και για την καθημερινή μόλυνση του Εγκεφάλου, του πιο ζωτικού μας οργάνου για την επιβίωσή μας; Η ηθική και πληροφορική μόλυνση δεν μας ενοχλεί;
Αν ο Εγκέφαλός μας βρισκόταν σε εγρήγορση, ποιος Εφραίμ, ποιος Ρουσόπουλος, ποιος Βουλγαράκης, ποιος άθλιος βουλευτής η υπουργός, θα μπορούσε να παίζει με τις ζωές μας, το δημόσιο χρήμα, την αξιοπρέπεια, την αισθητική μας;
Απλά όλα αυτά συμβαίνουν γιατί ο Εγκέφαλός μας, έχει υποστεί βλάβη σε μεγάλη έκταση. Τόση που φτάσαμε στο σημείο να θεωρούμε την σε βάρος μας ασέλγεια, κάτι το αυτονόητο, παθητικά καλοδεχούμενη.
«Δυστυχώς επτωχεύσαμε πνευματικά», κι αυτή είναι η χειρότερη πτώχευση!
Είναι γνωστό στους πάντες, πώς σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο του κόσμου φοιτήσει κάποιος, με οποιαδήποτε επιστήμη και αν ασχοληθεί, ένα μεγάλο μέρος του εισαγωγικού έτους θα είναι αφιερωμένο στις βάσεις της επιστήμης αυτής που συνήθως είναι Ελληνικές.
Με τα παραπάνω θέλω να τονίσω την επιρροή που είχαν αλλά και συνεχίζουν να έχουν οι «αρχαίοι ημών πρόγονοι». Αυτοί έθεσαν προ πολλού όλα τα ζητήματα που εξακολουθούν ακόμα και στις μέρες μας να απασχολούν τον πολιτισμένο άνθρωπο. Αυτοί δημιούργησαν τόσο τις θετικές όσο και τις ανθρωπιστικές επιστήμες. Αυτοί, με λίγα λόγια, κατασκεύασαν το πλέγμα του Δυτικού πολιτισμού μέσα στο οποίο αναπτύχθηκε η σύγχρονη Ευρώπη, κατ’ επέκτασιν οι ΗΠΑ και σίγουρα η σημερινή Ελλάδα μας.
Τι συνέβη λοιπόν κι αυτό το «γωνιακό μαγαζί», όπως το κατάντησαν- με τη δική μας ανοχή- η Ελλάδα, κατέληξε σε σημείο να κηρύξει πνευματική πτώχευση; Πως είναι δυνατόν η χώρα που έβγαλε τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα, να ασχολείται σήμερα, νυχθημερόν, με το μπούστο της Μπεζεντάκου, τις ατάκες της Θώδη, τις ξανθολογίες της Μενεγάκη και χίλιες άλλες σαχλαμάρες των φρούτων που απαρτίζουν το νεοελληνικό πανέρι του «πολιτισμού»; Πως κατάντησαν οι Έλληνες να γίνουν δίνουν τα ρέστα τους για το κουτσομπολιό του ξεπεσμού των συνανθρώπων τους; Μια φορά και έναν καιρό, μας καθοδηγούσε με την γραφή του ο Σοφοκλής. Σήμερα, μας καθοδηγεί με τους δείκτες της η Σοφοκλέους και η Διεθνής αγορά. Ο Αριστοφάνης καυτηρίαζε τα ήθη των Αθηναίων τότε, κι εμείς σήμερα περιμένουμε τον Λαζόπουλο να εκφράσει την αγανάκτησή μας.
Οι άλλοι ασχολούνται με διαστημικές εξερευνήσεις, γονιδιακά δικτυώματα, νανοτεχνολογία και ό,τι άλλο βάλει ο νους του ανθρώπου ενώ εμείς αγωνιούμε για την Βατοπεδιάδα, τα γκάλοπ για το πρώτο κόμμα, και την αυθεντικότητα του DVD για τον εκβιασμό. Σαν τους θεατές σε ρωμαϊκή αρένα περιμένουμε τις τηλεμαχίες των παραπλανητικών ειδήσεων.
Η έπαρσή μας απερίγραπτη. Είμαστε σπουργίτια που νομίζουμε πως είμαστε αετοί. Παραφράζοντας τον Μαρξ, έχουμε πλέον λανθασμένη «υπαρξιακή» (κατά το ταξική) συνείδηση. Καταντήσαμε μια παρανυχίδα του διεθνούς κορμού ή της Ε.Ε στην οποία ανήκουμε κι όμως βαυκαλιζόμαστε πως αποτελούνε το κέντρο του πλανήτη. Αδυνατούμε να καταλάβουμε πως ούτε κέντρο, ούτε παράκεντρο και ούτε καν γωνία είμαστε. Τραγική η διαπίστωση, αλλά να αντιμετωπίζουμε τα πράγματα με το όνομά τους: η Ζιμπάμπουε της Ευρώπης είμαστε.
Μας παραμυθιάζουν πως όλα πάνε καλά και η παροδική στασιμότητα οφείλεται στη δεινή οικονομική συγκυρία. Διαλύθηκε η Παιδεία για να την σώσει η ιδιωτική εκπαίδευση, το ΕΣΥ για να ανθίσουν τα μεγάλα ιδιωτικά κέντρα υγείας. Κι εμείς παθητικοί κι άβουλοι πολίτες γιατί είμαστε « πτωχοί τω πνεύματι».
Η οικονομική φτώχεια αντιμετωπίζεται. Η πνευματική φτώχεια όμως; Σαν Νεοέλληνες δεν πτωχεύσαμε μόνον οικονομικά, αλλά- κι αυτό είναι η δυστυχία μας- και πνευματικά…
10 σχόλια:
Πολύ σωστές και ακριβείς όπως πάντα οι επισημάνσεις και τα
σχόλια του Δάμ-ωνος...
Λεπτή και διακριτική η πένα του, πνευματώδης και διασσθητική η γραφή του και η επιτυχής μεταφορά των σκέψεων του προς όλους υμάς και ημάς...
Ας λοιπόν "πολεμήσουμε", όσο μπορούμε μέσα από τούτη τη φιλόξενη σελίδα, την πνευματική ένδεια, την προσωπική αθλιότητα και την πολιτική αλητεία της κεντρικής πολιτικής σκηνής αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης που
ενίοτε αντιγράφει όλα τα κακά αυτής ...
Την αλλαζονεία, την φιλαρχία, τον άκρατο πολιτικαντισμό, την υποδούλωση των δημοτών σε "μικροσυμφέροντα" και "μικροσκοπιμότητες"...
Αντί να βοηθήσουν τον τόπο να αναπτυχθεί, να δημιουργήσουν πενυματικές νησίδες, να τονώσουν τα πολιτιστικά δρώμενα, να αναδείξουν την τοπική ιστορία και τις λαογραφικές συνισταμένες και συντεταγμένες, συνεργούν στην "αποπνευματικοποίηση" και
στον "πνευματικό ευνουχισμό", με έργα και πράξεις και ανείπωτες παραλείψεις...
Δυστυχώς...
Και μένουν οι δημότες και όλοι οι πολίτες ανυπεράσπιστοι να παρακολουθούν την καθημερινή "τηλετύφλωση"...
Γιατί αν τα πνευματικά μας "αντανακλαστικά" λειτουργούσαν, όλοι εκείνοι που μας εμπαίζουν δημοσίως και προκαλούν το κοινό περί δικαίου αίσθημα θα είχαν ήδη αποπεμφθεί...
Και θα ήταν ασήμαντοι και "μικροί"...
{Από τάδε έφη: "SFIGGA"}
Σημερινό δημοσίευμα στον ημερήσιο τύπο έρχεται να επιβεβαιώσει όσα γράφαμε χθες. Δημοσιεύεται μια έρευνα, που διενήργησε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών, από τον Φεβρουάριο ως τον Ιούνιο του 2008, σε 26 σχολεία των Νομών Σερρών, Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Δράμας, Ροδόπης και Καβάλας. Ιδού τα αποτελέσματα:
[[ O Νίκος Καρβέλας, η Ζέτα Μακρυπούλια και η Ρούλα Βροχοπούλου είναι περισσότερο αναγνωρίσιμοι για τους έλληνες μαθητές του Δημοτικού από τον Οδυσσέα Ελύτη, την Ειρήνη Παπά και τον Μάνο Χατζιδάκι, όπως προκύπτει από έρευνα που έγινε σε σχολεία της Βόρειας Ελλάδας. Τουλάχιστον η μορφή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη αναγνωρίζεται από 7 στους 10 μαθητές (71,2%).
Επίσης οι μαθητές του Δημοτικού εμφανίζονται «κολλημένοι» στους τηλεοπτικούς δέκτες, αφού στην πλειονότητά τους παρακολουθούν τηλεόραση περισσότερες από 20 ώρες την εβδομάδα και στο σπίτι τους διαθέτουν δύο ή και περισσότερες τηλεοπτικές συσκευές.
Το 78,5% των μαθητών δηλώνει ότι παρακολουθεί τηλεόραση με τους γονείς του «μερικές φορές», το 11,2% πάντοτε μόνο και το 10% πάντοτε με τους γονείς του. Το 11,8% δηλώνει ότι στο σπίτι διαθέτει μόνο μία συσκευή, ενώ περίπου 8 στους 10 μαθητές δηλώνουν ότι στο σπίτι διαθέτουν δύο ή και περισσότερες συσκευές. Το 38,1% απάντησε ότι διαθέτει τηλεόραση στο δωμάτιό του. Σε ό,τι αφορά τις τηλεοπτικές συνήθειες της οικογένειας, διαπιστώνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών (86%) πηγαίνει στην άλλη τηλεόραση του σπιτιού, όταν διαφωνεί με τους γονείς για το πρόγραμμα που θα παρακολουθήσει. ]]
Προκύπτει το ερώτημα: ποιος ευθύνεται για την πνευματική πενία;
Η απάντηση προκύπτει αβίαστα από τους αριθμούς: οι γονείς!!!
Το παιδί είναι δικό μας αντίγραφο. Σπάνιες οι περιπτώσεις το παιδί να ξεφεύγει από τα όρια που βάζει η οικογένεια. Έτσι πρώτα εμείς οι γονείς συνηθίσαμε να τρώμε βλήτα, και μετά σερβίρουμε στα παιδιά κουτόχορτο.
Ενώ διαθέτουμε το ισχυρότερο όπλο στο χέρι μας, το τηλεχειριστήριο- και σε όσους είναι άγνωστη λέξη: τηλεχειριστήριο= τηλεκοντρόλ ( “τηλε” είναι ελληνική λέξη και σημαίνει “από μακριά”, τηλε-φωνο, τηλε-γραφος, τηλε-βοας, Τηλε-μαχος), δεν το χρησιμοποιούμε, αλλά η περιέργεια παρατείνει την έκθεση στην αποβλάκωση.
Όταν έχουμε παιδιά, να τα προστατεύουμε. Ας χρησιμοποιούμε το όπλο μας, το τηλεχειριστήριο (έστω το τηλεκοντρόλ). Προστατεύοντας τα παιδιά, προστατεύουμε και τον εαυτό μας.
Λιγότερη τηλεόραση, περισσότερο διάβασμα!!!
αυτα να τα πειτε στους δασκαλους και στους καθηγητες,(μαλλον και εσεις δασκαλοι η καθηγητες ειστε αυτοι που τα γραφετε)που δεν μαθαινετε τιποτε στα παιδια μας παρα πως να τους εχετε πελατες στα φροντιστηρια και στα ιδιαιτερα σας.ουστ γραμματεις φαρισαιοι υποκριτες.δεν θελω αντιρρησεις γιατι θα γραψω τα ονοματα σας για να δει ο κοσμος των βαγιων τι ειδους αντισταση κανετε και ποσο ενδιαφερεστε ταχα για την κοινωνια μας.ψευτοιδεολογοι εκμεταλευτες του μοχθου και της αμαθειας και αγνοιας των προλεταριων που την καλλιεργειτε και την συντηρειτε μονιμα για να εξυπηρετειτε τα δικα σας οικονομικα συμφεροντα.τι κανατε ρε σεις γραμματιζουμενοι των βαγιων και κυριως δασκαλοι και καθηγητες τοσα χρονια παρα να τρεχετε απο σπιτι σε σπιτι η απο φροντιστηριο σε φροντιστηριο για να τα οικονοματε απο τα παιδια του εργαζομενου και φτωχου λαου στο ονομα της δικης σας οικονομας.πνευματικοι σκοταδιστες που μας μιλατε με ακαταλαβιστικη γλωσσα σαν την πυθια.που θα παει θα σας ξεσκεπασουμε λησταρχοι της γνωσης και της παραπαιδειας.ποσο παιρνετε την ωρα απο τον φτωχο κοσμακη.θελετε και να μας διοικησετε κιολας χαρτογιακαδες.
Τα παιδιά σας δεν έμειναν αγράμματα, όπως θέλεις να περάσεις ανώνυμε 9.36, επειδή φταίνε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές. Αυτοί κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Φταίει η γεμάτη τσέπη τους, αφού φροντίζετε να τα στομώνετε με πλούσιο χαρτζηλίκι για να μη σας σκοτίζουν. Φταίει το μήνυμα που τους περνάτε πως δε χρειάζονται τα γράμματα γιατί τα λεφτά βγαίνουν με τις κομπίνες. Πως σήμερα μετράει ο λεφτάς- άσχετα πως έβγαλε το μαύρο χρήμα- κι όχι ο γραμματιζούμενος. Που δεν μαθαίνετε τα παιδιά να σέβονται το σχολείο και τους δάσκαλους. Ξεχνάς που γέμιζαν στις καλές ημέρες της κομπίνας των βαμπακιών τις τσέπες με πεντοχίλιαρα και τα ‘βγαζαν τα παιδιά επιδεικτικά και τα ανέμιζαν στο σχολείο κοροϊδεύοντας τους δασκάλους και τους καθηγητές. Που τα παιδιά σας βάζουν στον ύπνο πρώτα και μετά βγαίνουν, κι όταν πάτε το πρωί για δουλειά, τα παιδιά γυρνάνε στο σπίτι για ύπνο. Πέρασε από το κέντρο και δες τι γίνεται.
Φταίει που τα έχετε μάθει στα έτοιμα...Μήπως από μικρά παιδιά δεν τους αλέθατε την τροφή στα μπλέντερ; Τα βάλατε να διαβάσουν και να καθήσετε από πάνω τους να τα βοηθήσετε, να διαβάσετε μαζί τους; Η εύκολη λύση ήταν το φροντιστήριο. Το στέλνετε στο φροντιστήριο και ησυχάζετε, ενώ έχετε τη συνείδησή σας αναπαυμένη πως κάνατε το καθήκον σας.
Ποιος δάσκαλος ή καθηγητής σου χτύπησε την πόρτα; ποιος σε εκβίασε; ποιος σε πήρε τηλέφωνο κι έγινε φορτικός;
Μη μου το παίζεις προλετάριος και υπερασπιστής του αδικημένου εργάτη. Η πολιτεία εδώ και πολλά χρόνια έχει θεσπίσει την πρόσθετη διδακτική στήριξη και την ενισχυτική διδασκαλία. Στηρίξατε αυτούς τους θεσμούς; Πόσες φορές πήγες στο σχολείο να ρωτήσεις για την πρόοδο των παιδιών σου- αν έχεις παιδιά- και να συνεργαστείς με τους δασκάλους τους;
Είναι εύκολο να κάνεις κριτική…Μάθε όμως πρώτα να ελέγχεις τον εαυτό σου για όσες παραλήψεις έχεις κάνει και για το πόσο ευσυνείδητα λειτούργησες σαν γονιός, σαν μονάδα της κοινωνίας και σαν εργαζόμενος στη δουλειά σου.
Δεν υπάρχει ίχνος φαρισαϊσμού στα όσα έγραψα, κι ούτε χρειάζεται ν απολογηθώ για τις απόψεις μου. Αν τώρα δεν με καταλαβαίνεις, γιατί γράφω ακαταλαβίστικα, σαν την Πυθία, δε σου φταίω εγώ. Το κεφάλι σου φταίει, γιατί όταν πήγαινες σχολείο δε διάβαζες, το έπαιζες ωραίος γκόμενος ή μάγκας κι έξυπνος- διαβάζανε, βλέπεις, τα φυτά. Κι εμείς δεν είχαμε καλύτερους δασκάλους. Μα όταν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ήσαν ανεπαρκείς- παντού σε όλες τις δουλειές υπάρχουν οι άξιοι και οι άλλοι της σειράς- δεν κάναμε πίσω. Γίναμε αυτοδίδακτοι. Η γνώση δε διδάσκεται, καλλιεργείται από εμάς τους ίδιους. Το σχολείο να πάρεις μαθησιακές κατευθύνσεις. Μετά αυτά τα πέντε πράγματα, που θα σου πουν, πρέπει αν έπεσαν σε γόνιμο μυαλό- γιατί το μυαλό είναι σαν το χωράφι- να γίνουν είκοσι ή εκατό. Κατάλαβες;
Κανείς δεν πούλησε ιδεολογία και κανείς δεν εκμεταλλεύτηκε κανέναν. Το blog είναι ένα ελεύθερο βήμα κατάθεσης απόψεων. Κάποιοι κάτι έχουν να πουν, που δεν μπορούν οι άλλοι. Προφανώς ούτε κι εσύ, γιατί είσαι ανίκανος να αρθρώσεις σωστό λόγο και να κάνεις ανάλυση γεγονότων ή να γράψεις άρθρα. Είσαι ικανός όμως να χύνεις χολή. Είναι φασισμός, λοιπόν, να τους φιμώνεις, ανώνυμε συμπατριώτη.
Κι ούτε όσοι γράφουν έχουν πολιτικές βλέψεις. Προσωπικά, το έχω ξανατονίσει, δεν ενδιαφέρομαι για τη δημαρχιλήκι κι ούτε έχω τη φιλοδοξία να σε διοικήσω. Εξάλλου, με μηδενιστές σαν του λόγου σου δεν αξίζει τον κόπο…Τους εχθρούς σου και τους αντιπάλους- σιγά μη σε έπιασε ο πόνος για τον εργάτη, πιθανούς πολιτικούς αντίπαλους θέλεις να βγάλεις από τη μέση- να τους ψάξεις αλλού.
Άφησε κάποιους, σαν του λόγου μου, που έχουν τη ζούρλια να γράφουν, μήπως και προσφέρουν κάτι σε γνώση μέσα από αυτή την ιστοσελίδα. Είναι, αν δεν το κατάλαβες, μια προσφορά αυτών που κατηγορείς, γι’ αυτά που τους κατηγορείς.
Και για να μη νομίσεις πως σε σκιάζομαι, είμαι σύμφωνος να δημοσιεύσεις το όνομά μου και τις ανομίες μου. Επώνυμα όμως αν έχεις τα κότσια και φοράς παντελόνια. Για να ανιπαρατάξουμε τη δική σου προσφορά με τη δική μου απουσία. Αλλά οι ιδεολόγοι, όπως θέλεις να λέγεσαι, δεν βάζουν τον τελάλη για τους αγώνες τους, γιατί υπάρχει η παροιμία: όπου ακούς πολλά κεράσια, κράταγε μικρό καλάθι.
Αν σε ενοχλούν οι αναλύσεις μου ή της ΣΦΙΓΓΑΣ ή των άλλων, μιας κι εσύ, ή εσείς είσαστε ανύπαρκτοι να το πεις ευθέως. Και το λαϊκό κίνημα να το αφήσεις στην ησυχία του.
Τις κλεψιές των ασχολούμενων με την πολιτική δεν είδα να τις στηλιτεύεις. Ούτε τον “αέρα” που κάποιοι πήραν, χωρίς να κάνουν τίποτα. Τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, όσοι τα κάνουν, τα δουλεύουν και με το παραπάνω. Κανείς δάσκαλος ή καθηγητής δεν πήρε χρήματα αέρα, όλα είναι δεδουλευμένα. Αλλά η παράταξή σου, που κρίθηκε ανεξεταστέα, για τις κουτοπονηρίες και τις υπόγειες διαδρομές της, βλέπει εφιάλτες χρόνιους, κάποιοι απ’ αυτούς είναι οι γραμματιζούμενοι. Εμένα θα μου άρεσε να ασχοληθούν σωστοί άνθρωποι με τα κοινά. Εσύ γιατί τους θέλεις στο περιθώριο; Για να έχουμε πισωγυρίσματα;
Περιμένω τις αποκαλύψεις για τους λήσταρχους. Επώνυμα όμως…
Διαφορετικά συνέχισε τον ύπνο σου, με εφιάλτες ή χωρίς εφιάλτες, αδιάφορο μ ου είναι…
...και κάτι άλλο.Για να ξέρεις πως ξέρω...Σε ταυτίζω με τον ανώνυμο 7.26 της 19/11, ή το αντίστοιχο υποχθόνιο επιτελείο, στα σχόλια με ΠΑΜΒΑΓΙΑΚΟ. Γιατί οι γραμματιζούμενοι χρησιμοποιούν το μυαλό επαγωγικά...Το γνωρίζεις αυτό το είδος σκέψης;
Σάματις χαρτογιακάς δεν είσαι κι εσύ, μιας και βγήκες από ανώτατη σχολή (ΠΕ);
Αν βγουν τα μαχαίρια και τα κουμπούρια το μόνο σίγουρο είναι πως θα έχετε τις μεγαλύτερες απώλειες...
Με μια κούπα ελληνικό μερακλήτικο καφέ κι ένα τσιγάρο κάθησα μπροστά στον Η/Υ να μάθω πως πορεύονται τα πατριωτάκια στο χωριό μου. Διάβασα όλα όσα γράφτηκαν αυτες τις μέρες αλλά το μάτι μου σκάλωσε σε όσα γράφει ένας ανώνυμος βάζοντας τα με τους δάσκαλους και τους καθηγητάδες. Αιτία στάθηκε από ότι κατάλαβα αυτά που έγραψε εύστοχα και ωραία ο ΔΑΜΩΝ με επίκουρο του λόγου του τη SFIGGA.
Ανώνυμε κατάλαβα πως ήθελες να ορίσεις με τον εαυτό σου το χαρακτηριστικό παράδειγμα του πνευματικά φτωχού και του σκοταδιστή φέρνοντάς μας πολλά χρόνια πίσω. Αυτό που θέλησες να επιβάλεις είναι ο μεσαίωνας στον 21ο αιώνα. Τον πνευματικό φασισμό σε όλο του το μεγαλείο. Πήγα πίσω σε άλλο σχόλιο όπου συνειρμικά κατάλαβα τι υποννοεί ο ΔΑΜΩΝ. Μόνον φαύλα πολιτικά γουρούνια μπορούν να σκέφτονται με το δικό σου τρόπο.
Δε θα κάνω τον συνήγορο των γραμματιζούμενων όπως τους λες αλλά θα σου θυμίσω πως οι τελευταίοι που έχουν ευθύνη για την αμορφωσιά στην Ελλάδα είναι αυτοί. Επιπλέον είναι εκείνοι που δεν παίρνουν φακελλάκι όπως τόσοι και τόσοι στον δημοσιοϋπαλληλικό κλάδο. Δε θα πω άλλα για τη βρώμικη κοινωνία μας.
Θα σου καταλογήσω πως όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια. Σε(σας) ενοχλεί το γεγονός πως έχουν άποψη και γνώμη και το θάρρος να την εκφράζουν, ενώ εσύ(εσείς) το έχετε ρίξει στη μούγκα. Σε ενοχλεί που ο κόσμος κοιτάζει με ελπίδα προς την πρωτοβουλία. Τα γουρούνια ενοχλούνται από την καθαριότητα και θέλουν όλα τριγύρω τους να είναι μέσα στα σκατά. Στα σκατά έμαθες να ζεις και ζείσε όσο θέλεις. Άφησε κάποιους να πάρουν την μάνικα μήπως και μπορέσουν να καθαρίσουν λίγο αν και θα χρειαζόταν ολόκληρο ποτάμι για την κόπρο του Αυγείου.
Δε θα ξεσκεπάσεις μόνον εσύ γιατί με στοιχεία θα ξεσκεπαστούν όλα αυτά που υποννοούσε ο ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ. Αν τα βάλεις(βάλετε) με την πρωτοβουλία των δασκάλων-καθηγητών- λαλίστατων λοιπών επιστημόνων και των κατοίκων που ενδιαφέρονται για το χωριό μας θα συσπειρωθούμε όλοι μαζί τους και τότε θα γελάσει κάθε πικραμένος.
Δάμων με κάλυψες απόλυτα με τα σχόλια σου απέναντι στον πνευματικά ανεπαρκή ανώνυμο( 22/11, 9.36). Δεν έχω να προσθέσω τίποτε άλλο εκτός από το ότι είμαι και εγώ στον κατάλογο αυτών των "κακών" εκπαιδευτικών και τον προκαλώ με τη σειρά μου, αν βρει το κουράγιο, να μας κατονομάσει επώνυμα και τότε είναι που θα γελάσει ο κάθε πικραμένος......
Όσο για τον συμπατριώτη μας από την Αθήνα τον συγχαίρω, γιατί με τη στάση του δείχνει πως υπάρχουν ακόμα άνθρωποι όχι μόνο πνευματικά επαρκείς αλλά και ηθικά ακέραιοι. Παράλληλα τον ευχαριστώ, γιατί η στάση του απέναντι μας αποτελεί για μας ηθική ικανοποίηση. Γιατί είτε το θέλουν ορισμένοι είτε όχι η Παιδεία μας στηρίζεται στον "πατριωτισμό" ορισμένων εκπαιδευτικών που οι απαίδευτοι τολμούν να απαξιώνουν. Πως να το εξηγήσει κανείς αυτό; Ζήλεια; Φθόνος; Σκοπιμότητα; Λίγο απ' όλα αυτά;Σίγουρα η περίπτωση τους χρήζει ψυχαναλυτικής προσέγγισης.
Δαμ-ων συμφωνώ μαζί σου… όχι απόλυτα όμως. Αν οι γονείς βρίσκονται κοντά στα παιδιά τους και τα βοηθούν και δεν περιμένουν από τους δασκάλους να ανοίξουν τα κεφάλια των παιδιών τους για να βάλουν μέσα την γνώση τότε δεν χρειάζονται φροντιστήρια τουλάχιστον για τα 9 πρώτα χρόνια του σχολείου. Πολλά παιδιά από την αδιαφορία των γονιών τους (που τα περιμένουν όλα από το δάσκαλο) δεν ξέρουν ούτε το μολύβι να πιάσουν στην πρώτη δημοτικού. Συγνώμη αλλά πρώτα πρέπει να κάτσει ο πατέρας ή μάνα και μετά το παιδί… κάποιος θα πρέπει να του δείξει.. κάποιον θα πρέπει και το παιδί να δει.. μιμούνται τις κινήσεις των μεγάλων δηλ. τηλεόραση και καφέ (μεγαλώνοντας).. ας μην παραπονιούνται για τα 10€ που δίνουν την ώρα.. ας κάθονταν οι ίδιοι… δεν είναι και αστροφυσική…
Για την ενισχυτική που λες εγώ την πρόλαβα στην αρχή της και δεν έχω τις καλύτερες εντυπώσεις… μπορεί και να έχει βελτιωθεί… εμείς πάντως ήμασταν πολλά άτομα λες και ήμασταν η τάξη η κανονική, η ίδια φασαρία και η ώρα περνούσε λύνοντας τις ασκήσεις της επόμενης μέρας χωρίς να κάνουμε το κάτι παραπάνω.. ούτε στο ολοήμερο δημοτικό να πηγαίναμε!! χχχ
τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα μετά... Στην Β και Γ λυκείου μόνο οι φιλόλογοι και ο φυσικός μας έκανε σωστό μάθημα χωρίς να θεωρούν ότι πηγαίνουμε φροντιστήρια. Οι υπόλοιποι το είχαν ως δεδομένο… και δεν τους ενδιέφερε να κάνουν μάθημα. Άρα αναγκαστικά αν ήθελες να πετύχεις κάτι υψηλόβαθμο έπρεπε να πας φροντιστήριο...
σε όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί το ίδιο και στους εκπαιδευτικούς δεν είναι όλοι σωστοί.. απλά δεν πρέπει όλους να τους βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι! -ΜΑΡΙΑ-
Μαρία κορίτσι μου- πιστεύω να μου επιτρέπεις να σε λέω κορίτσι μου, γιατί είμαι αρκετά μεγαλύτερός σου, μα και η ίδια η λέξη μας φέρνει πιο κοντά- αλίμονο αν οι απόψεις των ανθρώπων ταυτίζονταν. Πρέπει να υπάρχει διαφορά για να μπορέσει να γίνει κίνηση ιδεών, αλλιώς θα είχαμε στασιμότητα και λιμνάζοντα νερά.
Μιας και είχες καλό Φυσικό, όπως λες, θα έμαθες πως για να έχουμε σ' ένα κύκλωμα ηλεκτρ. ρεύμα, πρέπει να υπάρχει διαφορά δυναμικού. Αποτέλεσμα του ηλ. ρεύματος όλα οι ευεργετικές εφαρμογές του ηλεκτρισμού, που μας κάνουν άνετη τη ζωή. Υπάρχει όμως και η θανατηφόρος ηλεκτροπληξία…
Για να κυλήσει το νερό στο ποτάμι πρέπει να υπάρχει υψομετρική διαφορά. Το ποτάμι ποτίζει τον κάμπο και βοηθάει τους γεωργούς. Μπορεί όμως και να πλημμυρίσει, με καταστροφικά αποτελέσματα…
Το ίδιο συμβαίνει με τις ιδέες και τις απόψεις.
Για να έχουμε ανανέωση των ιδεολογιών και των θεωριών πρέπει να έχουμε διαφορετικές απόψεις. Η διαφορά ή η φαινομενική αντιπαλότητα παρέχει την αναγκαία ενέργεια για κάθε εκδήλωση, για την παραγωγή οποιουδήποτε έργου.
Αρκεί να γίνεται ένας γόνιμος διάλογος. Διάλογος χωρίς προκαταλήψεις και κατευθυνόμενες σκοπιμότητες. Χωρίς τον στόχο της σπίλωσης ή της απαξίωσης.
Και είναι αναγκαίο να υπάρχει η διαφορετικότητα, γιατί είναι γόνιμη. Αλλιώς δεν θα είχαμε το αρσενικό και το θηλυκό, το θετικό και το αρνητικό.
Ακόμη και σε μια οικογένεια υπάρχει ο ασυνείδητος πατέρας ή η ασυνείδητη μάνα που προκαλούν κακό στα παιδιά τους. Δεν διαβάζουμε για γονείς αιμομιξίες, για γονείς προαγωγούς των παιδιών τους, για γονείς βασανιστές των σπλάχνων τους; Είναι κατ' όνομα γονείς. Ουσιαστικά είναι ανθρωπόμορφα κτήνη.
Σε μια οποιαδήποτε υπηρεσία συναντούμε τους ασυνείδητους υπαλλήλους, που ταλαιπωρούν τον πολίτη, αλλά συναντούμε και τον ευσυνείδητο, που τρέχει να τον εξυπηρετήσει. Στα σχολεία υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές λειτουργοί, υπάρχουν κι απλοί υπάλληλοι, που διορίστηκαν μόνον για το μισθό.
Ο νέος είναι σαν το ζυμάρι. Θέλει τον μάστορα για να το ζυμώσει. “Μάστορες” των νέων δεν υπάρχουν πολλοί- η ίδια η κοινωνία δεν άφησε να βγουν μάστορες, γιατί θα χαλούσαν τη βιτρίνα της. Γι’ αυτό και δεν ήσαν όλοι οι δάσκαλοί σου αξιόλογοι…
Κράτα στη θύμησή σου τους αξιόλογους κι ας αποτελέσουν για σένα πρότυπο μίμησης. Και πήγαινε παραπέρα, μόχθησε να τους ξεπεράσεις...
Δημοσίευση σχολίου