Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Το στρες με μέτρο βοηθάει στο διάβασμα

Οι επίφοβες για τους μαθητές εξετάσεις πλησιάζουν και το άγχος τους ήδη αρχίζει να ανεβαίνει προκαταβολικά. Όμως μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι μελετούν μέχρι τελευταία στιγμή για τα διαγωνίσματα και αναπόφευκτα έχουν στρες, κάνουν μάλλον καλό στον εαυτό τους, επειδή το άγχος παράγει ορμόνες που βοηθούν τον εγκέφαλο να αποθηκεύσει πιο έντονα τα διάφορα δεδομένα και έτσι ο μαθητής να θυμάται καλύτερα - με την προϋπόθεση όμως ότι το στρες δεν ξεπερνά ένα λογικό όριο.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή νευροεπιστήμης Χανς Ρόϊλ του πανεπιστημίου του Μπρίστολ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό πειραματικής νευρολογίας "Experimental Neurology" και την παρουσίασαν στο ετήσιο συνέδριο της Βρετανικής Εταιρίας Νευροεπιστήμης, σύμφωνα με την "Τέλεγκραφ", διαπίστωσαν ότι οι ορμόνες του στρες, όπως η κορτιζόλη και η αδρεναλίνη, προκαλούν μεταβολές στα γονίδια στο εσωτερικό των εγκεφαλικών κυττάρων (των νευρώνων), με συνέπεια την αποτελεσματικότερη αποθήκευση των μνημών και τη βελτίωση της ικανότητας μάθησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: