"Μετακίνηση" καλλιεργειών, μείωση ή ακόμα και εξάλειψή τους λόγω των κλιματικών αλλαγών προβλέπει το Ινστιτούτο Βιοποικιλότητας.
Όπως δήλωσε ο γεωγράφος Άντι Τζάρβις, μιλώντας στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο για την κλιματική αλλαγή που διεξάγεται στην Κοπεγχάγη και το οποίο παρακολουθεί ο ΣΚΑΪ, υπολογίζεται ότι περίπου 50 είδη καλλιεργειών θα "μετακινηθούν" σε βορειότερες χώρες.
Σε κάποια είδη η παραγωγή θα μειωθεί, ενώ για την Ελλάδα με τα σημερινά δεδομένα κάποιες καλλιέργειες θα χαθούν, άλλες θα μετατοπιστούν βορειότερα, ενώ θα καλλιεργηθούν άλλα είδη που υπάρχουν στη βόρειο Αφρική.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τζάρβις, "δεν αποκλείεται σε μερικά χρόνια να μιλάμε για ελιές Δανίας με αποτέλεσμα οι έλληνες αγρότες να κληθούν να εκπαιδεύσεις τους Δανούς για την καλλιέργειά τους".
Οι ανανεώσιμες πηγές
Σύμφωνα με τα στοιχεία των επιστημόνων που συμμετέχουν στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο στην Κοπεγχάγη, το 40% των ενεργειακών αναγκών παγκοσμίως θα μπορούσε να καλυφθεί μέχρι το 2030 από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Οι προηγούμενες προβλέψεις μιλούσαν μόλις για το 12%. Η αύξηση του ποσοστού αποδίδεται στην εξέλιξη της τεχνολογίας που καθιστά ευκολότερη την εγκατάσταση τέτοιων βιώσιμων και προσοδοφόρων συστημάτων.
Πηγή:ΣΚΑΙ.gr
1 σχόλιο:
Αφιερωμένο σε όσους νομίζουν πως είναι πολιτικοί και στους επίδοξους σωτήρες μας:
"Ο γνήσια δημοκρατικός άνδρας."
Ο Αισχίνης υποστήριξε ότι η δεινή θέση στην οποία είχε περιέλθει η Αθήνα οφειλόταν στην ανάμειξη του Δημοσθένη στα πολιτικά πράγματα. Μάλιστα, κατηγόρησε τον αντίπαλό του για υποκριτική και ύποπτη στάση απέναντι στους Μακεδόνες από τη στιγμή που στον θρόνο ανήλθε ο Αλέξανδρος, καθώς σε καμιά από τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν δεν έδωσε ορθές συμβουλές στην πόλη, αρκούμενος σε λεονταρισμούς και ιδιοποίηση των επιτυχιών των άλλων. Ο Αισχίνης σπεύδει στο σημείο αυτό να πλήξει και την εικόνα του πολίτη που εμφορείται από δημοκρατικές πεποιθήσεις, που καλλιεργούσαν για τον Δημοσθένη οι υποστηρικτές του:
(ΑΙΣΧΙΝ 3.168–170
Μτφρ. Κ. Αργύρης. )
Ο γνήσια δημοκρατικός άνδρας.
..."Ναι, αλλά, θα πει κάποιος, έχει δημοκρατικά φρονήματα. Αν βέβαια πρoσέχετε τα ωραία λόγια του, θα εξαπατηθήτε, όπως και στο παρελθόν, αν όμως προσέχετε το χαρακτήρα του και την αλήθεια, δεν θα εξαπατηθήτε.
Κατά τον εξής τρόπο όμως πρέπει να τον κρίνετε.
Εγώ θα εξετάσω μαζί σας ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχη ο δημοκρατικός και συνετός άνδρας και κοντά σ' αυτά θ' αναφέρω ποιος είναι ο ολιγαρχικός και κακός άνθρωπος. Κι εσείς συγκρίνοντας καθένα απ' αυτά τα δυο χαρακτηρίστε το Δημοσθένη κοιτάζοντας όχι με τίνος τους λόγους συμφωνούν οι λόγοι του Δημοσθένη, αλλά με τίνος το βίο συμφωνεί ο βίος του.
Νομίζω λοιπόν ότι όλοι θα συμφωνήσετε πως ο δημοκρατικός άνδρας πρέπει να έχει τα εξής πλεονεκτήματα. Πρώτα πρώτα πρέπει να είναι... ελεύθερος κι από πατέρα κι από μάνα, για να μην αντιπαθή τους νόμους που στηρίζουν τη δημοκρατία, εξ αιτίας της ατυχίας του να μη γεννηθή από ελεύθερους γονείς. Δεύτερο πρέπει οι πρόγονοί του να έχουν κάμη κάποια εργασία στο δήμο ή τουλάχιστον, πράγμα που είναι πολύ αναγκαίο, να μην είχαν ποτέ καμιά εχθροπάθεια με το δήμο, για να μην επιχειρήση να κάμη κακό στην πόλη θέλοντας να εκδικηθή τα όσα έπαθαν οι πρόγονοί του απ' αυτήν. Τρίτο πρέπει να είναι από φυσικού του μυαλωμένος και μετρημένος στην καθημερινή του ζωή, για να μη δωροδοκείται εις βάρος του δήμου, για ν' ανταποκριθή στα έξοδα των ακολάστων επιθυμιών του. Τέταρτο να είναι στοχαστικός και ικανός ρήτορας, γιατί καλό είναι η σκέψη του να διαλέγη το καλύτερο για την πόλη κι η μόρφωση κι η ευφράδεια του ρήτορα να πείθουν τους ακροατές. Εάν δεν έχη και τα δυο, τότε η στοχαστικότης είναι προτιμότερη απ' τη ρητορική ικανότητα. Πέμπτο να είναι γενναιόψυχος, για να μην εγκαταλείπη το λαό στις κρίσιμες περιστάσεις και στους κινδύνους. Κι ο ολιγαρχικός πρέπει να έχη χαρακτηριστικά αντίθετα απ' αυτά. Γιατί να τα ξαναπώ; Σκεφθήτε λοιπόν τι απ' τα δυο έχει ο Δημοσθένης. Κι η εξέταση ας γίνη με κάθε δικαιοσύνη.
Δημοσίευση σχολίου