Κυριακή 17 Ιουλίου 2011

Οι σύζυγοι και τα τέκνα του Δία – Α΄ Δίας

[[ δαμ-ων ]]

Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν: «Πάντη δε Διός κεχρήμεθα πάντες. Του γαρ και γένος εσμέν». O Δίας, ο πατέρας των θεών και των ανθρώπων, συμβόλιζε για τους αρχαίους Έλληνες την παντοδυναμία και την απόλυτη εξουσία. Είχε τη διακυβέρνηση του σύμπαντος. Μπορούσε να ελέγχει τα πάντα, αφού όλοι οι άλλοι θεοί, που κατείχαν κάποιο τομέα ευθύνης, ήταν απλώς οι βοηθοί του. Για τους Ορφικούς τα πάντα είναι ο Δίας: « Ο Δίας ο πρωτογέννητος, ο Δίας ο τελευταίος,ο λαμπροκέραυνος• ο Δίας η κεφαλή, ο Δίας η μέση• όλα από τον Δία έχουν γίνει•ο Δίας το θεμέλιο της γης και του έναστρου ουρανού•ο Δίας αρσενικός γεννήθηκε, ο Δίας αθάνατη υπήρξε νύφη•ο Δίας πνοή των πάντων, ο Δίας η ορμή της ακαταπόνητης φωτιάς•ο Δίας η ρίζα του Ωκεανού, ο Δίας ήλιος και σελήνη•ο Δίας βασιλιάς, ο Δίας αρχηγός των πάντων λαμπροκέραυνος•γιατί τους πάντες έκρυψε και ξανάφερε στο πολύχαρο φωςαπ’ την καρδιά του, κάνοντας έργα τρομερά.» ( Ορφικά, απόσπ. 21α) Το ίδιο ακριβώς υποστηρίζει και ο μύστης Αισχύλος (μυημένος στα Ελευσίνια μυστήρια):« Ο Δίας είναι αιθέρας, ο Δίας είναι γη, ο Δίας ουρανός,ο Δίας τα πάντα και ό,τι παραπάνω από αυτά. » (Αισχύλος, αποσπ. 70)Ο Δίας ονομαζόταν στα αρχαία Ελληνικά Ζευς, λέξη που στη γενική πτώση ήταν του Διός, (σπανιότερα του Ζηνός), από όπου προήλθε και η νεοελληνική ονομασία. Οι πρόγονοί μας απέδιδαν ιδιαίτερη σημασία στα ονόματα. Ο Πλάτωνας αναφέρει: «Κατά πάσα πιθανότητα , Ερμογένη, ο καθορισμός του ονόματος δεν είναι αμελητέα υπόθεση ούτε έργο ασήμαντων ανθρώπων ή των πρώτων τυχαίων. Ο Κρατύλος μάλιστα λέει την αλήθεια, όταν υποστηρίζει ότι τα ονόματα υπάρχουν για τα πράγματα εκ φύσεως και ότι δεν μπορεί ο καθένας να είναι δημιουργός ονομάτων αλλά μόνο εκείνος που αποβλέπει στο φυσικό όνομα κάθε πράγματος και που μπορεί να συνθέσει τη μορφή του με τα γράμματα και τις συλλαβές.» (Πλάτωνας, “Κρατύλος”, 390d- e)

Η συνέχεια >>> VAGIAblog

Δεν υπάρχουν σχόλια: